Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bruker du ;)-smileyen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 14:34   #81
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg føler at jeg ofte blir misforstått når jeg bruker denne:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:37   #82
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg føler at jeg ofte blir misforstått når jeg bruker denne:

Den kan vel ikke misforstås?!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:38   #83
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Den også?! Den bruker jeg jo når jeg føler meg ekstra raus, behjelpelig og snill.

Jepp. Men som sagt, noen steder passer den jo inn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:43   #84
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Den kan vel ikke misforstås?!

Enkelte tror det er en hjort, men det er jo helt klart et reinsdyr.

Jeg bare tuller i denne tråden altså. Don't mind me.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:43   #85
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg føler at jeg ofte blir misforstått når jeg bruker denne:

Er det så rart? Den er jo helt klart nedlatende, spydig og skremmende på en gang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:47   #86
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det så rart? Den er jo helt klart nedlatende, spydig og skremmende på en gang.

Ikke sant? Rene kinderegget. Og nå ser jeg at det som jeg var sikker på at var et reinsdyr, ser ut som en gris med gevir.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:48   #87
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg bare tuller i denne tråden altså.

Jeg også, stort sett.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:56   #88
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg tror jeg har brukt her et par ganger, men har nølt litt. Synes ikke den ser så sjarmerende ut, men jeg bruker den som jeg bruker ;-) i f.eks en tekstmelding, med betydningen fleip/spøk. Skjønner nå at jeg å unngå den, og det er greit for jeg liker bedre denne .

En jeg derimot ikke kan fordra er denne .
Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg synes den er skikkelig irriterende og ekkel. Og bare for å ikke tråkke på noen tær: Det er ikke det at jeg synes de som bruker den er irriterende og ekle.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 15:23   #89
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

En jeg derimot ikke kan fordra er denne .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 15:38   #90
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Jeg tror jeg har brukt her et par ganger, men har nølt litt. Synes ikke den ser så sjarmerende ut, men jeg bruker den som jeg bruker ;-) i f.eks en tekstmelding, med betydningen fleip/spøk. Skjønner nå at jeg å unngå den, og det er greit for jeg liker bedre denne .

Jeg synes dere kan skjønne alt dette selv, helt uten at jeg starter en tråd om det.

Og når det gjelder , tolker jeg den som nettopp det, et vennlig smil. Selvfølgelig kan man vri bruken om til en annen, så konteksten spiller en rolle.

-smilien tolker jeg som sagt som mer nedlatende enn fleipete av de som bruker den bevisst, de som misbruker den (=bruker den i alle sammenhenger, også etter setninger som ikke er ment fleipete, kanskje mer informative eller opplysende) tolker jeg som nettopp det. Misbruk.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 15:49   #91
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg tipper de aller fleste som bruker og kun tenker på de som helt vanlige smil, den siste litt mer luring enn den første, og så er det en gruppe med folk som sitter og føler seg dødelig fornærmet. Jeg syns det er litt tullete.


Og mine smilefjesvaner med hvertfall de to der, (dog med nese: :-) og ;-) ) stevner helt fra hine hårde studiedager ca 1990 og onwards :knirk:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 19:34   #92
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg tipper de aller fleste som bruker og kun tenker på de som helt vanlige smil, den siste litt mer luring enn den første, og så er det en gruppe med folk som sitter og føler seg dødelig fornærmet. Jeg syns det er litt tullete.

Jeg er en av dem. Har aldri falt meg inn at noen kan ta det negativt engang. Egentlig er det ren latskap fordi jeg ikke gidder å gå inn på ikoner.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 19:34   #93
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.009
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Usj, jeg synes kan være litt nedlatende, mens rett og slett er nøytral i min bok.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 20:01   #94
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smileyen?

Denne er da bare helt amatør.

__________________
Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 17:34   #95
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

synes jeg er utrolig irriterende å få. Har du noe å si- få det ut!

rine, nå synes jeg du må roe deg litt ned.
Ikke alle er som deg, vet du.


*dukker*

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 17:35   #96
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smileyen?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 20:32   #97
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smileyen?

Jaja, tolkning av kroppsspråk (les: smileys) er ikke enkelt. Denne synes jeg er verst:

I RL så liker jeg faktisk minst å forholde meg til de som er passiv-aggressive på ordentlig. De som sier ting med en underbetydning som du vet er vondt ment, men som blir avlevert med et ekkelt falskt smil slik at andre rundt enkelt tolker det som hyggelig. Akkurat slik faktisk.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:17   #98
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg vet ikke om noen som legger så enormt mye i smilefjes som brukerene her inne, altså. Det er rett og slett umulig å finne en smiley som fungerer slik jeg vanligvis ønsker å bruke smilefjes, for å vise at det jeg skriver sies med et smil. Alle vanlig blide smilefjes oppfattes nedlatende etter hvert, og det blir umulig å holde oversikt over.

Jeg tipper de aller fleste som bruker og kun tenker på de som helt vanlige smil, den siste litt mer luring enn den første, og så er det en gruppe med folk som sitter og føler seg dødelig fornærmet. Jeg syns det er litt tullete.


Jeg må bare si meg enig med deg her altså. Dette tok litt av synes jeg. Kjenner jeg blir litt "gutt" her, hvis dere skjønner hva jeg mener. Hvis jeg bruker en så mener jeg faktisk å smile på en hyggelig måte, og hvis jeg bruker så blunker jeg på samme måte som jeg ville blunke til noen IRL (hvis jeg faktisk fikk til å blunke da... av en eller annen grunn er jeg skikkelig dårlig til å faktisk få til det ). For meg er det å blunke til noen enten et sånn "nå spøker vi sammen om noe som vi begge synes er morsomt"-greie, eller en sånn "hahahaha... ja nå var jeg sannelig artig du..."-greie. Jeg er en person som bruker ganske mye ironi og overdrivelse/underdrivelse når jeg snakker med folk både IRL og på nett, og kan jeg ofte bruke for å understreke nettopp ironien el.l. i innlegget mitt.

De gangene jeg (med vilje) faktisk er nedlatende eller noe av alt det andre som folk oppfatter en blunkesmily til å være overfor folk er så sjeldent at jeg tror jeg kan telle det på en hånd de siste 5 årene. Rett og slett.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:47   #99
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smileyen?

Jeg synes ditt innlegg er det eneste som er over the top i denne tråden, Njulaif.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:50   #100
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smileyen?

Litt mange smileys i ett innlegg, kanskje?

Jeg skjønner ikke at det ikke går an å bli paranoid av den smileyen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no