Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-08, 17:35   #81
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Vi hadde navnefest i regi av HEF da Snuppa var ca 4 måneder, og det var et perfekt valg for oss. Samboeren min er katolikk (dog ikke veldig praktiserende) og jeg er ateist, så for oss var det en fin og høytidelig løsning uten religiøse overtoner. Opplegget hos oss var at det var et kor som sang, en flott dame som talte og utdeling av diplomer. Hvis man ville at vitnene skulle være med opp kunne man gjøre det, eller søsken. Barna var kledt i pentøy, bunad og dåpskjole.

Vi hadde middag ute etterpå, og kaker hjemme.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 19:28   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Gratulerer med valget - det blir sikkert en kjempefin seremoni!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:12   #83
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Vi har hatt privat navnefest for begge våre barn, og det har vært to kjempefine dager. Jeg la ned veto mot dåp i kirken for våre. Er man ikke praktiserende kristen synes jeg ikke man skal døpe sine barn i kirken (og dette er da min helt personlige mening og ikke noe kritikk til noen som har postet her).

Vi inviterte familie og venner til en samling hvor det var fritt frem for å si noen ord om man ønsket det. Hedda fikk blant annet et nydelig flamenco-stykke fremført på gitar av en av mine beste venner som han hadde skrevet spesiellt til henne, og en veninne av Heiko hadde skrevet et vakkert dikt. Det var selvfølgelig mer "vanlige" gaver også. Så spiste vi og koste oss (vi hadde laget koldtbord). Vi fulgte samme plan med Tilde og det var like hyggelig.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no