Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-21, 22:07   #1
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvem i HELSIKE er hunden Teddy? Hva har JEG gått glipp av nå?

Teddy er en hund politiet sier skal avlives etter å ha bitt eieren.

Gammel 04-02-21, 22:09   #2
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Teddy er en hund politiet sier skal avlives etter å ha bitt eieren.

https://www.dyrsrettigheter.no/retts...d-ny-hundelov/

Gammel 04-02-21, 22:17   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Å ja, den har jeg fått med meg. Såpass at jeg leste noen som skrev den hadde bitt før. Jeg hadde virkelig ikke signert uten å vite mer først.

Gammel 04-02-21, 22:20   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Å ja, den har jeg fått med meg. Såpass at jeg leste noen som skrev den hadde bitt før. Jeg hadde virkelig ikke signert uten å vite mer først.

Den har bitt mange i ansiktet.

Gammel 05-02-21, 12:56   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Den har bitt mange i ansiktet.

Hæ? Mange? Jeg trodde det var en. Og første gang jeg leste om det hørtes det ut som det var helt uskyldig, og så vidt gikk igjennom huden. Før jeg skjønte det var ansiktsbitt, med påfølgende sykehusinnleggelse (som jo er noe HELT annet). Er det noen som vet hva som egentlig har skjedd, og har lenke til noe annet enn "stakkars lille boffsen, som bare skvatt litt og er sjempesnill!"?

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 13:12   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hæ? Mange? Jeg trodde det var en. Og første gang jeg leste om det hørtes det ut som det var helt uskyldig, og så vidt gikk igjennom huden. Før jeg skjønte det var ansiktsbitt, med påfølgende sykehusinnleggelse (som jo er noe HELT annet). Er det noen som vet hva som egentlig har skjedd, og har lenke til noe annet enn "stakkars lille boffsen, som bare skvatt litt og er sjempesnill!"?

Det var innslag i Dagsrevyen i går.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 23:27   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det var på Dagsrevyen også. Den bikkja er ikke god! Den biter unger og ei dame ble innlagt på sykehuset etter at en bit av leppa ble bitt av.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 06:03   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja! Dessuten argumenterer eieren med at han er så liten og at hun er så glad i den hunden. Helt sikkert riktig, men det er jo ikke RELEVANT!

Gammel 05-02-21, 08:27   #9
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er akkurat DET, det flommer over av kommentarer om at den kun reagerer på instinkt, og at det nærmest bare skulle mangle at den biter litt. Vel, hunder er husdyr som normalt ikke skal bite hvis de oppdras riktig, og jeg blir helt sprø av hundeeiere (og andre sympatisører) som synes å tro at små hunder ikke krever samme jobb og oppdragelse som de store rasene. Det er fb-rammer, spleiselag, dyrevernorganisasjoner og forsøk på å gjemme hunden. Jeg blir helt sprø over det jeg synes vitner om fullstendig mangel på realisme i forhold til det ansvaret det er å ha dyr. Hundegalskap

Gammel 05-02-21, 09:57   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er akkurat DET, det flommer over av kommentarer om at den kun reagerer på instinkt, og at det nærmest bare skulle mangle at den biter litt. Vel, hunder er husdyr som normalt ikke skal bite hvis de oppdras riktig, og jeg blir helt sprø av hundeeiere (og andre sympatisører) som synes å tro at små hunder ikke krever samme jobb og oppdragelse som de store rasene. Det er fb-rammer, spleiselag, dyrevernorganisasjoner og forsøk på å gjemme hunden. Jeg blir helt sprø over det jeg synes vitner om fullstendig mangel på realisme i forhold til det ansvaret det er å ha dyr. Hundegalskap

Dette!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 13:22   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Den har jo blant annet bitt en toåring som krabbet rundt på gulvet i ansiktet. Om den ikke skal avlives må den jo omplasseres til et menneske som kan få bort instinktet med å bite. Ikke tilbake til nåværende eier.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 13:32   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Nåværende eier virker jo helt hjelpeløs/tiltaksløs.

Og folk er veldig ukritiske når set handler om hunder, jeg blir litt satt ut av det. Jeg er med i FB-gruppa som er opprettet, for følge saken, og der er det en som i fullt alvor sier at siden ABB ikke ble henrettet etter terroren i 2011, så er det ille og urettferdig å avlive en hund.

