Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 10:23   #81
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Ja, jeg har begynt å tenke på julen! Er ferdig med de fleste julegavene, og har begynt å spare på og vaske syltetøyglass etc til julegodt. Jeg er en julenerd.
Vi pynter ikke huset før første søndag i advent da, og nissene må pent vente på loftet til et par dager før julaften..

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 10:24   #82
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har i hvert fall førjulstur til København i boks! Shopping og kos sammen med et par døtre og barnebarn i begynnelsen av desember. Vi skal kjøpe ristede kastanjer i nærheten av Gråbrødretorv, se juleutstillingene på Illum og magasin, spise crepes med iskrem og nutella i Tivoli og ellers rusle på Strøget m/sidegater og muligens en tur på Nørrebro.

Dette kan jo du. Jeg må snakke med deg om hva jeg må få med meg, kjenner jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 10:26   #83
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Forøvrig er jeg i rute til jul. Jule-KK er kommet i butikken og tradisjon tro kjøper jeg det i høstferien. Perfekt start på forberedelsene. Og jeg trenger lang tid. Når man skal handle gaver, brette servietter, lage julepynt og bake de beste kakene samtidig som man retter tentamen må man spre det for at det skal bli kos.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 11:30   #84
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg elsker jul ogbegynner planleggingen tidlig. Jeg er godt igang med gaver. Vi tar ikke julefeiringen på forskudd av den grunn. Feiringen begynner vi med lille julaften. Jeg kan dog gjøre et unntak for julemarsipanen. Det er alt for lite marsipan i verden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:42   #85
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har begynt planleggingen. Jeg har kjøpt inn litt kalendergaver, og har begynt på listen over hvem som skal få julegaver, og forslag til hva jeg kan finne på. Driver og samler inn størrelser på alle ungene rundt juletider, i tilfelle jeg skal kjøpe klær, og så har jeg kjøpt to gaver.

Vi har så mange bursdagsfeiringer i slutten av november og begynnelsen av desember, at hodet og energien min kretser rundt det, og alle avslutningene som er da. Så om jeg ikke har gjort forberedelser da, så blir panikken min enorm når jeg plutselig er kommet til 20. desember. Det skjer hvert år. Og da er det godt å ha unnagjort 2/3 av det som skal gjøres, og ikke få hele pakken i fanget de siste dagene. (Det skjedde et år, det var ikke gøy.) Så, ja, jeg har begynt forberedelsene, slik at jeg kan kose meg i desember. Jeg liker også godt å kjøpe julegaver i små travle butikker i desember, og gå i julegatene å shoppe. Men jeg kan ikke ta alt da, for da får jeg ikke kost meg. Og det vil jeg.

Dixie: Jeg synes godt du kan pynte treet tidligere i desember, det høres jo ut som det er det du trives best med. Jeg er vokst opp med pynting lille julaften, men har de siste årene begynt å tenke at det er kjekt med noen dager før, for da kan treet stå lengre.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:44   #86
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.094
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har meldt meg på konfektkurs i november, det blir nesten litt juleforberedelsesaktig. Utover det blir det ikke planlagt særlig på en god stund ennå.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:49   #87
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Hva er det dere søker på igjen, dere som kjøper adventsgaver på ebay?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:54   #88
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg pleier å handle inn julegaver før desember, fordi det er greit å spre utgiftene litt i tillegg til all familie bor enten nordpå eller sørpå slik at gavene må sendes med posten. Dermed er resten av forberedelsene igjen i desember.

Etter å ha lest denne tråden, og andre liknende tråder sitter jeg en følelse av at man diskuterer ting som man ikke kan enes om. Rett og slett fordi man er forskjellige. Man har ulike utgangspunkt, tradisjoner, ønsker, m.m. I mitt hode er folk forskjellige. Noen vil være ferdig med julegavene tidlig, starte forberedelsene tidlig, mens andre igjen vil starte sent med alt. Noen andre igjen er et sted midt i mellom. Det spiller vel egentlig ingen rolle når en starter med forberedelser, m.m. for andre? Er det virkelig noe som er mer rett enn noe annet? Jeg bare spør, for av og til virker det som om enkelte vil overbevise andre om at det en selv gjør er riktig og tar det andre gjør og andres kommentarer som kritikk av en selv. Noe det ikke er?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:55   #90
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Adventskalendertips: Sjokoladekalender *har_store_barn* og *er_lat*

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:56   #91
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.


