Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 16:41   #81
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Og her føler jeg liksom at det igrunnen ikke går å prøve å hjelpe noen av disse gutta så mye. Jeg vet ikke, men jeg har en mistanke om at dette ikke hjelper innmari masse liksom.

  Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:02   #82
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Når landsmenn (og, nei jeg mener ikke det på en kameratslig måte ifht. disse gutta, altså) blir dømt til døden av et aperegime, så må Norge som stat gripe inn å VISE at vi prinsipielt er i mot dødsstraff under noen omstendigheter.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:15   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Fruktflua: Er du seriøs??!

Og så lurer jeg også på hva du mener vi skal gjøre. Mener du virkelig at vi skal sende soldater og gå til krig? Eller bare true med det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:17   #84
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Fruktflua - vi har gjort det. Hva mener du vi skal gjøre? Bombe dem tilbake til steinalderen? Fordi noen av våre kjekke unge landsmenn står og truer med at et militærtribunal burde henrettes?

  Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:21   #85
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har selvsagt ikke noe mer inside info om det enn det du har (om du ikke jobber i UD, da), men det jeg leser i media gir meg et lite innblikk i at de ikke har foretatt seg så altfor mye. Det de har foretatt seg minner mest om snillisme, og Støre sier selv at han ikke "tør" å gjøre noe annet enn å opptre gjennomtenkt -hvilket jo er bra og sikkert helt nødvendig, men hvor lenge skal Norge som nasjon fremstå som et land som aksepterer alt mulig i forhold til dette sirkuset av en sak?

Tror du media gir det hele bildet av hva som foregår av diplomatiske forbindelser? Og nå har man jo ventet på dommen, så får vi se hva som skjer før vi sier at vi må gjøre mer.
En ting er at de jobber i denne spesifikke saken med norske statsborgere, men det er mange land som har dødsstraff. Hva mener du spesifikt skal gjøres i Kongo kontra andre land som har dødsstraff?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:24   #86
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fruktflua: Er du seriøs??!

Og så lurer jeg også på hva du mener vi skal gjøre. Mener du virkelig at vi skal sende soldater og gå til krig? Eller bare true med det?

Ja, selvsagt er jeg seriøs!

Nei, hvem har sagt noe om soldater og krig, og ditto truing!?

Her må det diplomati til, ikke krigføring.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:27   #87
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Her må det diplomati til, ikke krigføring.

Du mener at det må utføres mer diplomati enn hva det er allerede gjort, mens du samtidig sier at du egentlig ikke vet hvor stor grad diplomatiet har vært inn i bildet? Jaha.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:32   #88
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du mener at det må utføres mer diplomati enn hva det er allerede gjort, mens du samtidig sier at du egentlig ikke vet hvor stor grad diplomatiet har vært inn i bildet? Jaha.


Jeg vet det jeg har lest, alt annet hadde vært ganske unaturlig. Men du vet graden av diplomati som har vært innebefattet saken fra norske myndigheter, hører jeg? :interessert-vil du dele?:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:33   #89
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg vet det jeg har lest, alt annet hadde vært ganske unaturlig. Men du vet graden av diplomati som har vært innebefattet saken fra norske myndigheter, hører jeg? :interessert-vil du dele?:

Hvor tar du det fra? Jeg kommer ikke med påstander om at UD skal gjøre mer enn hva de har gjort. Jeg regner med at de gjør det de kan.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:36   #90
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Når landsmenn (og, nei jeg mener ikke det på en kameratslig måte ifht. disse gutta, altså) blir dømt til døden av et aperegime, så må Norge som stat gripe inn å VISE at vi prinsipielt er i mot dødsstraff under noen omstendigheter.

Øh, aperegime er et veldig uheldig ordvalg om en afrikansk stat, altså, om man egentlig bare prøver å si at det er et dysfunksjonelt tulleregime. All den tid ape brukes som skjellsord av rasister om mørkhudede.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:37   #91
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvor tar du det fra? Jeg kommer ikke med påstander om at UD skal gjøre mer enn hva de har gjort. Jeg regner med at de gjør det de kan.

