Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-23, 19:08   #901
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Helt enig, det trengs ingen oppmerksomhet. Lærere gjør jobben sin og får betalt. Mye bedre at ingen får enn at noen gjør det. Å bare gi til kontaktlærer synes jeg blir feil.

På barneskolen der yngste gikk, var det ikke lov å gi slike gaver. Skolen ordnet en blomsteroppmerksomhet fra hver klasse. Da ble det ikke forskjell og ikke noe innsamlingspress.
Dette ble innført etter at noen mødre (ja, de hadde mødregruppe) tok helt av med gavekort på spaweekend og mye greier.

Sist redigert av Blondie : 27-06-23 kl 20:02.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-06-23, 19:54   #902
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Her var det bare blomster. Til assistenten(e) også.

Gammel 27-06-23, 20:06   #903
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Her har det vært vanlig med gave kun til kontaktlærer, nettopp fordi det fort er noen som blir glemt ellers.

En annen ting er at jeg ikke ser helt hvorfor man skal gjøre det? Det er betalt arbeid, og det er flere yrkesgrupper jeg heller ville gitt en oppmerksomhet til utfra jobben de har, og hvilken lønn de får. Brannfakkel.

Enig. Jeg synes det er en uting, men vet det er delte meninger. Har noen kolleger som tar i mot langt mer enn jeg ville gjort selv, blant annet smykker, leker til barna og klær.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-06-23, 20:31   #904
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

En annen ting er at jeg ikke ser helt hvorfor man skal gjøre det? Det er betalt arbeid, og det er flere yrkesgrupper jeg heller ville gitt en oppmerksomhet til utfra jobben de har, og hvilken lønn de får. Brannfakkel.

Enig. Selv om jeg synes det er veldig hyggelig.

Mamma har nettopp vært på korttidsopphold på sykehjem, og en av de ansatte klarte å få en veldig god relasjon til min sære mor de ukene hun var der. Da mamma skulle reise hjem var hun veldig opptatt av at akkurat denne pleieren skulle få en ekstra oppmerksomhet, og kjøpte en pakke med sjokoladehjerter i gave. Selv om hun fikk lønn for jobben.

007 er ikke aktiv  
Gammel 27-06-23, 22:06   #905
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

En veltet flaske soyasaus langt oppe i et veldig fullt og en anelse rotete kjøleskap kan gi en litt stor vaske jobb....

Gammel 27-06-23, 22:21   #906
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En veltet flaske soyasaus langt oppe i et veldig fullt og en anelse rotete kjøleskap kan gi en litt stor vaske jobb....

Auda Malama. Fikk du vaska bort alt?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-06-23, 22:34   #907
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Auda Malama. Fikk du vaska bort alt?

Har vasket (og kastet en del som ikke burde vært der) ale i tre hyller. Det over flaska bør også ryddes gjennom, men jeg har da et 3/4 rent kjøleskap og halvannen ledig hylle.

Bill. Mrk, tar vare på for mye matrester, for lenge.

Gammel 28-06-23, 10:48   #908
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi måtte i hui og hast kjøpe nytt kjøleskap, og bestilte bortkjøring av det gamle samtidig. Er vant til å få et tidspunkt for når de kommer, men det har vi ikke fått. Bare vanlig pakkesporing i Posten-appen. Der står det nå Ut av utkjøringslager. Betyr det at det kommer i dag? Må jeg være hjemme og vente på det? Hadde vært fint å vite litt mer konkret, for jeg får ikke på plass det nye uten hjelp. Og mannen er i møter hele dagen.

Input er ikke aktiv  
Gammel 28-06-23, 10:58   #909
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi måtte i hui og hast kjøpe nytt kjøleskap, og bestilte bortkjøring av det gamle samtidig. Er vant til å få et tidspunkt for når de kommer, men det har vi ikke fått. Bare vanlig pakkesporing i Posten-appen. Der står det nå Ut av utkjøringslager. Betyr det at det kommer i dag? Må jeg være hjemme og vente på det? Hadde vært fint å vite litt mer konkret, for jeg får ikke på plass det nye uten hjelp. Og mannen er i møter hele dagen.

