Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-17, 21:56   #81
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Eldste var på friidrettstrening med to venninner. Det kom ikke flere enn de tre.

Yngste og jeg var på opplegg hos en i klassen før vi splittet oss og gikk en runde. Ikke like vellykket som i fjor og året før, det blir for mange rett og slett. Ny klasse til høsten så da utgår nok uansett den typen arrangement. Kanskje vi inviterer noen hjem heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 22:14   #82
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.054
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her var alt av fritidsaktiviteter avlyst i dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 22:56   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Kun fire stk på døren den lille stunden det var noen hjemme. Vi har nok lørdagsgodt fremover.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 23:20   #84
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.075
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her orget gutta selv, og Lillebror gikk med gutta i gata (på trinnet). Jeg orket ikke engasjere meg på samme måte som tidligere år, og håper dette var siste året med fotballspillerzombie og et tonn snop i retur. Han har ikke godt av det, og hvertfall ikke jeg

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 00:21   #85
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.881
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her gikk det knirkefritt. De store feirer ikke lenger. Eldsten var på sine aktiviteter, og kom hjem og fikk snop om kvelden. Nesteldsten og kjæresten var på side aktiviteter, og kom hit og så på skummel film, spiste snop og kledde seg litt ut på tøv med det vi kunne finne av parykker, masker og rare drakter. -Det var koselig, var tilbakemeldingen.

11-åringen valgte for første gang å droppe HalloVenn-arrangementet, og heller bare tusle rundt med knask eller knep på programmet. Han hadde ikke avtale med noen, men jeg ba ham kontakte gutta i klassen og høre om de ville gå med ham. -For selv om han ikke bryr seg om han har noen å gå med eller ikke, kan det være en annen som sitter hjemme, heller enn å tørre å ta kontakt. Så da møtte han et par fra klassen, og ruslet rundt i et par timer. (Etter å ha skremt dem med å kle seg ut som en søppelsekk på trappa. -Lavterskelkostyme...) Etter hvert byttet de ut knask eller knep med "knask eller gulrot", siden de syntes det ble litt i meste laget av søtt. Og så fikk de jammen gulrøtter å knaske på.

Lillemor (5) gledet seg veldig. Hun gikk en liten tur i gata med ene broren, og så kjørte pappan henne med rundt til litt slekt og venner i bygda, sånn at hun fikk vist seg frem og sagt "knask eller knep" og skravlet litt til. Hun fant et par bestevenner på veien, og så fikk de gått litt sammen også. Neste år hopper vi på HalloVenn med henne, tenker jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 07:57   #86
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.054
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Knirkefritt her også. Ni barn (blanding av storebrors og lillebrors venner og et par småsøsken) og tre voksne. Massevis av godteri som de fikk spise seg stappmette på i går kveld og resten blir spart til lørdag. Vi hadde få besøk, 3-4 tror jeg, jeg hadde håpet på flere, men sånn er nå det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:06   #87
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.158
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Blæh ... for en vanskelig dag. Klokka 16 ble jeg oppringt av moren til en av de knerten skulle gå sammen med. Jeg hører at noen gråter i bakgrunnen og hun spør om ikke storesøster i familien kunne få gå sammen med snuppa (de to er like gamle). Snuppa skulle på en fest med jentene i klassen sin, så jeg synes ikke jeg kunne love bort en plass der. Heldigvis møtte jeg pappaen på bussen kort tid etterpå, og da hadde jeg i mellomtiden kommet på at det helt sikkert var greit at hun slang seg med knerten sin gruppe selv om de var to år yngre. Og sånn ble det. Hun så utkledd og fornøyd ut da hele gjengen kom på døra hos oss.

Vi hadde kjøpt akkurat passe mye godteri, og fikk bare bittelitt rester. Det var vel kanskje 30-40 unger på døra i løpet av kvelden. Mange av dem var bittesmå, og da er de jo helt forskrekkelig søte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:46   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Det løste seg her også, alle i klassen hadde noe, min var hjemme og holdt mamma med selskap, og vi koste oss med The Nightmare before Christmas og godteri og en koselig tur med valpen. De to kompisene han normalt ville gått med kom innom for knask eller knep, og det var hyggelig og fint ("Hvordan kjente du oss igjen?!?!" Og de fikk låne do, alltid greit. ). Mange barn innom i går! Jentungen var på overnatting med venninner, det så hyggelig ut. Det var visst en større fest i klassen også, uten at det så ut til å affisere henne at hun ikke skulle dit.

