Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-24, 14:59   #961
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.999
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Baksmell på oss også, men 10% av fjorårets, så jeg går ikke helt i bakken. Likevel fryktelig sure penger når renta er så høy som den er og alt annet koster mer også.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 15:06   #962
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.097
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg gruffer over at jeg er på et forferdelig kurs der folk er mer opptatt av å diskutere masse problemer de selv har enn å lære det vi faktisk skal.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 15:09   #963
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.298
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg er så lei meg. Føler virkelig at jeg ikke mestrer livet akkurat nå. Minsten er inne i en vilt rigid periode, og det er som å snakke med en vegg. Vi kan ha gode samtaler og være kjempeenige om veien videre, men alt det er borte når han er opptatt med noe (fx gaming) eller når han er trøtt/sover. Mener at han skal få sove altså, men jeg ønsker meg en lagspillermentalitet fra ham (som er autist og ikke kan forholde seg til andre mennesker - jeg ser ironien) for å snu på dårlige søvnvaner. Skole, timer hos bup/lege/tannlege er tross alt ikke på natta.

Pluss på litt rusk i maskineriet fra eldste også (det går mye bedre, men er ikke akkurat smooth sailing) så er det en sammenblanding som til tider blir helt umulig å håndtere.

Jeg sover dårlig i tillegg til at jeg kommer meg altfor seint i seng (kanskje er det en diskusjon, kanskje er det en god samtale, kanskje må jeg fikse mat til noen), har ofte mye stress i kroppen så jeg får aldri hvilt, gjort ferdig - eller sovna, da. Og det gjør meg til en ekstremt ustabil kollega. Jeg har 40% pleiepenger fordelt på alle dager i uka. Jeg vil så gjerne jobbe 60! Men ofte får jeg ikke til det, og jeg har så dårlig samvittghet oppå alt.

Det er dritt å stå i det - og jeg får masse sympati og forståelse og tilrettelegging. Men det føles også så smått: «ja, han er litt rigid» liksom. Samtidig føles det jo som om jeg står og drar i en diger magnet hele dagen. Den flytter seg kanskje en cm, men spretter tilbake hveeeeer kveld. Og den utmattelsen det medfører i kropp og hode er helt umulig å beskrive. Og å komme med sammenligninger om å stå og dra i magneter føles helt latterlig overdrivende. Også er det ungen min! Jeg burde da vel takle dette?!!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 15:10   #964
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.728
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

jolie Det høres innmari tungt ut.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 13-03-24, 16:26   #965
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.039
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

til de som trenger.

Det snør, så selvsagt var bussen forsinka og vi snegler oss fram i maks 50.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 16:32   #966
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.933
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er sliten i dag. Jeg sov nesten tre timer på sofaen etter jobb i går også, og har hatt en grei natt. Ermulig det er noe virus i omløp, jeg hostet litt i natt. Jeg har lyst til å bare ligge på sofaen, men hadde tenkt å trene før kiropraktor. Det utgikk, og nå må jeg dra til den kiropraktoren ...

Det ble to timer soving etter kiropraktor. Kanskje det er regnet som kom nå (væromslaget) som har slått meg ut?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 16:46   #967
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 979
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jolie - den magnetmetaforen var veldig beskrivende. Har selv ikke akkurat vært i en sånn situasjon, men kjenner igjen følelsen fra da vi strevde med samarbeidet med vår sønn (skolevegring). Så skal du vite at det pårørendearbeidet som du bidrar med, er kjempeverdifullt for samfunnet - langt utover de 40% med pleiepenger som du får, så jeg heier skikkelig på deg, og ønsker meg en langt bedre pårørendepolitikk her i landet, så du og mange med deg kan få rammer, støtte og anerkjennelse for arbeidet dere gjør.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 17:47   #968
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi får ikke skatten på lenge enda, pga mannen er selvstedig nå.

Min mann er også selvstendig og har fått

liefje er aktiv nå  
Gammel 13-03-24, 17:59   #969
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg er så lei meg. Føler virkelig at jeg ikke mestrer livet akkurat nå. Minsten er inne i en vilt rigid periode, og det er som å snakke med en vegg. Vi kan ha gode samtaler og være kjempeenige om veien videre, men alt det er borte når han er opptatt med noe (fx gaming) eller når han er trøtt/sover. Mener at han skal få sove altså, men jeg ønsker meg en lagspillermentalitet fra ham (som er autist og ikke kan forholde seg til andre mennesker - jeg ser ironien) for å snu på dårlige søvnvaner. Skole, timer hos bup/lege/tannlege er tross alt ikke på natta.

Pluss på litt rusk i maskineriet fra eldste også (det går mye bedre, men er ikke akkurat smooth sailing) så er det en sammenblanding som til tider blir helt umulig å håndtere.

