Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-25, 23:02   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #18

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og mor bare setter seg i varmestua med en kopp kakao og en bok og venter ? (Eller står ute og fryser tærne av seg med en kopp kakao og mobil for å dokumentere ?)

Dere får der til å høres overkommelig ut

Mor bør ligge lavt i terrenget når ungdommen gjør ting de ikke kan. Sikre plasser i varmestua er en bra løsning.

Eller rett og slett bli med og prøve og feile selv, og etterhvert mestre. Det er gøy!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 12:36   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Mor bør ligge lavt i terrenget når ungdommen gjør ting de ikke kan. Sikre plasser i varmestua er en bra løsning.

Eller rett og slett bli med og prøve og feile selv, og etterhvert mestre. Det er gøy!

Vi får se hva det blir til. Spennende å planlagge litt i alle fall. (og lukke øynene for hva dette koster!)

Gammel 06-01-25, 08:01   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og mor bare setter seg i varmestua med en kopp kakao og en bok og venter ? (Eller står ute og fryser tærne av seg med en kopp kakao og mobil for å dokumentere ?)

Dere får der til å høres overkommelig ut

Yes, mor koser seg i varmestua : nemlig:.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-01-25, 22:53   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også der input var. Redd for å kjøre over en fartsdump var en god beskrivelse. Og jeg trodde seriøst at jeg var helt spesielt talentløs. GOD på ski blir jeg aldri, men jeg har tatt timer noen ganger på alpin, og gått på kurs på langrenn, og det er akkurat nok til at det nå er er aktiviteter jeg har glede av.

Jeg begynte sammen med eldste da han var 6 år.

Gammel 05-01-25, 22:54   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eksen min var helt overgitt da jeg falt på langrennski før vi kom oss fra parkeringsplassen.

Gammel 06-01-25, 17:09   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eksen min var helt overgitt da jeg falt på langrennski før vi kom oss fra parkeringsplassen.

Det minner meg om for mange år siden, da mannen min og jeg gikk på ski her i nærheten, på sene kvelden da det ikke var folk...for jeg kan IKKE stå på ski! Det ligger en stor akebakke rett nedi her som mannen sto i, og jeg fant en bitteliten (og jeg mener KNØTTLITEN) bakke jeg kunne øve litt i. Vi holdt på en god stund, før vi bestemte oss for å dra hjem. Jeg skulle bare ha siste lille bakkeøvelsen min, og det gikk strålende. Jeg kom ned på flatmark, gikk tre tak bortover før jeg trynte som aldri før. Det var et syn! Jeg 'knakk' i beina og falt først ned på kne før jeg mageplasket med trynet først i snøen UTEN å ta meg for. På flatmark! Mannen lo så han nesten gikk i bakken selv. Jeg tok skiene av og prøvde ikke mer den vinteren.

En annen vinter skulle vi gå på ski i marka her i nærheten. (Jeg har en mann som er glad i skigåing). Vi gikk innover i skogen og kom til en slak bakke....jeg rant nedover, fikk sving på skia og rant mot et tre! "Det kommer et tre! DET KOMMER ET TRE!!!" brølte jeg. Jeg ble pent stoppet av trestammen, tok av meg skia og har ikke gått siden. Jeg er IKKE født med ski på beina.

Gammel 06-01-25, 09:14   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Fullt hus" på jobb. Torsdag og fredag var det fortsatt en hel del som hadde ferie eller hjemmekontor, og det var litt kjedelig. Men i dag er alle de fine folka tilbake. God stemning og mye prat i alle retninger.

Gammel 06-01-25, 11:42   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Utrolig nok har jeg ikke gått opp i vekt i juleferien. Hadde liksom forventet det ertter alt det snopet og julekakene jeg har satt til livs Har sikkert hjulpet at jeg har vært aktiv og drukket lite vin.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 12:35   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Her er fortsatt en del på forkjøla-hjemmekontor og en på bortekontor grunnet utvidet opphold på juleferie i annen by hvor vi har kontor.

Men jeg er lykkelig for å være på plass på kontoret, selv om det er tungt og kjedelig å tenke på at jeg skal være her i 9 timer til, men å komme i gang med overtiden lar meg få unna litt fra arbeidslistene mine og det er fint. Bilen som trener nytt batteri har time på verksted til det og eu kontroll på onsdag, så er vi bare spent på hvordan det går med den eu godkjenningen da.... det kan være at vi ender med å låne en bil. Men det bringer meg til det andre jeg er glad for, mine foreldre. Vi får låne bil av dem dersom vi vil/trenger når den ene bilen vår står, og de er fortsatt vaskeri-tjeneste for oss, vi leverer skittent tøy og får et hjem vasket, tørket og brettet. Jeg blir nok meget glad når vi igjen har fungerende vaskemaskin hjemme, men når det i dag er 3 uker siden den stoppet så er det jo fint å ha muligheten til å få vasket klær mens vi venter.