Du regner med at de gjør det de kan, og det håper virkelig jeg at de gjør også, men Støres uttalelser ifht. saken i dag (ja, i media) er ganske veik. Han fremstår som lite handlekraftig (i media, hva som skjer på bakrommet aner jeg selvsagt ingenting om).

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:39   #92
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Du regner med at de gjør det de kan, og det håper virkelig jeg at de gjør også, men Støres uttalelser ifht. saken i dag (ja, i media) er ganske veik. Han fremstår som lite handlekraftig (i media, hva som skjer på bakrommet aner jeg selvsagt ingenting om).

Nei, du vet ikke, og vi vet ikke. Men hvis man skal kritisere noen, da bør man helst vite.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:39   #93
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Men dere som vil at den norske stat skal hente dem hjem til Norge, hva skal vi gjøre med dem når/hvis de kommer hit da? La de være frie?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:40   #94
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Øh, aperegime er et veldig uheldig ordvalg om en afrikansk stat, altså, om man egentlig bare prøver å si at det er et dysfunksjonelt tulleregime. All den tid ape brukes som skjellsord av rasister om mørkhudede.

Ikke i mitt hode, som jo (uheldigvis?) er det eneste jeg har å gå utifra. For meg blir det mer en betegnelse på en sirkusforestilling som brer seg utover det underholdende og inni noe som bare er tragisk. Det har ingenting med rasisme å gjøre.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:40   #95
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

det er vel ikke Støre som utøver diplomatiet, og av de uttalelsene jeg hørte i dag så har jeg full tiltro til Støre, og det norske diplomatiet. Jeg regner med at de kjenner Kongo litt bedre enn Fruktflua.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:40   #96
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Jeg mener iallfall at UD skal være ytterst forsiktig med å blande penger inn i denne saken.

Før dommen falt var det ikke mye UD kunne gjøre, og nå som saken ankes må retten få gå sin gang.
Når endelig dom forligger kan UD evnt. starte arbeid for å få soning til Norge.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:42   #97
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Du regner med at de gjør det de kan, og det håper virkelig jeg at de gjør også, men Støres uttalelser ifht. saken i dag (ja, i media) er ganske veik. Han fremstår som lite handlekraftig (i media, hva som skjer på bakrommet aner jeg selvsagt ingenting om).

Det er vel ikke hva som skjer i media som er viktig, men nettopp diplomatiet i bakrommet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:43   #98
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Du regner med at de gjør det de kan, og det håper virkelig jeg at de gjør også, men Støres uttalelser ifht. saken i dag (ja, i media) er ganske veik. Han fremstår som lite handlekraftig (i media, hva som skjer på bakrommet aner jeg selvsagt ingenting om).

Støre er vel omtrent den utenriksministeren på lang tid som har mest kred i utlandet. Spørsmålet er, hva har han for maktmuligheter. Kongo er en suveren stat som Norge har null og niks autoritet over. Man vet ikke hvilken grad diplomatiet har jobbet for at de har fått ha representanter til stede under rettsaken. Det er en ting som Kongo glatt kunne ha nektet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:50   #99
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Når landsmenn (og, nei jeg mener ikke det på en kameratslig måte ifht. disse gutta, altså) blir dømt til døden av et aperegime, så må Norge som stat gripe inn å VISE at vi prinsipielt er i mot dødsstraff under noen omstendigheter.

Aperegime?! Nei, vettuhva. Skjerp deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:53   #100
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Aperegime?! Nei, vettuhva. Skjerp deg.


Excuse moi? Hvorfor det? Det er jo det det er. Hvorfor pynte på sannheten?
Denne rettsaken har blitt ført på et så usaklig nivå, at det er på sin plass å bruke et sånt uttrykk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no