Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Eselører eller bokmerker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hva foretrekker du, eselører eller bokmerker?
Eselører 57 43,85%
Bokmerker 70 53,85%
Dustepoll (ser ut til å ha blitt et obligatorisk alternativ) 3 2,31%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 09:56   #81
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.507
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Man bretter i hvert fall ikke eselører på bibliotekbøker, det er en skikkelig no-no. Jeg har vokst opp med en mor som jobbet på bibliotek og det er nok derfor jeg har et sånt anstrengt forholdt til eselører.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 10:02   #82
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.886
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Jeg bruker bokmerke eller husker sidetallet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 13:53   #83
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg blir glad når jeg ser en bok som ser godt brukt ut. Bøker skal leses og det skal synes at den er lest flere ganger.
Hadde jeg vært forfatter hadde jeg ønsket at mine lesere brettet eselører, sølte sjokolade i dem og ja, at bøkene så elsket ut.

Jeg bretter alltid eselører i dem, så sant det er mine eller bibliotekets bøker.
Har jeg lånt en bok bruker jeg bokmerke... pga at det er mange som er som mange her inne..

Hm. Jeg tar vare på tingene jeg elsker, jeg, og prøver å unngå å søle kakao på dem sånn at de kan vare lenger.
Og bibiliotekbøker er vitterligen ikke dine, så der bør du skjerpe deg.

__________________
In vino veritas

Sist redigert av safran : 11-01-09 kl 14:09.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 13:59   #84
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Bokmerker av eit eller anna slag.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:58   #85
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Eselører?! :tsk tsk:

Nei - her er det bokmerker. Men jeg er ikke så nøye på bokmerkene! Artig å ta frem gamle bøker - da ramler det stort sett ut en parkeringslapp, en togbillett, en serviett eller et notat. Eller annet!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:59   #86
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Litt av alt. Et bokmerke holder sjelden boken ut, så eselører er støtt i bruk de også. Men nå fortiden gjør jeg ingenting, for jeg får ikke tid til å lese noen ting ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:30   #87
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Bruker helst bokmerke, eller husker hvilket kapittel jeg skulle begynne på. Klarer som regel ikke legge fra meg en bok midt i et kapittel, må lese ferdig først.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:39   #88
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.


Jeg bretter alltid eselører i dem, så sant det er mine eller bibliotekets bøker.

Opprinnelig lagt inn av turi

Eselører i bibliotekbøker?


__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 18:47   #89
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.818
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Det har aldri falt meg inn at det ikke skulle være lov å lage eselører, så jeg har gjort det på både bibliotekbøker og andre lånte bøker. Det er jo bare en bitteliten brett, den syns jo nesten ikke etterpå.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:34   #90
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.507
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det har aldri falt meg inn at det ikke skulle være lov å lage eselører, så jeg har gjort det på både bibliotekbøker og andre lånte bøker. Det er jo bare en bitteliten brett, den syns jo nesten ikke etterpå.

Men om du, sammen med andre lånere, lager bittesmå bretter, blir det etterhvert ganske store merker i bibliotekbøker, og de ser etter en stund ikke ut og må i verstefall kasseres og erstattes med nye bøker. Dette går ut over bibliotekes budsjett til nye bøker, noe som til sist går utover lånerne. Og det er ikke som om bibliotekene har flust med penger i utgangspunktet. Og dette er fakta, ikke noe jeg finner på, jeg har som sagt en mor som har jobbet på bibliotek i en årrekke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:43   #91
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Ødelegger ikke fine bøker!
Så her blir det bokmerke ja
Klarer heller ikke å legge fra meg boken oppslått med innmaten ned, da blir den slamsete og stygg i ryggen :sær:

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:48   #92
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det har aldri falt meg inn at det ikke skulle være lov å lage eselører, så jeg har gjort det på både bibliotekbøker og andre lånte bøker. Det er jo bare en bitteliten brett, den syns jo nesten ikke etterpå.


Tror jeg hadde blitt litt lang i masken om jeg hadde lånt vekk en bok og den kom tilbake med bretter i.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:57   #93
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Alltid bokmerke uansett type bok.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:52   #94
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Tror jeg hadde blitt litt lang i masken om jeg hadde lånt vekk en bok og den kom tilbake med bretter i.

Jeg sier i fra når jeg låner vekk bøker at eselører ikke tolereres. Klarer ikke folk å respektere det når de låner bøker av meg så får de ikke låne bøker.
Jeg liker ikke å lese i bøker med brettede sider.
*supersær*

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:58   #95
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg sier i fra når jeg låner vekk bøker at eselører ikke tolereres. Klarer ikke folk å respektere det når de låner bøker av meg så får de ikke låne bøker.
Jeg liker ikke å lese i bøker med brettede sider.
*supersær*


Da er vi supersær sammen
En annen uting er matrester og lukter i bøkene

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:59   #96
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Her blir det en del eselører fordi bokmerker har det med å forsvinne på mystisk vis.

Opprinnelig lagt inn av Vito

En annen uting er matrester og lukter i bøkene

Æsj!! Det er ekkelt det.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:49   #97
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.818
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Tror jeg hadde blitt litt lang i masken om jeg hadde lånt vekk en bok og den kom tilbake med bretter i.

Jeg har virkelig aldri tenkt over det jeg. Nå måtte jeg sjekke i den siste boken jeg leste, jeg fant én side hvor jeg kunne se svake spor etter en brett, ellers kunne jeg ikke se noen. Jeg kan skjønne poenget med bibliotekbøker, men ellers så ser jeg ikke helt greia med denne brettefobien deres. Men ok, hvis jeg låner en bok hos noen så skal jeg høre om det er ok å brette eller ikke.

Matrester og andre uidentifiserbare flekker er nå mye verre synes jeg.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:10   #98
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Da er vi supersær sammen
En annen uting er matrester og lukter i bøkene

Ja, skjønt jeg er blitt fæl med å søle kaffe i bøkene mine.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:31   #99
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?


Bokmerker, selvfølgelig!
Man bretter da ikke hjørnene!?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:51   #100
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eselører eller bokmerker?

Jesus - så nevrotiske dere er...










__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no