Gammel 06-01-25, 17:28   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hahaha!! «Der kommer det et tre!!»

Eksen min fant bakker han kalte Polyanna-bakker som jeg øvde i, men han var ingen pedagog og klarte aldri å lære meg helt basale ting som å bremse og svinge. Og da blir skigåing ganske skummelt! Da jeg endelig gikk på kurs og lært å legge vekten på innerkantene når jeg ploger, og ytterskia når jeg svinger, var jo LIFE CHANGING!

Gammel 06-01-25, 17:43   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Barnebakker er ofte veldig overkommerlige, både for barn og foreldre med utrente/gamle/lite ferdigheter. Å låne utstyr på «bua» er kjempesmart. Eller låne med noen venner av barna eller noe sånt for å prøve en tur.

Gammel 06-01-25, 17:48   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sendte ungene på jibbe-kurs (med "gamle" ol-helter), der ble vi foreldre (vi var flere) oppfordret til å henge med, og prøve hindrene. Skikkelig kult, og barna og vk lærte litt om skivett og bakkevett samtidig.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 18:43   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler alltid, hvis man har mulighet til det, å sende unger/ungdom (eller voksne for den del) en dag med skiinstruktør først hvis man selv er uerfaren med alpint og skiheiser og slikt og ikke kan rettlede, både for å lære teknikk og for å lære hvordan man bruker heis og hvem som har vikeplikt for hvem og alt det der.

Det er mye gøyere når man har basal grunnteknikk inne og ikke blir utslitt av å bruke feil muskler og spenner seg masse og blir sur og kald og altfor fort sliten.

Mulig jeg er litt påvirket av at jeg nærmest vokste opp i en skiheis/skiutleie og hadde megacrush på et par av disse skiinstruktørgutta da jeg var ung tenåring.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 19:27   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg anbefaler alltid, hvis man har mulighet til det, å sende unger/ungdom (eller voksne for den del) en dag med skiinstruktør først hvis man selv er uerfaren med alpint og skiheiser og slikt og ikke kan rettlede, både for å lære teknikk og for å lære hvordan man bruker heis og hvem som har vikeplikt for hvem og alt det der.

Det er mye gøyere når man har basal grunnteknikk inne og ikke blir utslitt av å bruke feil muskler og spenner seg masse og blir sur og kald og altfor fort sliten.

Vi gjorde det da ungene og jeg skulle lære slalom. De kunne jo gå langrenn og var trygge med ski på beina, så de bare satte utfor. Skiinstruktøren var helt månebedotten over de ungene som hverken kunne ploge eller svinge som bare durte i vei og stoppet ved å kjøre inn i ei fonn eller en annen hindring.

Jeg informerte ham om at det var vikingemåten, men han trodde ikke helt på det. (Han var for øvrig nederlender (sic!) som skulle lære nordmenn å stå på ski i Sveits. Pussig kombo.)

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 18:46   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var innmari søte de unge gutta som instruerte i bakken da vi var der. Og veldig flinke med både små barn og damer i 40-årene.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 18:50   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på hvor han pene svensken jeg drømte om en hel sesong i 1997, Patrick, med surfesolbleket hår og tidenes t-skjorteskille og raybans med snor er i dag.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 22:24   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurer på hvor han pene svensken jeg drømte om en hel sesong i 1997, Patrick, med surfesolbleket hår og tidenes t-skjorteskille og raybans med snor er i dag.

Tror han var på Geilo først. Mulig det var storebroren for det må ha vært rundt 1987 ... Ah, enn at vi kunne navnet på både svenskene og de mer lokale skifolka. Og tok bilder av dem i smug.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-01-25, 07:47   #18
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Tror han var på Geilo først. Mulig det var storebroren for det må ha vært rundt 1987 ... Ah, enn at vi kunne navnet på både svenskene og de mer lokale skifolka. Og tok bilder av dem i smug.

Bilder i smug, ja. Og oss sammen med dem!
Og herregud, for et vanvittig detektivarbeid vi utførte. Fant igjen 15 år gamle gutter ved å ringe alle lignende etternavn i telefonkatalogen. (I telefonkiosken, selvsagt) Skulle hatt Google, si.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 19:55   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

At denne mandagen snart er over. Yay.

Gammel 06-01-25, 20:04   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

At denne mandagen snart er over. Yay.

Det var liksom veldig mandag også. Jeg har vært på jobb og skjønner ikke om jeg er syk eller sliten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.