Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 23:14   #941
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

kne og tå
kne og tå

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:15   #942
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Og derfor tror jeg også nå at De er på rett vei - til kamp mot løgnen; ti det er bedre å slite seg opp i den kamp enn leve fredsommelig med løgnen i samme stue!
Alexander Kielland

annemede er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:15   #943
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Fadese: vil bare få tråden stengt jeg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:15   #944
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Og så ble det seint i dag også, gitt.

Fadese er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:15   #945
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Kielland var ingen dum mann.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:15   #946
SSE
Fullverdig medlem
 
SSE sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
Innlegg: 48
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.
Spørsmål om statistikken kan bli manipulert eller ikke?

Hvis legene i Norge sender de mest kompliserte hjertebarna til utlandet vil de miste stillingene sine. Hvorfor? Legene må vise til EU at de opererer et minimums antall(250/år) barnehjerteoperasjoner hvert år, for å opprettholde det kirurgiske tilbudet til hjertesyke barn i Norge. Norge er et lite land med få hjertesyke barn. Selv om Rikshospitalet er landsdekkende har de bare så vidt nok barn de kan operere på. Hver enkelt barnehjertekirurg har få barn hver som de operer. Dette har den aktuelle kirurgen uttalt seg om i avisen.

Kirurgene er meget klar over når foreldrene oppdager at hjertebarnas fremtid er usikker i Norge, vil alle ønske å reise til utlandet med barna sine. Barnehjertekirurgene vil da få et stort problem med å få nok barn og operere. Spørsmålet er om de har nok erfaring til å holde dette internasjonale nivået? Nei, det har de ikke. De mangler penger. Norge satser lite på forskning innen dette området. For å gjøre en publikasjon måtte den arbeidsledige kona til kirurgen sortere journalene for å lette arbeidstrykket hans. Da kan man forestille seg hvor mye tid har denne kirurgen til å utvikle seg selv.

Når de velger å ikke sende de mest kompliserte hjertebarna til utlandet, prøver de heller å operere selv. Hvis barnet dør etter en operasjon sier de operasjonen var vellykket, men barnet døde pga infeksjon eller blodpropp, eller genetisk feil eller andre organer har sviktet. Likevel sier de at de har operert den type kompliserte hjertefeil, men det var vellykket og de viser til fine statistikker. Da kan man stille spørsmål om hvorfor disse legene ikke føler dårlig samvittighet?

Vet dere hva de sier? Ja, barnet har dødd, men vi har fått praktisert og det viktig for oss. Kanskje vi kan redde andre barn i fremtiden. Hvorfor skal vi da sende barna til utlandet for at de skal få erfaringen? Det er FY, FY!

Hjertelegene kan si at foreldrene er unge, de kan produsere mange barn. Hjertelegene trenger ikke ha dårlig samvittighet fordi et barn døde. Vi har også spart samfunnet og staten for mange penger, og alle er lykkelige!

Dere tåler vel at man tenker høyt om hva som kan være årsaken til forfalskning av statistikk og falske brev



Klarer du å forstå bevisene?

Du, mannen som hater kvinnen, når MRB sier han tenker høyt, har du problemer med å forstå norsk?

Når man har hjertesyke barn har foreldrene ofte genetisk feil. Jeg forstår hvilken en du har!

NÅ TROR jeg at jeg forstår hvorfor vår alles kjæreste Madcow ikke svarer på om han har et hjertebarn selv. For om så er tilfelle mener jeg å huske at man har funnet en diagnose (å ja, sikkert som flg. av en genfeil) på vedkommende - eller en nær beslektet - tidligere i denne tråden..

Og bare et kort spørsmål, kan du i detalj forklare HVORFOR du HELE tiden omtaler Hjertebarn som 'Mannen som hater kvinnen'???

__________________

Sist redigert av SSE : 02-06-10 kl 23:19. Årsak: Tilføyning
SSE er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:15   #947
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Det er bedre med en usminket sannhet, enn en tildekket løgn.
Shakira Mebarak

annemede er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:16   #948
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Apropos sillyness. Bare en som faktisk er til å le av.





(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

 
Gammel 02-06-10, 23:16   #949
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.511
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Nå er det ikke lenge igjen. Men hva sitter jeg igjen med. Jo:
1. Hvis jeg sier at jeg har sett det på nyhetene er det sant
2. Hvis jeg gjentar det mange nok ganger er det sant
3. Hvis det er noe jeg ikke liker så omdefinerer jeg det og kaller det for noe som jeg liker.

Altså: Jeg er tynn, jeg er tynn, jeg er tynn! De sa det på nyhetene i går - at jeg er tynn. Jeg er tynn! Endelig!

Libra er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:16   #950
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Fadese: vil bare få tråden stengt jeg.

Så du lover å holde fingrene unna ved 995?

Fadese er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:16   #951
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Så du lover å holde fingrene unna ved 995?


Det sa jeg ikke.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:17   #952
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

48 igjen.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:17   #953
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Men alle her har jo hjertebarn, det finnes jo bare hjertegodebarn. Eller mener du, SSE, at det er noen her inne som ikke har barn?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:17   #954
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

46.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:17   #955
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.511
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har en sterk mistanke om at veldig mange har lyst til å poste innlegg nummer 1000.

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Veeeeldig mange.

Neeeeei. Hvordan kan du tro det?

Libra er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:17   #956
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

44 igjen

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:18   #957
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.843
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Dette blir jo nesten som "hvem får siste ordet leken" dette!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:18   #958
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Nå er det ikke lenge igjen. Men hva sitter jeg igjen med. Jo:
1. Hvis jeg sier at jeg har sett det på nyhetene er det sant
2. Hvis jeg gjentar det mange nok ganger er det sant
3. Hvis det er noe jeg ikke liker så omdefinerer jeg det og kaller det for noe som jeg liker.

Altså: Jeg er tynn, jeg er tynn, jeg er tynn! De sa det på nyhetene i går - at jeg er tynn. Jeg er tynn! Endelig!


Åh! Sannheten!

 
Gammel 02-06-10, 23:18   #959
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.043
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Lurer på hvor dette ender, altså hvilket nummer det er når jeg legger inn.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 23:18   #960
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Den som ikke stoler på sin hukommelse, bør ikke prøve å lyve.
Moliére

annemede er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no