Eldste spilte kamp, så der er det visst helt over, gudsjelov.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:53   #89
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Halloween ble rimelig rolig for oss i går, med en toåring som eneste aktive deltager. Hun gikk knask eller knep med en diger bøtte i hånden, ringte på hos én nabo, fikk én kjærlighet, og ville sporenstreks hjem igjen for å spise kjærligheten.

Jeg synes det virker som om tradisjonen begynner å sette seg godt. Mørklagte hus får være i fred, og gresskarpyntede hus får besøk av ca 1000 barn. Innmari koselig, synes jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:58   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Nåmmin!

Jeg syns selve "gå knask eller knep"-greia der de finner sammen i små grupper, og foreldre er på vakt og tar med en ekstra om det er noen som er alene, er veldig grei. Da er det ingen big deal å droppe det heller.

Det er de festene og større greiene jeg syns blir mest trøblete.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 09:02   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.839
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Halloween ble rimelig rolig for oss i går, med en toåring som eneste aktive deltager. Hun gikk knask eller knep med en diger bøtte i hånden, ringte på hos én nabo, fikk én kjærlighet, og ville sporenstreks hjem igjen for å spise kjærligheten.

Jeg synes det virker som om tradisjonen begynner å sette seg godt. Mørklagte hus får være i fred, og gresskarpyntede hus får besøk av ca 1000 barn. Innmari koselig, synes jeg.



Det gikk fint her også. Yngstejenta og den utstøtte venninna gikk helt fornøyde sammen opp til klassearrangementet, og kom hjem relativt tidlig, fordi de ble kalde og våte. Festen hadde vært kjempegøy, de hadde vært i skogen og hatt disco, til og med discokule hadde de hatt, og de hadde grillet pinnebrød og marshmallows. Jentene hadde ringt på dører hele veien hjem, så de hadde fulle bøtter med snop da de kom. Så benket de seg i sofaen og så Casper, som ingen av dem hadde hørt om før, men som begge elsket, mens de spise godteriet. Da jenta mi la seg for kvelden sa hun at det hadde vært en kjempefin halloween, men at hun håpet at de kunne være sammen alle sammen neste år. Da vil hun invitere alle til oss. Og når det gjelder de to bestevenninnene hennes føyde hun til "nå har kanskje A og B lært at hvis de stenger ute C så stenger de ute meg" - og jeg kjente at jeg var litt stolt av henne. A og B hadde ikke kommet på festen, de hadde vært hjemme hos B.

Guttungen var hos en kompis, sammen med et par andre gutter, der hadde de spist pizzaboller og kledd seg ut. De kom seg heller ikke på klassens disco, fordi den ene av guttene turde ikke å gå inn i skogen. Så de hadde bare gått i nabolaget til han de var hos, og så på film etterpå. Guttungen måtte kalles hjem litt etter kl ni.

Eldstejenta hadde kost seg sammen med venninner. Hun stekte vafler som hun tok med seg, hadde delt røra opp i flere porsjoner og farget med konditorfarge, så de så passe fascinerende gusjeherlige ut.



Vi hadde faktisk litt flere unger på døra enn vanlig, fordi mannen hadde montert noe laserstråler på kryss og tvers opp innkjørselen vår, og vi hadde hatt ut en god del inviterende lys og greier. Jeg imponeres over hvor flinke og høflige ungene er. Hadde en stor skål med diverse godteri som jeg holdt fram til de som ringte på, og absolutt alle, uten unntak, og uansett alder, fra barnehageunger til sjuendeklassinger, fra de mest sjenerte til de mest rølpete, spurte hvor mange de fikk lov til å ta. Og de aller fleste husket å takke også.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-11-17 kl 09:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 09:09   #92
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.520
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Gikk fint her også, begge var på fest og var strålende fornøyd med det - ingen av de hadde samlet godteri. Men det var nok like greit, det var like stille som det pleier å være her, så vi har en ganske full bolle til overs de kan kose seg med.

Det ringte på døra hele to ganger i går, jeg syns det godt kunne kommet fler.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 09:28   #93
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.089
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Suksess for seksåringen her i går, hun har ikke feiret før og var skikkelig gira. Det var bursdagsfest for noen i klassen først, og så gikk en passelig stor gjeng sammen etterpå (tilbudet var der for alle, altså). En del var tomme for snop da vi kom, men de fikk en god fangst likevel, inkludert en penn og en notisbok hver. Passe seint i seng og sigen i dag, men det får gå for en gangs skyld. Gøy å se hvor mye de koser seg sammen, og hyggelig å gå med noen av mødrene og bli litt mer kjent.

