Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beinplass i bakovervendt sete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 16:39   #81
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.242
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Her er barna mine. Kommer til å fjerne bildet i løpet av kvelden, så ikke quote er dere snille.

*poff*

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07

Sist redigert av Molly : 20-11-11 kl 22:11.
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 16:58   #82
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Floksa: For å være ærlig, så kan jeg ikke helt se hva som er problemet..? I mine øyne ser dette helt ok ut, og han har da enda godt med plass å vokse på..?

Eller, var dette etter at du flyttet på setet?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 17:01   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Jeg tror faktisk det der kan gå bra lenger enn du tror. Det er liksom i den alderen beina blir stående i spenn mot veggen bak før knærne kommer frem på stolen og/eller de skjønner at de må sitte i skredderstilling. Han har omtrent like god plass som plutt til beina sine, og plutten her tror jeg kommer til å kunne sitte der lenge. Han er ca 95 cm og 13 kg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:34   #84
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Syns det ser ut som han sitter fint.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:47   #85
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.694
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Jeg ser ikke noe problem med plassen. Ihvertfall ikke akkurat nå. Han har nok noen cm mindre beinplass en noen av de andre bildene her, men det vil jo ikke være et problem på et par år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 19:48   #86
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Jeg synes også det ser helt greit ut.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 23:13   #87
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Av med vintersko og på med et par kartanker e.l. så hjelper det mye tror jeg...

Ift. kjøring med barn i bil når det er kaldt ute.
Om du istedet for en vinterdress tar på ullbukse og ullgenser så føler jeg at jenta mi sitter bedre med dette i setet.
Vi kjøpte også et slikt "ludvik ullteppe" på Princess som ligger i bilen og som jeg legger over ungen når bilen er kald og lager en "krøll" rundt beina fordi jeg tar av vinterskoa i bilen.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 01:34   #88
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Jeg har en lang snart 4 åring i hiway og hun har kjempegod beinplass. Jeg har den bøylen i det ytterste hullet og klossen under. Det går dog litt utover plassen i setet foran siden jeg måtte dytte det litt frem siden setet ikke skal lene seg.
Men altså, bøylen under kan justeres slik at setet vippes litt bak, og med klossen og så bør han ha god plass i noen år til.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:00   #89
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Nei, det er ikke et problem pr i dag (dvs det er et problem at han blir helt krakilsk) vi greier fint å brekke han inn. Men at det hadde blitt et problem om ikke så lenge er jeg sikker på. Men vi skal få tak i kloss å legge under og da tenker jeg mye er gjort.

Når det kommer til vinterdress og kjøring i kaldt vær så er det liten grunn til å gjenta meg selv. Har man ikke opplevd 30 minus så er det vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke firer en mm på dette, det skjønner jeg godt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 21:07   #90
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, det er ikke et problem pr i dag (dvs det er et problem at han blir helt krakilsk) vi greier fint å brekke han inn. Men at det hadde blitt et problem om ikke så lenge er jeg sikker på. Men vi skal få tak i kloss å legge under og da tenker jeg mye er gjort.

Når det kommer til vinterdress og kjøring i kaldt vær så er det liten grunn til å gjenta meg selv. Har man ikke opplevd 30 minus så er det vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke firer en mm på dette, det skjønner jeg godt.

Her er det også 30 minus sånn for å ha sagt det, er ikke bare der du bor. Vi brukte ullklær og pledd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:23   #91
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Men floksa, har du justert bøylen under?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 22:45   #92
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Når det kommer til vinterdress og kjøring i kaldt vær så er det liten grunn til å gjenta meg selv. Har man ikke opplevd 30 minus så er det vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke firer en mm på dette, det skjønner jeg godt.

Det er fortsatt vanskelig å forstå selv om man har opplevd 30 speik...

Flere lag med ull f.eks. varmer jo fantastisk godt... Mye bedre enn hva en vanlig vinterdress gjør...
Jeg klarer bare ikke helt å forstå hvorfor du mener nettopp vinterdressen er så essensiell.
Og jeg prøver helt ærlig ikke å være vanskelig nå. Bare undrende.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 16:16   #93
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, det er ikke et problem pr i dag (dvs det er et problem at han blir helt krakilsk) vi greier fint å brekke han inn. Men at det hadde blitt et problem om ikke så lenge er jeg sikker på. Men vi skal få tak i kloss å legge under og da tenker jeg mye er gjort.

Når det kommer til vinterdress og kjøring i kaldt vær så er det liten grunn til å gjenta meg selv. Har man ikke opplevd 30 minus så er det vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke firer en mm på dette, det skjønner jeg godt.

