Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-25, 13:40   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Vi har fortsatt vinterlysene oppe.

Gammel 31-01-25, 15:44   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så påskegodt på Nille i dag, og det fikk meg til å lure på hvorfor vi aldri ser leserinnlegg eller hører diskusjoner og protester på at påskemarsipanen kommer så tidlig i butikkene, på samme måte som med julemarsipanen. Vi er fortsatt i januar, og påska er først i midten av april, om to og en halv måned. Jeg tror aldri jeg har hørt noen reagere så veldig på det.

Gammel 31-01-25, 15:51   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har generelt MYE mindre følelser knyttet til påsken. Det er bare det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 31-01-25, 19:22   #4
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker påsken. En høytid uten forventninger. Helt fantastisk. Mange dager fri, flere enn julen om en ikke skal ta ut ferie. Det er en lang høytid. Og den er herlig. (Og jeg tar fri hele skoleferien, avspaserer mertid fra årsoppgjøret, så den er skikkelig lang)

Gammel 31-01-25, 19:29   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg også, Input.

Vi to forresten ned utejulelysene for to uker siden. Jeg hadde planer om ut januar, men mannen tok de plutselig ned. Han er ferdig med jul 3. juledag.

Sist redigert av Karamell : 01-02-25 kl 11:53.
Karamell er aktiv nå  
Gammel 01-02-25, 10:47   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om jeg skal ta ned "mørketidslyset" mitt idag... har hengt i vinduet i over to mndr nå.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 01-02-25, 11:23   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen forslo nettopp at vi skal spille julelysene i dag.

Han kaller det julelys. Og det er februar. Så, ja. Jeg trodde de pleier henge frem til ca vinterferien sa jeg. Men ok. Ja, vi er jo de siste i gata. Eller, naboen har slukket bare deler. Det vi ser herfra. Det er litt lys igjen på andre siden av huset. Ellers er det ikke er lys å se.

Gammel 01-02-25, 11:29   #8
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lurer på hva slags sko jeg skal ha på meg neste helg når jeg skal til Oslo en tur. Realistisk blir det lite trasking, men siden vi skal være i en idrettshall, kan det sikkert være glatt det siste stykket dit.

Gammel 01-02-25, 11:29   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vintersko. Mye is og glatt her i Oslo. Ev ta med lettere sko til hallen.

Gammel 01-02-25, 11:32   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har utelysene ofte blitt værende ute fordi de er dekket av snø. I år har vi (heldigvis) mye mindre snø enn vanlig, så da var det lett å ta dem inn, noe jeg gjorde for to uker siden. Nå venter jeg på våren!

liefje er ikke aktiv  
Gammel 01-02-25, 12:54   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært ganske fornektende ad regninger og annet etterlatenskaper og post i fm Mutter'n sin bortgang. Alt som kom via bank og e-post skal være ok nå. Er det noen nettsteder, offentlige postkasser og slikt jeg kan eller bør ta en titt på?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 01-02-25, 14:11   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk Digipost, altinn og Helsenorge, og nav, strå.

Gammel 01-02-25, 14:56   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Takk. Jeg sjekker dem nå med en gang.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 01-02-25, 15:22   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det var allerede nedlastet. Ingen rester ser det ut til.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-02-25, 18:13   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Om man vil ha nogenlunde etterrettelige nyheter fra/om USA, hvilket medie ville du abonnert på. Før hadde jeg NYT, men sa det opp fordi jeg sjeldent brukte det. Nå derimot tror jeg det er viktig å få med meg mer enn NRK og FB, sånn sleivete sagt.
Hva syns du jeg skal abonnere på og hvorfor?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-02-25, 18:38   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker NY Times, men den er jo ikke objektiv så klart. Det er generelt veldig vanskelig å finne objektive amerikanske nyhetsmedier, både et symptom på og en årsak til landets polarisering.

PBS anses visstnok (husker ikke hvor jeg har det fra, så det er jo verdt å ta med en klype salt) som forholdsvis objektiv, og det er en del Associated Press-artikler der som vel har et hint av et godt rykte.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-02-25, 20:31   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Da tror jeg at jeg går for NYT igjen og å følge med sånn til vanlig også.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-02-25, 14:33   #18
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan kan det være kortere å kjøre fra et sted enn det er å kjøre til samme sted? Jeg må be om kjøregodtgjørelse, og ifølge Visma expense er det 23,3 km til SuS, og 24 km tilbake.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 06-02-25, 14:52   #19
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvordan kan det være kortere å kjøre fra et sted enn det er å kjøre til samme sted? Jeg må be om kjøregodtgjørelse, og ifølge Visma expense er det 23,3 km til SuS, og 24 km tilbake.

Sannsynligvis fordi at du kjører av motorveien og rett bort på SUS, men når du skal hjem igjen, så må du kjøre litt tilbake på "vanlig vei" før du kommer til avkjørselen til motorveien. Hvis det ga noen mening. Ser det er det samme hos meg, 17.7 til SUS, 18.3 hjem igjen.

Gammel 06-02-25, 15:08   #20
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Sannsynligvis fordi at du kjører av motorveien og rett bort på SUS, men når du skal hjem igjen, så må du kjøre litt tilbake på "vanlig vei" før du kommer til avkjørselen til motorveien. Hvis det ga noen mening. Ser det er det samme hos meg, 17.7 til SUS, 18.3 hjem igjen.

Ja, det er sant!

frukt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.