Det spiller vel egentlig ingen rolle når en starter med forberedelser, m.m. for andre? Er det virkelig noe som er mer rett enn noe annet? Jeg bare spør, for av og til virker det som om enkelte vil overbevise andre om at det en selv gjør er riktig og tar det andre gjør og andres kommentarer som kritikk av en selv. Noe det ikke er?

Jeg er veldig enig med deg. Det spiller ingen rolle hvordan andre feirer og forbereder sin jul så lenge min famiie får gjøre det slik vi liker det og er vant til å ha det. Og det gjør vi jo.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:57   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.


Dixie: Jeg synes godt du kan pynte treet tidligere i desember, det høres jo ut som det er det du trives best med. Jeg er vokst opp med pynting lille julaften, men har de siste årene begynt å tenke at det er kjekt med noen dager før, for da kan treet stå lengre.

Ja, jeg tror jammen jeg skal gjøre det i år. Jeg sitter jo alltid og ser på den tomme plassen der juletreet pleier å stå, og synes det er så trist at jeg må vente helt til lillejulaften, det kjennes bare ikke helt riktig. Så i år blir det pynting en uke før, eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:00   #93
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.955
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva er det dere søker på igjen, dere som kjøper adventsgaver på ebay?

Stocking filler eller party favour gir mange treff.


Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er veldig enig med deg. Det spiller ingen rolle hvordan andre feirer og forbereder sin jul så lenge min famiie får gjøre det slik vi liker det og er vant til å ha det. Og det gjør vi jo.


Enig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:08   #94
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva er det dere søker på igjen, dere som kjøper adventsgaver på ebay?

Stocking fillers

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:09   #95
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Vi har bare bestemt at vi feirer jul hjemme, og de som vil kommer hit. Jeg tror det betyr mine foreldre, mannen sin mor, bestemor og søster, en rar mann som bor borti gata her, og kanskje min søster med familie.
Hvis vi er heldige kommer ikke svigergjengen på grunn av han rare mannen borti gata.
Utover det har jeg ikke tenkt så mye..

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:10   #96
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er veldig enig med deg. Det spiller ingen rolle hvordan andre feirer og forbereder sin jul så lenge min famiie får gjøre det slik vi liker det og er vant til å ha det. Og det gjør vi jo.

Enig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:10   #97
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.032
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg kjenner jeg er glad ungene har aktiviteter som tilsier at avslutninger skjer nå og på våren.
Har ikke tenkt så mye jul enda, bortsett fra at minsten sitt skolefoto nok blir julegave til besteforeldre. Og så skal vi feire jul hos mine foreldre. I år får vi med oss tenning av grana på feltet til foreldrene mine, noe vi ikke klarte i fjor.
Kunne godt tenkt meg at det ikke ble jul i butikken før i slutten av november.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:18   #98
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg er igang med planlegging ja. Har kjøpt noen julegaver, og har planlagt hva jeg skal kjøpe til en del. Noen gaver blir ikke kjøpt før i desember pga oppbevaring (nysgjerrige unger) og evt retur.

Kalendergavene til ungene er jeg nesten ferdig med, har handlet masse på ebay. Jeg søker på ting som jeg tror ungene kan like, f.eks smykker til jentene. Søker på produkter med gratis frakt og da kan man få ganske mye fint og rimelig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:21   #99
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Nei, begynner som regel i november. Kjøper en del på nett, så slipper jeg de heseblesende turene gjennom senteret sammen tusenvis av andre. Legger inn pepperkakebaking med ungene og julegløgg med familie før julaften. Ellers vasker jeg hverken vegger og tak eller baker 7 slag. Men er så heldig å ha vaskehjelp og svigermor og mor som forsyner meg med litt kaker.
I år skal vi være sammen svigers siden vi ifjor var sammen min familie, leide hytte sammen da. Nå blir det nok hjemme enten hos oss, svigers eller broren til min mann, men det er ikke bestemt ennå. Det som faktisk er bestemt og under planlegging er nyttårshelgtur med venner.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 13:22   #100
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva er det dere søker på igjen, dere som kjøper adventsgaver på ebay?

Dersom du søker på ebay.co.uk kan du søke etter pocket money toys.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no