Titt og ofte 20 minus her og det er ikke behov for vinterdress av den grunn. Ullklær og pledd holder i massevis. Du kan også bruke f.eks bruke vognpose i bilen. Bare å tre selene gjennom hullene det. Lammeskinn er også fullt mulig å bruke.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 08:14   #94
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Problemet er jo ikke inne i bilen, den blir jo varm. Problemet er om man får stopp og noe uforutsett skjer slik at man må evakuere bilen raskt. Da nytter det ikke å skulle ha på dresser, vindposer eller ullpledd på 4 barn. Jeg har opplevd uforutsett stopp med 4 barn, deriblandt en som var nyfødt i 37 minus. Man får en enorm respekt for været av sånne ting og lærer å ta hensyn. Udekte fingre og ansiktshud på barn får skader FORT!
Og da nytter det ikke å først skulle kle på 1-2 lag på unger som rister av kulde før man kan begynne med å dekke ansikt og fingre.

Alle får gjøre som en selv synes er best, så får vi heller kaste uansvarlig ballen fra og tilbake mellom oss

Om barna har dress eller 3 lag tykk ull har vel lite å si i forhold til trafikksikkerheten? Det er vel tykkelsen på klærne som er et tema, ikke hva klærne er laget av?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:03   #95
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Om barna har dress eller 3 lag tykk ull har vel lite å si i forhold til trafikksikkerheten? Det er vel tykkelsen på klærne som er et tema, ikke hva klærne er laget av?

Jeg vil tro at det har litt å si nøyaktig hva klærne er laget av. En ytterdress har glatt stoff som kan gjøre at det er enklere for selen å skli. I tillegg er vel en dress ofte mer "fluffy", slik at det er mye luft som også gjør at det er enklere å skli. Men akkurat det siste kan man muligens motvirke ved å være flinke til å stramme setebeltet?

Det høres forresten ut som om det du trenger er en sprett-opp-lavvo med innebygd ovn og godt med reinskinn liggende bak i bilen?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 15:12   #96
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Floksa, jeg syntes det var litt vanskelig i den alderen der jeg også, men det ble betraktelig lettere av å ta av vinterstøvlene. På så korte legger blir fort støvlene en avstivende faktor. Går det an å kjøre med duntøfler eller Stonz eller noe annet varmt på beina i en overgangsperiode?

Jeg legger meg ikke oppi resten av klesvalget, men akkurat høye, stive vinterstøvler syns jeg det er lettere å kjøre uten.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 18:21   #97
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Jeg spurte HTS jeg, og her er svaret på spørsmålet om hvorvidt det var sikkert å bruke vinterdress/jakke i bilsete, da dette var nytt for meg:

I utgangspunktet er det ikke problematisk å bruke vinterklær i bilstoler , såfremt dette er " kompakte" klær som ikke inneholder mye luft som del av et isolasjonslag, som feks dunjakker fylt m dun eller dynejakker ( feks fylt m dacron)
Når du skal feste barnet i setet er det VELDIG viktig at beltene er stramme. En tommelfingerregel kan være flg:
Baby stol skal beltene strammes så mye at du får 1-1/2 fingerbredde mellom beltet og barnets kropp
På stol nr 2 ( opp ti ca 4 år) 2-21/2 fingerbredde mellom
Stol nr 3 ( den siste stolen hvor stol og barn festes samtidig m bilens trepunktbelte) 3-31/2 fingerbredde mellom. Årsak til så stramme belter; ved belastning av beltene i kraftig oppbremsing el kollisjon vil/skal beltene strekke seg opp til15-20%. Er beltene for slakke vil belastningen på barnet øke, og store muligheter for at beltene ikke holder seg på skuldrene, men glir av skuldrene, ved kollisjon/ oppbremsing , og da kan barnet komme ut av beltene/ stol
Så....
Hvis barnet har på ytterjakker m mye luft inni , feks dunjakke, vil du ikke greie å stramme beltene godt nok. Du greier ikke å komprimere slike jakker. Dette vil da føre til at beltene er for slakke, med samme resultat som nevnt over.
Har du på barnet trøye+skjorte/ innegenser+ yttergenser er det ingen problem , fordi dette er " flate og kompakte "plagg.
Ved bruk av feks dynejakker bør du ta av denne for å unngå disse problemer. De andre plaggene er selvfølgelig på. Er det veldig kaldt i bilen bør denne da varmes litt på forhånd , slik at barnet ikke fryser. Håper du forstår hva jeg mener.
HUSK : dette er for barnas sikkerhet.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:00   #98
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Tykke vinterklær i bilen kan få fatale følger

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:19   #99
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Tykke vinterklær i bilen kan få fatale følger

Det var da et veldig lite nyanser innlegg?
Ingenting om de farene som kan oppstå ved lite klær?
Det hjelper veldig lite om barna overlever ulykken om de er frosset ihjel innen hjelpemannskapene kommer.
Det var da flere ganske stygge episoder i vinter der forlk ikke hadde med seg skikkelig med klær i bilen og fikk uforutsett stopp.

Det er sjelden ting er så enkelt som de kan se ut som.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:22   #100
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinplass i bakovervendt sete?

Ja, men ha med seg skikkelige klær er jo noe annet enn å ha på seg skikkelige klær.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no