Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Perfekte" liv på sosiale medier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 10:24   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Eg stålsetter meg for ein ny periode med "real women have curves" "real men don't like bones" og denslags.

Berre fyldige kvinnekroppar er ekte kvinnekroppar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:31   #82
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Rinse and repeat.
Den diskusjonen der har vi hatt mange ganger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:32   #83
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det var noe mer hele pakka. Push up-bh, snasen truse, solbrun, og i tillegg en bitteliten mage. Og hva var poenget. Det er så tomt uten babyen i magen, liksom? Ja, man trenger ikke legge ut bilde av seg i undertøyet for å fortelle det. Jeg kan ikke se for meg annet enn at det bildet var lagt ut for å briljere.

Hadde jeg sett slik ut etter en fødsel så hadde jeg også briljert! Så snasen ser jeg ikke ut fire år etter en gang, så all kred til dama som har trent hele svangerskapet.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:33   #84
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

HV: Eh? "Rinse and repeat"?

Og du kritiserar andres hersketeknikkar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:37   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Eg stålsetter meg for ein ny periode med "real women have curves" "real men don't like bones" og denslags.

Berre fyldige kvinnekroppar er ekte kvinnekroppar.

Mener du at den linken jeg la ut bygger opp om det? Jeg synes det var en veldig bra blanding - hun jeg la ut bilde av var da slett ikke tykk? Bare en slank, nybakt mor med en mage som har nettopp har vært veldig mye større?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:41   #86
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mener du at den linken jeg la ut bygger opp om det? Jeg synes det var en veldig bra blanding - hun jeg la ut bilde av var da slett ikke tykk? Bare en slank, nybakt mor med en mage som har nettopp har vært veldig mye større?

Næh, det var kule bilder, men eg har allereie lest eit par blogginnlegg, blant anna dette: http://aabelsuzanne.wordpress.com/20...frue-har-fodt/, og sjølvklart ser eg meininga, men dette er fortsatt ikkje kult å lese:

Sitat:

De damene jeg så opp til var helt normalt skinny jenter som spilte i Beverly Hills. På den tiden husker jeg det var helt outrages med Tori Spelling som var tynn som ei flis og hylsulten og knoklet seg rundt foran øynene våre. Det var rart og corny og hun var den eneste av jentene i serien som ingen synes var deilig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 10:49   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Det er aldri pent å snakke stygt om andres utseende, og Tori Spelling hadde et stygt tilfelle av anoreksi, hvis jeg husker riktig. Det er så klart bare teit å komme med sånne kommentarer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:40   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Eg stålsetter meg for ein ny periode med "real women have curves" "real men don't like bones" og denslags.

Berre fyldige kvinnekroppar er ekte kvinnekroppar.

Jeg syns ikke denne diskusjonen er slik i det hele tatt. Kommentaren om Tori Spelling var selvsagt ikke hyggelig, men hun var ikke "tynn", hun var svært, svært anorektisk. Jeg syns faktisk det er ok å si at det er både farlig, usunt og slett ikke et forbilde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:45   #89
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke denne diskusjonen er slik i det hele tatt. Kommentaren om Tori Spelling var selvsagt ikke hyggelig, men hun var ikke "tynn", hun var svært, svært anorektisk. Jeg syns faktisk det er ok å si at det er både farlig, usunt og slett ikke et forbilde.

"den eneste av jentene i serien som ingen synes var deilig", eg synes den kommentaren vitnar om eit uheldig kvinnesyn, det er jo deiligfaktoren som er greia her med?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:47   #90
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Det hun prøver å si noe om er vel en forskyvning i synet på idealkroppen. Usikker på om jeg er enig med henne i det, dog.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:48   #91
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Mitt poeng er nå som vanlig at det bør være fullt mulig å argumentere mot kroppshysteri og usunne idealer uten at man samtidig rakker ned på andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:05   #92
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.044
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Jeg liker de bildene som omtales i Aftenposten. De viser at kropper som har født kommer i alle fasonger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:08   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Det tror jeg alle er enige i, Mavis. Jeg kan sikkert komme med ubetenksomme kommentarer, men jeg prøver å lære - det var derfor jeg måtte spørre om den linken var touchy.