Jeg synes vi skal ha gode dyrevernlover, men det er et skille mellom dyr og folk, hvor folk må ha det absolutte ansvaret, og det går helt over alle støvleskaft for enkelte.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 13:58   #13
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Der fikk jeg meg en oppvekker, også! Jeg har nemlig bare sett den siden av Teddy-saken at han ble forstyrret mens han sov, skvatt til og bet bittelitt i fjeset på hun som passet ham.

Jeg irriterer meg grenseløst over alle disse spleisene for å redde dyr eller bekoste dyre operasjoner på dyr. Jeg er veldig glad i dyr, men det er fortsatt dyr, og ikke noe man skal behandle som om det var et menneske. Og hvis folk MENER at man skal behandle dyr for all mulig, så skaff nå i det minste en forsikring, ikke tigg penger av ukjente etter at skaden har skjedd! UTEN å dokumentere hvorfor behandlingen er nødvendig eller hvor mye den kommer til å koste. IKKE BETAL PÅ SÅNNE SPLEISER! Betal til spleiser der du har så god kjennskap til saken at det er sikkert at det som gjøres er til dyrets beste.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 14:57   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke folk presentere HELE saken, fremfor å forskjønne den. (Det gjelder ikke bare Teddy-saken, altså. Jeg ser det jo jevnlig, i jobben min, at folk "glemmer" å ta med informasjon som ikke er i deres favør. Eller vrir bare bittelitt på fakta.)

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 15:48   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Åkey, enten har jeg ikke fulgt med eller kjenner ingen som ukritisk deler sympatiinnlegg om hunder som biter om og om igjen eller jeg har ignorert de folka så ofte at de ikke dukker opp i oppdateringer hos meg. Juhu. Dermed kan jeg rante over tanntråd, det setter seg ALLTID fast i kanter på gamle fyllinger eller avskalla tenner og så må jeg klippe den løs. Og tannPIRKER får jeg eg. ikke lov til å bruke.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 08-02-21, 08:32   #16
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Dermed kan jeg rante over tanntråd, det setter seg ALLTID fast i kanter på gamle fyllinger eller avskalla tenner og så må jeg klippe den løs. Og tannPIRKER får jeg eg. ikke lov til å bruke.

Ikke for å komme med mulig løsning, men du bruker tanntråden riktig, ja? Altså ned mellom tennene mens du holder på begge sidene av tråden, og deretter slippe den delen som er inne i munnen og dra tråden ut fra mellom tennene? Ja?

Hva i alle dager er meningen med å ha en pumpeflaske på en low-poo-shampo (hva nå i alle dager DET skal være) som per pump gir deg såpe på størrelse med en femkroning? Hvor liten hodebunn trodde de egentlig at jeg har? HÆ? IDDIOTER!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 08-02-21, 19:05   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ikke for å komme med mulig løsning, men du bruker tanntråden riktig, ja? Altså ned mellom tennene mens du holder på begge sidene av tråden, og deretter slippe den delen som er inne i munnen og dra tråden ut fra mellom tennene? Ja?
(...)

Perfekt tidspunkt å komme med det forslaget. HAR PRØVD OG SIDEN SIST HAR TENNA VERKA SOM BESATT et par ganger om dagen. Har vært hos tannlegen og fått noen tips, men de virker ikke nok. JEG VIL HA FALSKE TENNER over det hele.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 08-02-21, 22:48   #18
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

JEG VIL HA FALSKE TENNER over det hele.

Haha. Du bare vil bo i denne tråden, du? Er det KLAR OVER hvor inn i granskauen mye jobb det kan være med falske tenner? Nei?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 09-02-21, 12:58   #19
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Samsung "kundeservice". Vaskemaskinen min er UNDER ETT ÅR gammel, trommelen er løs, og de har outsourcet alt av serviceavtaler og har INGEN eierskap til problemer som oppstår. Nå har det gått TO UKER uten at jeg har hørt fra serviceselskapet de har outsourcet til og når jeg ringer dem har de igjen outsourcet TIL NOEN ANDRE! Det er med andre ord sannsynlig at vi må kjøpe ny maskin før noen dukker opp her.

Gammel 05-02-21, 19:33   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å være medlem i hundegrupper på nett er i det hele tatt et ganske skremmende sosialt eksperiment.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.