Posten-appen pleier å gi flere oppdateringer, så du får følge med. Men hjelp til å få det nye på plass kan du ikke regne med at Posten gir dersom du ikke har bestilt dette spesielt. De driver jo bare med selve kjøringen. Men håper du får besøk av noen som er litt serviceinnstilte. Lykke til!

liefje er ikke aktiv  
Gammel 28-06-23, 11:22   #910
Malama

Malama sin avatar

Standard

Har vasket (og kastet en del som ikke burde vært der) ale i tre hyller. Det over flaska bør også ryddes gjennom, men jeg har da et 3/4 rent kjøleskap og halvannen ledig hylle.

Bill. Mrk, tar vare på for mye matrester, for lenge.

Og i morges kunne jeg bekrefte at jeg må nok vaske grundigere, det lukter soyasaus i kjøleskapet. Det er nok noen krinker og kroker som ikke er vasket skikkelig ja. Får ta en runde med eddikvann eller noe sånn. (og da tar jeg like godt med øverste hylla også, så er hele greia tatt)

Gammel 28-06-23, 11:36   #911
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Posten-appen pleier å gi flere oppdateringer, så du får følge med. Men hjelp til å få det nye på plass kan du ikke regne med at Posten gir dersom du ikke har bestilt dette spesielt. De driver jo bare med selve kjøringen. Men håper du får besøk av noen som er litt serviceinnstilte. Lykke til!

Ja, det skjønner jeg, er derfor jeg trenger å vite tid. Det går liksom ikke an å være hjemme og ta i mot heller. Ringte dem nå og de var sånn «Njæææ, kanskje du får en sms….»

Input er ikke aktiv  
Gammel 28-06-23, 22:47   #912
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

At livet er så bratt hele tiden.

Gammel 29-06-23, 14:42   #913
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PostNord!

Kundeservice er ikke-eksisterende. Når man prøver å chatte med dem har de sånn en kjekk regel at man etter 8 minutter uten kontakt automatisk blir logget ut. Ventetida er mye, MYE lenger enn 8 minutter, så man må sitte å legge inn spørsmålstegn eller utropstegn eller "er det noen der" med jevn mellomrom for å ikke bli kastet ut. Og når man endelig kommer igjennom greier de å bruke mer enn 8 minutter på å svare så da detter man ut igjen.

Jeg klagde til kunden deres i stedet og så får de ordne opp i rotet med leveransen min.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-07-23, 00:43   #914
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg. Orker. Ikke. Mer. Av. Idiotiske. Politikere.
Enten det er reiseregninger, pendlerboliger, habilitet eller solbrilletyveri. Jeg har for faen mista trua! Snakk om idioter. Er det INGEN voksne hjemme?

007 er ikke aktiv  
Gammel 01-07-23, 01:09   #915
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns skikkelig, skikkelig synd på ham, jeg.

Gammel 01-07-23, 01:28   #916
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor?

Gammel 01-07-23, 07:44   #917
Malama

Malama sin avatar

Standard

Så lenge det var "gikk ut derfra og glemte at de satt på hodet" syntes jeg litt synd på ham. Distre, slått opp på. Media.

Når det gikk over til "rev av lappen og la dem i bagasjen" i stedet for å flau gå tilbake og betale, da mistet jeg den følelsen av "det kunne sikkert jeg også gjort, uten å havne i VG heldigvis"

Gammel 01-07-23, 08:08   #918
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Så lenge det var "gikk ut derfra og glemte at de satt på hodet" syntes jeg litt synd på ham.

Dette hadde vært morsomt og aldeles tilgivelig. Nå er det jo bare simpelt tyveri med toskete unnskyldninger.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 01-07-23, 08:51   #919
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med siste talere. Dette er for dumt altså.

Og jeg kjenner at jeg får skikkelig lyst til å gjøre et billig poeng av at han jo alltid maser om at stortingslønna må ned og at de folkevalgte tjener for mye. Ikke rart han synes det hvis han ikke betaler for ting.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-07-23, 08:54   #920
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Og noe helt annet; oksidert vin! Jeg tar et vinkurs hjemme og har fått tilsendt 26 miniatyrflasker som skal testes gjennom kurset. I går var fire av de seks jeg skulle smake blitt oksidert og gud bedre så fælt det lukter! Det er jo ikke lett å lære noe av det heller.

Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.