Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-25, 17:27   #941
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Sånt er shit, gnuri.

Jeg har bruksforbud på min bil, siden den ikke var blitt godkjent i januar. Verkstedet venter på deler, så plan for kvelden er å lure den bortover dit uten å møte politikontroll på veien... time imorra. Lyktespyler er altså livsnødvendig at fungerer i januar her i iskalde nord, så dermed kjøreforbud.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-02-25, 18:05   #942
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Uffda, gnuri.
Totalt var det vel det jeg betalte på bilen i fjor. Kom selvfølgelig noe et par måneder etter at jeg hadde brukt en formue for å gå den EU godkjent.

Gammel 03-02-25, 22:11   #943
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Sånt er shit, gnuri.

Jeg har bruksforbud på min bil, siden den ikke var blitt godkjent i januar. Verkstedet venter på deler, så plan for kvelden er å lure den bortover dit uten å møte politikontroll på veien... time imorra. Lyktespyler er altså livsnødvendig at fungerer i januar her i iskalde nord, så dermed kjøreforbud.

Jeg trodde man hadde en måned på å fikse ...

annemede er ikke aktiv  
Gammel 04-02-25, 08:57   #944
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg trodde man hadde en måned på å fikse ...

Det kommer an på avviket/feilen. Noen anses som så kritiske at man får bruksforbud. Been there, done that.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 04-02-25, 09:00   #945
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruksforbud på grunn av lyktespyler? Virkelig? Det høres veldig spesielt ut. Det er en hel del biler på veiene uten lyktespylere, lissom.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-02-25, 13:45   #946
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man får vel automatisk bruksforbud når bilen ikke lenger er EU-godkjent, uavhengig av hva grunnen for manglende EU-godkjenning er? Har en bil i samme sits!

Gammel 04-02-25, 14:48   #947
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg har lyktespyler en gang? Eller har jeg det? Har alle biler det?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 04-02-25, 15:11   #948
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 04-02-25, 15:18   #949
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tror ikke jeg har lyktespyler en gang? Eller har jeg det? Har alle biler det?

Nei alle biler har ikke det.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-02-25, 17:17   #950
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Fristene for EU-godkjenning endret seg vel for noen år siden, nå er fristen absolutt, og utsettes ikke hvis du er på kontroll nær fristen og trenger ekstra tid på å utbedre. Den tiden må man legge inn i planleggingen av når man tar kontrollen, sånn at man rekker å fikse innen fristen.

Gammel 04-02-25, 18:48   #951
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, når fristen er januar, så må bilen være godkjent innen utgangen av måneden. Ikke som før, når man fikk ny frist for å fikse bilen og ta etterkontroll.
Bomma på den.

Men nå har jeg godkjent bil igjen! Glemte å sjekke lyktespyleren, forresten. Tretten minus så det er ganske uaktuelt, egentlig.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 06-02-25, 14:56   #952
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Folk som setter seg oppå meg omtrent på venterommet når det er masse annet ledig. Jeg flytta meg for jeg blir sur av sånt.

Gammel 07-02-25, 08:55   #953
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Nedbemanninger. Igjen! Aner ikke om vi her i Norge er berørt, men frykter det siden jeg ser at øverste leder i Norge er satt opp på møte med fagforeningsledere.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 09:21   #954
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blåser i Harstad så det ferdig fylte flyet måtte tømmes og alle måtte av. Ny avgangstid om 1,5 time……
Usikker på hva som plager meg mest. At det er skikkelig drittvær dit jeg skal og jeg HATER!!!!!!! turbulens eller ventetiden.
Eller nei, vinden plager meg mest…

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 09:50   #955
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kroppen er ikke på lag med meg om dagen. Uvante vondter her og der.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 11:32   #956
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kroppen er ikke på lag med meg om dagen. Uvante vondter her og der.

Samme her. Enten er det førovergangsalder som kødder eller så er det leddgikt som er tilbake. Sukk.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 14:48   #957
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Samme som to foregående talere her også
Tullekropp hele uka, og i dag toppet med migrene.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 14:58   #958
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gravearbeidene på nabotomta. Gravemaskiner som bråker er slitsomt. Men den tunge valsen som kjører og vibrerer for å komprimere flatene er grusomt. Hodet mitt vibrerer. Alt vibrerer.

Gammel 07-02-25, 18:02   #959
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det blåser i Harstad så det ferdig fylte flyet måtte tømmes og alle måtte av. Ny avgangstid om 1,5 time……

At ikke flyplassen kunne fortsette å hete Evenes som det jo heter der flyplassen er, men at de i stedet kalte den for Harstad Narvik - som ligger femti minutter unna i hver sin retning.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 18:08   #960
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

At ikke flyplassen kunne fortsette å hete Evenes som det jo heter der flyplassen er, men at de i stedet kalte den for Harstad Narvik - som ligger femti minutter unna i hver sin retning.

"Evenes" er vel ikke spesielt godt kjent for andre enn lokalbefolkningen, vil jeg tro? Så jeg syns ikke det er unaturlig at man heller legger til navn på nærmeste by. Det er jo ganske vanlig å gjøre det sånn - Oslo lufthavn ligger for eksempel ganske langt unna Oslo.

Jeg så forresten at Norwegian prøver seg - de har omdøpt flyplassen til "Lofoten - Harstad/Narvik (EVE)". Kanskje de får solgt flere billetter på den måten?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.