|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#961 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Hvor står dette? Det jeg har lest er at foreldrene skilte seg i 1980 og at ABB kuttet kontakten med sin far etter eget ønske i 1995 i nesten voksen alder. Det blir noe litt annet. |
|
|
#962 |
|
Curlingkone
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg klarer ikke å si noe om dette enda jeg tror jeg. Jeg er fortsatt i sjokk. Langt unna sitter jeg, ikke kjenner jeg noen som er direkte rammet, men jeg er kvalm, jeg har grått av og på i hele dag, jeg har vondt i hodet og er trist, trist, trist.
|
|
#963 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg leste noe i Dagbladet tidligere i dag og der var det formulert slik at jeg tolket det som at faren hadde kuttet kontakten.
"Jeg har ikke hatt" vs. "han har ikke hatt" oppfatter jeg som farens valg. Men jeg er så snill og mjuk om hjertet, vettø.
|
|
#964 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Ah. Den lille videosnutten med scener fra helga, til Maria Menas Mitt Lille Land tok knekken på meg igjen nå, altså. *hulker*
|
|
#965 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det står at han traff ham for femten år siden - da var ABB sytten år, så han har jo ikke vært avskåret hele barndommen. Jeg leste ett eller annet sted (husker ikke lenger hvor - jeg har mistet oversikten) at grunnen til at ABB brøt kontakten var fordi han skulle til USA, men at faren ikke vet om han noensinne kom seg dit. Jeg forsto det slik at ABB valgte å bryte forbindelsen - eller at den har dødd ut av seg selv. |
|
|
#966 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!VG, smilefjes:
|
|
#967 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Takk, allium. |
|
|
#968 |
|
Travelt opptatt
|
Det er ganske stort svinn når man lager slike bomber, og så ser det ut som om han har strevd en del for å få det til. Så jg tror ikke det er så veldig mye som mangler.
|
|
#969 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, det har jo vært en del jordskjelv i Østerdalen den siste tiden da. Kanskje han har øvd? :spekulere: |
|
|
|
|
#970 |
|
intro
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det står om forholdet til faren i "manifestet". Jeg forstod det slik at det var ABB selv som ønsket å bryte kontakten da han var 16. Halvsøsknene har heller ikke kontakt med sin far, skal en tro "manifestet". (Edit: Jeg ser nå at faren skal ha isolert seg da gutten var 15, så jeg husket feil.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 24-07-11 kl 21:59. |
|
|
|
|
#971 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er forskjell på fedre og det er hundretusener av mennesker som aldri har hatt noe kontakt med foreldrene sine, uten at de er blitt drapsmenn, altså.
|
|
#972 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Veldig enig med deg! |
|
|
|
|
#973 |
|
<*(((<
|
Jeg tviler sterkt på at den seismiske signaturen på en slik bombe kan forveksles med den av et jordskjelv.
|
|
#974 |
|
Einsam
|
Enig med dere. Synes ikke det er riktig å si at mangelen på farskontakt er en av grunnen til at man kan bli massemorder. |
|
|
|
|
#975 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Synes det er leit å se at flere av mine nære FB venner som bor i nærheten tenner lys for ei som er bekreftet omkommet. Det må bare bety at hun bor i vår by. |
|
|
|
|
#976 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!gajamor: Ja, det ser visst ut fra oppskriften hans at man bruker 10-15% av den totale kuntsgjødselvekten, og da utgjør 3 tonn ca 450 kg ved 15%. *Puh* |
|
|
|
|
#977 |
|
Off the map.
|
Her er jeg også. Nysgjerrigheten min, ønsket om å vite alt som ligger bak. Og ikke minst prinsippet om at han bør stilles ut til spott og spe. 99,99999999 av alle vil jo gjennom å få høre om dette vil jo finne dette totalt avskyelig. Og jeg tror at de som vil copy-catte har mer enn nok materiale allerede.
|
|
#978 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Fengsel og forvaring er bare en del av hans martyr handling for saken. |
|
|
|
|
#979 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Den er vrien. Skal dørene lukkes, må det i hvert fall være tydelig at det er fordi at han ikke skal få sin drøm om å bruke rettssaken som talerstol oppfyllt og ikke fordi vi er redde for å høre hva han har å si.
|
|
#980 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er mye skriverier i andre lands media. Denne artikkelen fra The Indipendent synes jeg er god.
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 24-07-11 kl 22:42. Årsak: skrivefeil |
|
|
![]() |
|
|