Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-25, 12:51   #961
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Høres ut som om vi er i samme kategori. Vi kan ikke sette sammen IKEA-skap engang.

Mex: Kan du si noe om hvorfor du liker Yale bedre?

En av grunnene er at EasyAccess ikke er låst innefra når døra er låst, hvis du skjønner. Altså er du ute og døra er låst, så kommer du ikke inn, men er du inne og døra er låst, så kan man likevel åpne den.
Og så kan man ikke låse døra fra utsiden, kun fra innsiden. (Ikke sikkert at det har noe å bety)

Mex er ikke aktiv  
Gammel 18-02-25, 13:07   #962
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man ikke låse døra fra utsiden?

Gammel 18-02-25, 13:35   #963
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan man ikke låse døra fra utsiden?

Nei, bare en knapp på innsiden.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 18-02-25, 13:47   #964
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en yale elektronisk lås hjemme, ble installeret av meg på 2 timer sånn ca. Brukte you tube video og solgte deretter delene til tilpassning til døren som vi ikke trengte, på finn til glede for noen andre.

Hvorvidt man trenger alarm eller ikke er en vurdering man må gjøre, avhengig av type nabolag, hvem er naboene dine og har du noe som er svært verdifullt i hjemmet ditt ?

Vi har ikke alarm, og føler ikke behov for det heller. I løpet av tiden vi har bodd i denne gaten har det vært 0 innbrudd, og vi har bodd her ganske lenge nå. Vi bor i en blindgate med få hus, og kjenner stort sett alle som passerer på gaten. I tillegg er nærmeste nabo en eldre kvinne som aldri reiser bort og har utsikt til vårt hus. For ett år siden ble naboen på den andre siden sitt webcam forsøkt stjålet, men naboen er ikke lettskremt, og var hjemme, sånn at tyven ble lagt i bakken og hentet av politiet samme kveld. Siden har det vært stille igjen. Vi var ikke hjemme og naboen tok runden og sjekket at alle husene var urørt før de la seg.

I forbindelse med en flystreik lånte vi ut huset til niesen min mens vi var på ferie, og da ringte naboen meg, siden de visste at vi var bortreist, og lyset var på oppe i 2. etasje på kvelden. Så vi passer på for hverandre i gata vår.

Gammel 18-02-25, 14:04   #965
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flytter også til en blindgate, i et temmelig tettbefolket område, så jeg føler liksom ikke noe voldsomt behov for alarm. Et innbrudd vil være veldig synlig. Det dyreste vi har er nok el-sykler, og de må uansett stå i en bod i hagen, så det vil ikke hjelpe med alarm.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-02-25, 17:08   #966
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk for svar! Når jeg googler kodelås ytterdør får jeg bare opp lenker til alarmselskaper. Har dere installert selv? Var det vanskelig?

Jeg kjøpte en mann fra Luado som installerte den. Selv han knotet litt. Jeg måtte også bytte en liten del, og knotet enda verre selv. Hadde aldri klart hele byttet på egenhånd!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 18-02-25, 18:31   #967
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vil ha, men tviler på at vi klarer å montere selv. Mannen er faktisk verre enn meg for han har null tålodighet. Men IKEA klarer han da, etter litt plunder og heft.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-02-25, 18:49   #968
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I dag lurer jeg på en muligens ganske stor ting som ingen vel helt kan svare på pr nå... konsekvensene av disse.... kan vi kalle det fredsforhandlingene som pågår rundt Ukraina, uten Ukrainsk medvirkende da...

Gammel 18-02-25, 21:31   #969
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et stort spørsmål, Malama. Det er skremmende.

Jeg lurer på hvorfor jeg er så teit og sier ja til et møte langt over egen arbeidtid, noe som har gjort meg sengeliggende i flere timer etterpå. Begynner å komme meg nå.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-02-25, 21:55   #970
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, stort og skremmende. Men det er det jeg lurer mest på i dag. Sånn i tillegg til hvordan jeg skal ha huset klart til en overnatting i morgen, når jeg egentlig sliter med å få det klart til bursdag på lørdag.

Gammel 18-02-25, 23:42   #971
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på det Malama lurer på. Og så lurer jeg på om mr. the art of the deal blir lurt trill rundt av russerne.

