|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
23-06-19, 22:27 | #81 |
can-jur
|
Sv: Skikk og bruk på fly
Du ser ingen forskjell på å betale dobbelt og å betale en (liten) avgift?
23-06-19, 22:37 | #82 |
Glamorøs
|
Du er fremdels på viddene, Floks. Du er den eneste som har snakket om å betale dobbelt. Du var den som mente at dette dreide seg om fatshaming før noen hadde nevnt noe som helst om årsak til at noen tok plass. Du er på ingen måte konsekvent med at det er å betale dobbelt som er det diskriminerende, og det er tydeligvis uansett ikke diskriminerende på toget.
23-06-19, 22:43 | #83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
|
Det var det vel du selv som foreslo som en løsning, det også? |
23-06-19, 22:50 | #84 |
Fortynnet
|
Nå mener du jo plutselig selv at det kan være en grei løsning å betale ekstra. Hva skjedde med menneskesynet ditt her? |
23-06-19, 23:22 | #85 |
© All rights reserved
|
Sv: Skikk og bruk på flyJeg synes ikke det er noe forskjell på å betale ekstra for lang kropp enn for brei kropp. |
23-06-19, 23:29 | #86 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Eh ja. Selvsagt bør man kjøpe et ekstra sete dersom man ikke fpr plass i et vanlig |
23-06-19, 23:35 | #88 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
Sv: Skikk og bruk på flyJeg er så smal at jeg kanskje opptar et halvt sete, og selv da jeg var bredere har jeg aldri sittet trangt i et flysete. Så jeg har iallfall ikke lange tær. Likevel kan jeg faktisk forstå at enkelte av de som sier de trenger ekstra plass i denne tråden kan bli lei seg. Det er ikke bare én enkelt uttalelse, men jeg aner en slags holdning som gir meg flau smak i munnen, uten at jeg kan sette fingeren på et enkelt utsagn. |
23-06-19, 23:38 | #90 |
can-jur
|
Jøss. Jeg betalte for bikkja. Ikke for rompa. Men det var vel ikke så nøye å lese hva jeg faktisk skrev.
23-06-19, 23:38 | #91 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Dette. Jeg flyr mye og har heldigvis bare opplevd dette et fåtalls ganger, men det er virkelig ubehagelig. Dersom jeg selv hadde hatt behov for mer enn et sete hadde jeg virkelig undersøkt mulighetene i forkant. |
23-06-19, 23:41 | #93 |
can-jur
|
Nei. Det er faktisk ikke det. Akkurat som det ikke er den som lukter svette eller tåfis som eier det problemet heller.
23-06-19, 23:42 | #94 |
Tatt på
|
Sv: Skikk og bruk på flyVil du si det er unaturlig å tenke på overvektige folk når det er snakk om at noen tar opp en tredjedel av setet ved siden av seg?
23-06-19, 23:44 | #95 |
Glamorøs
|
Kanskje et råd du bør ta til deg selv?
Ahaaaaa. Så når alle avkrefter at de fatshamer og det ikke står noe sted så gjøres det allikevel. Jises, Floksa.
23-06-19, 23:46 | #96 |
can-jur
|
Alle har ikke avkreftet fatshaming altså. Det er flere enn jeg som ser den. Jeg tror faktisk ikke man selv kan bestemme om man driver med shaming eller ikke altså. Det er vel mottaker som har definisjonsmakten der.
23-06-19, 23:47 | #97 |
© All rights reserved
|
Nei, ikke unaturlig, men likevel ikke den eneste sannheten. En velger jo selv hva en legger i det, og hvordan en tolker. |
23-06-19, 23:55 | #99 |
Tatt på
|
Jeg er den, jeg tenkte ikke så mye på brei rygg og skuldre. Mer på baken som skulle få plass mellom armlenene og at låra ikke skulle trenge seg over på det andre setet (som har vært mitt problem).
23-06-19, 23:56 | #100 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
Hallo. Jeg føler meg ikke krenket i lillefingeren engang. |
|
|