Jeg skulle ønske generelt at det ble mer attraktivt også i media med normale, vanlige kropper i alle vektklasser. Det er den glossy, airbrushede virkeligheten jeg tenker er mest skadelig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:10   #94
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det tror jeg alle er enige i, Mavis. Jeg kan sikkert komme med ubetenksomme kommentarer, men jeg prøver å lære - det var derfor jeg måtte spørre om den linken var touchy.

Jeg skulle ønske generelt at det ble mer attraktivt også i media med normale, vanlige kropper i alle vektklasser. Det er den glossy, airbrushede virkeligheten jeg tenker er mest skadelig.

Jeg vet alle er enige, men det slutter jo ikke allikevel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:17   #95
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Jeg synes det er fint at man balanserer synet på hva normale kvinnekropper er.

Men likevel så er jo hovedproblemet at det er så mye eksponering av kvinnekropper. Det er så utseendefokusert dette samfunnet at nesten alle kvinner går rundt og bekymrer seg for utseendet sitt.

Er jeg for tynn? Er jeg for tykk? Har jeg brede hofter? Lange lillefingre? For ovale nesebor?

Utseendet er ikke viktig for barna våre, vennene våre, FP-kompisene, de som er glade i en og trenger en. Jeg får helt neller når helt vanlige damer i 30-40-50 års alder som uansett ikke kommer til å se noe som helst annet ut enn helt vanlig og grei tutrer om utseende. Det er det ultimate dekadente tulle-i-lands-problemet.

Og vår generasjon har døtre og sønner som holder på å vokse opp og vi er verre enn mødrene våre, vi burde skjerpe oss.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:18   #96
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.337
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det er fint at man balanserer synet på hva normale kvinnekropper er.

Men likevel så er jo hovedproblemet at det er så mye eksponering av kvinnekropper. Det er så utseendefokusert dette samfunnet at nesten alle kvinner går rundt og bekymrer seg for utseendet sitt.

Er jeg for tynn? Er jeg for tykk? Har jeg brede hofter? Lange lillefingre? For ovale nesebor?

Utseendet er ikke viktig for barna våre, vennene våre, FP-kompisene, de som er glade i en og trenger en. Jeg får helt neller når helt vanlige damer i 30-40-50 års alder som uansett ikke kommer til å se noe som helst annet ut enn helt vanlig og grei tutrer om utseende. Det er det ultimate dekadente tulle-i-lands-problemet.

Og vår generasjon har døtre og sønner som holder på å vokse opp og vi er verre enn mødrene våre, vi burde skjerpe oss.

Word.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:54   #97
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og vår generasjon har døtre og sønner som holder på å vokse opp og vi er verre enn mødrene våre, vi burde skjerpe oss.

Og det har dokumentert effekt hva vi gjør og hva vi sier. Se bare her.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:15   #98
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Det at man misliker hvordan man selv ser ut betyr ikke at man sier/viser dette foran barna.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:18   #99
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og det har dokumentert effekt hva vi gjør og hva vi sier. Se bare her.

Visst. Om folk er bekymret for at barna er utseendefiksert, så ta en god stund i tenkeboksen om det kan være noe hjemme som har påvirket negativt også.

Omtaler man andres utseende? Type oi, han har lagt på seg, hun har tatt av mange kilo? Står man og veier seg foran ungene? Sutrer man høylydt over at man ikke føler seg pen?

Da må man forvente at barna blir misfornøyd med utseende også. For om man er opptatt av utseende så er man alltid misfornøyd med noe. De eneste jeg kjenner som er fornøyd med utseendet sitt er de som ikke er spesielt opptatt av det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:19   #100
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Det at man misliker hvordan man selv ser ut betyr ikke at man sier/viser dette foran barna.

Det er helt sant. Men jeg tror man gjør det dersom man ikke er det bevisst at man ikke skal gjøre det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no