Jeg sover dårlig i tillegg til at jeg kommer meg altfor seint i seng (kanskje er det en diskusjon, kanskje er det en god samtale, kanskje må jeg fikse mat til noen), har ofte mye stress i kroppen så jeg får aldri hvilt, gjort ferdig - eller sovna, da. Og det gjør meg til en ekstremt ustabil kollega. Jeg har 40% pleiepenger fordelt på alle dager i uka. Jeg vil så gjerne jobbe 60! Men ofte får jeg ikke til det, og jeg har så dårlig samvittghet oppå alt.

Det er dritt å stå i det - og jeg får masse sympati og forståelse og tilrettelegging. Men det føles også så smått: «ja, han er litt rigid» liksom. Samtidig føles det jo som om jeg står og drar i en diger magnet hele dagen. Den flytter seg kanskje en cm, men spretter tilbake hveeeeer kveld. Og den utmattelsen det medfører i kropp og hode er helt umulig å beskrive. Og å komme med sammenligninger om å stå og dra i magneter føles helt latterlig overdrivende. Også er det ungen min! Jeg burde da vel takle dette?!!

Ha, som man takler ting bare fordi det er eget avkom. Nope, det er da det er vanskelig å takle ting, for da har vi tross alt koblet på følelser. Jeg kan stå i så mye dritt på jobb, takler det fint. Når ungen min gjør sin greie takler jeg det dritdårlig. Men det er jo fordi jeg har skrudd på andre deler av hjernen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 18:20   #970
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.933
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jolie! (så ikke den i sted).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 18:27   #971
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Hvis det er noen trøst så er sønnen her, minstemann, fortsatt uten skoleplass og har ikke engang fullført 1.klasse på videregående. ����*��
Han har mer eller mindre vært uten skoleplass i 3 år.
Men mor, altså jeg, gir meg ikke så er nok en gang i kontakt med skolen og bup så har møte neste uke.
Heldigvis så har ikke skolesystemet gitt han opp heller. Lever i håpet nå på at han skal klare å møteopp og gjennomføre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 19:06   #972
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.905
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Jeg ble hoppende glad for en god del tilbake på skatten, men mannen fikk en stor baksmell, så hjemmeferie her også.

Samme her. Hjemmeferie håper jeg ikke det blir iår. Hatt det litt for mye de siste årene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 19:07   #973
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jolie:

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 19:11   #974
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.905
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jolie og Gina:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 21:28   #975
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Klemmer til dere som trenger.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 01:54   #976
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.986
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jolie
Det er så tøft å være pårørende i vedvarende, sterk motvind

Restskatt så det synger etter her også. Mulig det kun er aksjene til Izzi-mannen, men det er like kjipt hver gang.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 07:20   #977
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.602
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Det er svinet glatt og jeg kjører buss for tog (bare det er verd et helt innlegg) og bilene ligger strødd rundt oss. Sjåføren kjører som et svin med påfølgende bråbrems i hver sving.
Jeg skal straks ha et teamsmøte og er både redd og skikkelig kvalm. Jeg savner toget mitt!!
#fuckhans #fuckrandklevbru

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 07:28   #978
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.039
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Vi har prøvd å danse i 120 og kjørt forbi et stopp hvor det stod en og ventet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 09:14   #979
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.041
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg har i løpet av i går kveld eller natten pådratt meg fire tynne sårstriper på høyre delen av ansiktet. Jeg har ingen anelse om når det skjedde eller hvorfor eller hvordan, men de svir.

Strå er aktiv nå  
Gammel 14-03-24, 09:30   #980
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.090
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Kan jeg få gruffe litt over mannen min?

I går kom skattemeldingen. Jeg er økonom og regnet på dette i høst. Jeg får tilbakebetalt et par tusen. Jeg regnet for mannen min også, og kommenterte at han burde gjøre noen tiltak og betale inn noe mer skatt de siste månedene før nyttår. Det gjorde han ikke. Nå har han fått en ganske durabelig baksmell som han sukker og stønner over. Nøyaktig det samme skjedde i fjor.

Nå vil han at vi skal legge hele rentekostnaden over på han slik at begge må betale litt baksmell. Men der kjenner jeg at det stritter imot, for hadde han hørt på meg, så ville dette ikke skjedd. Og når vi først starter diskusjonen, så kjører vi oss inn i et hjørne hvor han synes jeg er den sidrumpa økonomen og jeg blir illsint over at han nekter å anerkjenne at det faktisk er ting jeg kan (og som han burde ta til seg når jeg snakker om det). Det er vel egentlig det jeg synes at er verst ... at det skal jubles over at han kan så mye datagreier, men alle mine "lure tips" om økonomi skal ignoreres.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no