Og så har jeg kodelås uten alarm og er superfornøyd. Men den satt i døra når vi kjøpte huset, så jeg vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å montere den. Både Elkjøp, power, Bauhaus og andre byggevarehus har slike låser.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 19-02-25, 00:06   #972
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hvem vet, men Russland har mannen som kjøpte trumps hus i Palm Breach i 2008 og reddet Trump fra å gå konkurs, så tror det her kom.er til å gå mest utover alle andre enn Rusland og Trump

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 19-02-25, 08:07   #973
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvem vet, men Russland har mannen som kjøpte trumps hus i Palm Breach i 2008 og reddet Trump fra å gå konkurs, så tror det her kom.er til å gå mest utover alle andre enn Rusland og Trump

Det hadde jeg glemt så nå ble jeg ennå mer bekymret.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 19-02-25, 08:54   #974
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Og så lurer jeg på om mr. the art of the deal blir lurt trill rundt av russerne.

Det er fordi han er dum som et brød. Ikke noe hokus pokus der.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 25-02-25, 12:50   #975
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag lurer jeg på hva i alle dager man har på seg på "afterski" som slett ikke er afteski, men et VM-arragement på et ellers fasjonabelt sted, nærmere bestemt Palmehaven på Britannia. Vi har fått invitasjon og billetter gjennom jobben til mannen, og skal tydeligvis dit på torsdag. Det er dette arrangementet jeg snakker om:

https://britannia.no/collector/after...nnia-ski-lodge

Sitat:

Sus ned fra Granåsen og rett inn til Afterski på Britannia Hotel. Hver dag under Ski-VM forvandles Britannia Hall til en Ski Lodge, hvor stemningen er like pulserende som dagens konkurranser. Her venter en festlig Afterski med god mat, forfriskende drikke og levende musikk som gjør kvelden uforglemmelig

Hva ville du hatt på deg? Penklær eller skiklær? Moonboots og pelsvest? Anorak og nikkers? Kjole og høye hæler? Middagsselskapspent (dvs for meg: fin topp/bluse og penbukse)?

Kanskje helgardere, og gå for kjole og skistøvler?

Bare, WTF?

Sist redigert av My : 25-02-25 kl 15:07.
My er ikke aktiv  
Gammel 25-02-25, 13:25   #976
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hmm, mulig for en av dere å snike titte dag eller imorgen hva folk har på seg??

Gammel 25-02-25, 13:34   #977
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Torsdag er første dagen. Når vi skal dit.

Gammel 25-02-25, 13:36   #978
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

I dag lurer jeg på hva i alle dager man har på seg på "afterski" som slett ikke er afteski, men et VM-arragement på et ellers fasjonabelt sted, nærmere bestemt Palmehaven på Britannia. Vi har fått invitasjon og billetter gjennom jobben til mannen, og skal tydeligvis hit på torsdag. Det er dette arrangementet jeg snakker om:

https://britannia.no/collector/after...nnia-ski-lodge

Hva ville du hatt på deg? Penklær eller skiklær? Moonboots og pelsvest? Anorak og nikkers? Kjole og høye hæler? Middagsselskapspent (dvs for meg: fin topp/bluse og penbukse)?

Kanskje helgardere, og gå for kjole og skistøvler?

Bare, WTF?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Oj, den var ganske vanskelig å kle seg til. Jeg tror jammen meg jeg hadde sneket meg inn og sjekket jeg, også. Men samtidig er vel de som kommer i morgen kanskje litt mer VIPs? Som har vært eller skal på åpningsseremonien... Her må du absolutt rapportere etterpå! Eller spørre Jan Thomas.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 25-02-25, 13:41   #979
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Som sagt, torsdag 27. er første dagen. Så da må vi i tilfelle stå der i bakgrunnen og se på hva folk har på seg når de kommer, også løpe hjem og skifte i full fart hvis vi har bommet.

Kanskje det er beregnet på de som har vært i Granåsen og stått ved løypa eller på tribuna og sett på konkurransene, og kommer direkte derfra i de klærne de hadde på seg der? Men jeg har jo vært på jobb. Det føles veldig unaturlig å da skulle ddra hjem og bytte om til skiklær for så å dra til byen.

Hadde det vært på Heidi's, Samfundet eller Lager11 så hadde det vært noe annet. Men Palmehaven?

Sist redigert av My : 25-02-25 kl 13:48.
My er ikke aktiv  
Gammel 25-02-25, 13:42   #980
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Som sagt, torsdag 27. er første dagen. Så da må vi i tilfelle stå der i bakgrunnen og se på hva folk har på seg når de kommer, også løpe hjem og skifte i full fart hvis vi har bommet.

Jeg har sendt en PM til en som kanskje kan hjelpe. Men regner med at du ikke har tenkt å fly på shopping, så vi får se hvor hjelpsomt svaret blir.

liefje er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.