Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du parfyme?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Bruker du parfyme?
Ja, hver dag. 40 25,00%
Ja, mesteparten av tiden. 40 25,00%
Bare i helgene eller hvis jeg skal på byen etc. 16 10,00%
En sjelden gang til mer spesielle anledninger. 32 20,00%
Maks et par ganger i året. 15 9,38%
Nei, aldri. 11 6,88%
Annet 6 3,75%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-07, 23:53   #81
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg svarte annet.

Skulle gjerne brukt det hver dag men kan ikke pga allergisk kollega.
Bruker det ellers så ofte jeg kan.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 23:57   #82
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Så og si hver dag. En lettere duft til hverdag og en litt tyngre til fest.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 13:17   #83
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Av og til - men ikke mye. For tiden er det Escada det går i.

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:14   #84
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg bruker aldri parfyme. Da blir jeg liggende rett ut med migrene. Jeg reagerer på hvis andre bruker for mye. Min kjære får ikke lov til å bruke aftershave. Jeg kan ikke engang bruke parfymert hudkrem uten å få migrene og eksem.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:17   #85
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg bruker så og si aldri parfyme.

Jeg reagerer så kraftig på overdreven bruk av parfyme hos medmennesker at jeg synes det burde innføres tiltak ala røykeloven når det kommer til bruk av parfyme.

Jeg vet om MANGE som reagerer som meg på sterk/overdreven parfymebruk.

Kunne ikke vært mer enig

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 18:59   #86
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg bruker det bare en sjelden gang i blant fordi jeg glemmer å ta på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 18:37   #87
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg bruker parfyme hver dag, i sesongen hvor vepsen ikke er å suser rundt. Ergo parfyme hver dag om vinteren og nesten ikke i det hele tatt om sommeren.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 18:48   #88
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jobber i helsevesenet og har allergisk mann så her er alt supernøytralt og uparfymert.

Men når jeg skal på fest så splæsjer jeg på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 19:42   #89
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.197
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg bruker parfyme nesten daglig. Nå har jeg brukt samme parfyme i nesten et år og kjenner ikke selv så mye av lukta. Derfor er jeg kjempenøye med å ta på samme mengde hver dag - ikke øke.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 19:49   #90
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Maks et par ganger i året.


er alergisk så holder meg unna, uten om julebord og sånt hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:20   #91
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

En sjelden gang til mer spesielle anledninger.

Rett og slett fordi jeg glemmer det til hverdags.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:06   #92
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg synes mange burde tenke på det med parfyme, på samme måte som røyk.
Noen (mange) får faktisk allergiske reaksjoner, og det kan være fryktelig kvalmende og ubehagelig å oppholde seg i nærheten av parfymedynkende mennesker.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:07   #93
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Jeg er skikkelig luktsensitiv, så parfyme er det samme som hodepine, kvalme og pustebesvær for meg.
Det er faktisk så ille at jeg ikke kan kjøre kollektivt tidlig om morgenen når "alle" akkurat har tatt på parfyme.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 17:49   #94
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.317
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg bruker veldig sjelden parfyme. Det blir til spesielle anledninger. Hvis jeg husker det. Jeg syns jeg lukter nok av bodylotion og sjampo.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:05   #95
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

....men, atte... er det snakk om ekte parfyme her eller er parfyme her eit samlebegrep?

Eg har vel til dags dato aldri eigd ein ekte parfyme. Men eg har fleire EDT.

Blir ikkje lukta mykje meir intens med parfyme framfor EDT?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:47   #96
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Ja, som regel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:59   #97
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Bare litt fakta! <<<----Link

Sitat:

Parfymeirritasjoner
Det er mange mennesker som har følsomme slimhinner, som lett irriteres av røyk, støv, sterke dufter og også parfymedufter i naturen og husholdningen.
Tetthet og kløe i nesen og stor slimdannelse er de vanligste symptomer, men også kløende og røde øyne kan forekomme, som hos barna som reagerte på duftene fra juletreet. Enkelte som har en veldig følsom hud, kan også reagere med kløe på parfymeemnene som finnes i balsamer, salver, deodoranter mm. Oftest vil et skifte til parfymefrie preparater kunne fjerne kløe og de færreste behøver å oppsøke lege.

Og hvordan det kan oppleves <<<<---Link

Sitat:

Det som er skumlere for meg er at det er enkelte parfymelukter jeg reagerer så sterkt på at den utløser astmaanfall. Dessverre er det ikke så enkelt å unngå parfyme i hverdagen. Det er et såpass stort utvalg av uparfymerte produkter å få tak i, at det ikke er noe vanskelig for meg å være helt parfymefri, verre er det at jeg også reagerer på den parfymen andre mennesker bruker. Det er veldig slitsomt å være rundt mennesker som lukter parfyme. I de færreste tilfeller får jeg deres parfyme på meg, men siden parfymen andre mennesker alltid vil diffundere ut til omgivelsene får jeg like vel problemer. Det vanligste er at jeg blir veldig sliten av parfyme, litt sånn som en pollenallergiker blir trøtt og sliten i pollensesongen. Som du skjønner kan det derfor by på store problemer å delta i sosiale aktiviteter.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:55   #98
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Tidligere brukte jeg alltid parfyme, men da jeg ble gravid med eldstemann orket jeg ikke lukten og siden har jeg stor sett vært parfymefri. Husker å parfymere meg ved anledninger, og stadig oftere så jeg bør finne meg en ny parfyme (har hittil kun brukt små parfymeprøver...

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 11:55   #99
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Av hensyn til allergikere i familien så bruker jeg det aldri.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 22:21   #100
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Every day. Har tre-fire som eg byttar på.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no