Hjemme kom det én gruppe unger, så vi har snop i hus til noen uker fremover.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:01   #94
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

For våre unger gikk dette helt fint, men jeg ser det er en vanskelig dag også rundt oss. Det er voldsomt hvordan de voksne lager fester for ungene, og inviterer passe antall rundt bordet. Det var fellesarrangement for trinnet, men med mindre arrangementer rundt omkring. Jeg ser at det er fryktelig sårbart for de som ikke inviteres noe sted. Og kan åpenbart være det også hvis det er fellesarrangement når ikke alle slutter opp om det. Som barn var jeg en av de som ikke hadde blitt invitert noe sted nødvendigvis, og det å være vitne til planlegging og mimring uten å være del av det er ganske utfordrende. På en dag som Halloween risikerer man å få vennene på døra, feststemte og utkledde, uten å være med selv. Da hjelper det ikke om man fant noen å gå runde med. En sånn stor fellesfeiringdag stiller store krav til de voksne tenker jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:03   #95
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.627
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Dette er veldig enkelt hos oss. Vi har fast inndeling av klassen i 4 grupper ut fra hvor folk bor. Det går på rundgang hvilke foreldre som følger gruppene rundt i nabolaget. Dette er en ordning jeg tok initiativet til i 1 klasse, da jeg tenkte meg at det ville komme til å bli et problem... alle er superfornøyde med ordningen, og vi foreldre er såå glade for å ha ansvar for 5-6 barn i stedet for et arrangement for hele klasse samlet...

Vi hadde det i går, og da var det 5 gutter her til pølser og saft. Så gikk vi ut en times tid og så dro vi hjem og spiste snopet og så på film.

Jeg synes man klassevis burde gå sammen og sørge for at alle er inkludert. Det å invitere noen fra en klasse og utelate andre, er virkelig helt usmakelig.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:23   #96
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Her slo jeg av utelys, ettersom vi skulle være borte i den tiden de fleste gikk, så gadd jeg ikke kjøpe inn noe. Resultat var at rett før vi skulle dra sto det en gjeng med unger på trappa, ringte på fire ganger og når det ikke hjalp begynte de å dundre med dørhammeren. Nabo fortalte at hun hadde observert en gjeng med unger som sto og ringte på dør nedi veien her, på mørklagt hus, mens foreldrene sto på veien og glodde. Så her har ikke alle fått det helt med seg gitt.

Lillesøster hadde en fin halloween/høstfest på skolen, også dro vi med oss nabo som hadde oppblåsbar picachu drakt på boligen og besøkte storebror, noe som ble stor stas.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:31   #97
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.300
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Vi ble hjemme og delte ut snop til de som ringte på. Barna var nok slitne etter å ha hatt besøk fra England i 5 dager, og ville ikke ut. Men det blir nok andre boller neste år når de går på skole.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 10:52   #98
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Jeg syntes at gårsdagen var den beste Halloween ever. Alle jentene hadde hvert sitt arrangement som de var på, alle kom fornøyde hjem. Jeg fikk kledd meg ut, pyntet litt ute og delt ut snacks til de som ringte på. Mellom slagene koste jeg meg i sofaen og så på Akutten på get-boksen min.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 11:16   #99
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.987
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Det har vært en vond dag her for eldste i mange år. Nå er det over og han hadde en fin kveld med godis og gaming hjemme med to kompiser. Merkelig nok to kompiser som alltid var på fest uten ham - det var moren til han ene som aldri inviterte vår eldste ... Jepp, ingen fan av den moren!! De er nå 15 år. Festene var på barneskolen.

Yngste har hatt det greit, men i de senere årene ikke villet. I år ville han heller ikke, men så ble han invitert ut likevel, så da ble han med på både knask eller knep og film etterpå. Han oppfordres både til å invitere folk hjem hit og å spørre hva andre skal, men er en forsiktig type. Han er 12. Vi kunne sikkert arrangert fest for ham, men vi tar ikke helt av med feiringen her ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 11:27   #100
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.917
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween, inkludering, festtvang, valgfrihet, dilemmaer

Jeg er imponert over naboenes engasjement. Det pyntes og deles ut godis med hyggelige hilsener på. Jentenes favoritthus var på TV2 nyhetene i går.

Eldste med venninner sa "knask eller knep eller håndangrep". Men så ble de usikker på hva det siste var, og svarte håndbak, da ropte en nabo på to store tenåringssønner. Jentene slapp unna, men de ble litt skremt. I løpet av natta mistet eldste den siste jekselen, endelig, sikkert med hjelp av seigt godteri.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no