Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har barna deres mye klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har barna deres mye klær?
Ja 90 52,94%
Nei 18 10,59%
Akkurat passe 62 36,47%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-07, 21:01   #81
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Mine har masse...spesielt minsten. Akkurat det kommer seg av at jentungen på 12 ikke setter pris på mammas impulsive kleshandel til henne lenger. Hun vil ikke ha noe av det jeg kjøper, hun vil bare ha sorte klær, hun.
Fra å være en veldig søt pike med moderne klesstil, har hun gjort helomvending; sort, sort og atter sort, og det kan ikke være hva som helst heller.

Da kompenserer jeg tapet av å ikke ha en søt og "chic" jente å kjøpe til, med å spoile gullgutten min i stedet. Det er venninnene mine som har yngre gutter glade for, for de får jo arve klærne etter ham, det meste rekker vi nesten ikke å bruke engang, og det aller meste er merkeklær.

Vet ikke hva det kommer av, men jeg har "tatt litt av" på det med at ungene mine kun fortjener det beste. Prøver dog å legge det av meg, og har vært flink en stund nå.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 21:02   #82
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Det er enorme mengder her i huset, jeg handler nok ikke så mye, men med litt arving i tillegg fra to jevnstore søstre blir det mye.....

T skjorter med kort arm er vel godt over 20 stykk
og enda mere med lang arm....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 19:54   #83
Løvefot
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 17
Løvefot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Sikkert alt for mye. Men i tillegg til at jeg er flink til å kjøpe på salg, har jeg en søster som (om mulig) har ENDA mer klær til sine små, og jeg er heldig å få arve derfra til mine småtroll.

Løvefot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:27   #84
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

mine barn har enormt med klær,men nesten alt er arveklær. vi arver fra 2-3 forskjellige til begge 2. og det som er like pent "arver" vi videre. sender også en del til Polen, av det som er helt, men ikke helt moderne.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:34   #85
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Vi arver mye jenteklær, så de har masse. Jeg kjøper nesten ingenting.

Gutteklær har vi vel sånn akkurat passe av.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 23:22   #86
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Eldste har så mye klær at jeg nesten blir flau av å åpne skapet. Hun arver sinnsykt mye fra ei eldre venninne. Hun selv mener hun aldri har noe å ha på seg

Minsten har så han klarer seg og kunne sikkert klart seg med mindre. Arvet endel til han også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 10:51   #87
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har barna deres mye klær?

Passe vil jeg si.
Hun har så mye hun trenger, men ikke overflod.
Hun arver endel av ei jente som er året eldre, noe av det blir typiske barnehage klær når hun har gode perioder og er der. Men vi får mye fint også, for den ungen har nemlig for mye klær, mye nesten ubrukt vi får derfra.
Hun har også vært slik at hun kan bruke strl. lenge, iom. at hun vokser seint, så jeg har ikke måttet kjøpe nytt så ofte.
Og jeg kjøper heller litt færre, men dyre kvalitetsplagg, som vi også da bruker masse fordi vi liker det godt begge to. Enn masse billige plagg.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 07:24   #88
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Nei, nå er han akkurat kommet til et punkt hvor han nesten har vokst ut av alt tøyet sitt. Så garderoben er klar for en utskiftning.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 21:54   #89
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Alt for masse... rekker ikke bruke alt. Heldigvis er mye arv.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:19   #90
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.887
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Storesøster og mellombror har begge veldig mye klær. Jeg kjøper nesten aldri klær til dem (kun til skolestart og ved akutt behov), men de får mye i gave til bursdager f.eks eller av svigermor som elsker å shoppe.

Jeg arver også veldig mye klær, så mye at jeg kan tillate meg å være kresen med hva jeg vil bruke. (luker ut alle jenteklærne som ser for voksne ut, blant annet).
Jeg har eldre søsken som har eldre barn enn mine, så det passer perfekt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 23:46   #91
habahabasjuppsjupp
a jamjam?
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: under trappa
Innlegg: 12
habahabasjuppsjupp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

ja har altfor masse!!!
har en mormor som shopper klær hele tiden, litt kjedelig, for vi får aldri kjøpt det VI vil ha, og vi rekker aldri å slite ut klærne..
heldigvis har vi barn rundt som arver klære etter begge

__________________
habahabasjuppsjupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 14:05   #92
Carina84
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 40
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Vil vel si akkurat passe. Lille bror har litt mer, for han arver alt i fra storebror.

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 14:18   #93
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Nei, det har de ikke. De har jo så de greier seg, men vi er avhengige av å vaske regelmessig ellers går vi tom for klær. De greier stort sett alltid å slite ut klærne før de er fravokst også. Vi arver noe, men grunnet slitasjen kan vi ikke sende noe særlig videre til andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 15:00   #94
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg svarte "ja", men lurer på om "passe" ikke hadde passet bedre, har akkuratg hatt en full gjennomgang av kommoden der hennes klær er, og har tømt den for alt for små størrelser, og da har hun vel nok klær, men ikke for mye. Ser man på alt hun har og har hatt i løpet av sine to leveår, så har hun alt for mye!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 21:53   #95
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja, de har mye klær. Spesielt frøknene..
Den ene skal ha ola bukser, tøffe topper og gensere o.l
Den andre er ren prinsesse, med skjørt, strømpebukser og søte topper.
De bruker samme str så de kan ikke arve av hverandre, men vi arver fra andre.
Det blir mye.. Men som oftest er det jeg/ vi har kjøpt som blir mye brukt, men ikke alltid det vi arver. Det er ofte sesongklær som kommer på feil tidspunkt, eller feil passform ( har en tynn jente)
Dessuten må det i følge eldste matche, og det er det ikke alltid arve tøyet gjør. Vi sender det videre i arverekken da, så ting blir jo brukt et eller annet sted i rekka.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 13:36   #96
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Nei.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 08:56   #97
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Nei, de har to skuffer hver i stellekommoden, og de skuffene er ikke full engang. I tillegg har de noen tykke ullgensere og yttertøy. Jeg orker ikke ha huset fullt av klær, og det er av hensyn til miljøet, plass og økonomi. Kjøper heller få, litt dyre kvalitetsklær, enn å fylle opp skapene med klær de ikke rekker å bruke engang.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:10   #98
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

LilleVenn har nok ganske mye klær ja. Jeg er litt for glad i å shoppe, og har reist mye i det siste. Masse spennende butikker med barneklær da..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:38   #99
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Akkurat passe (mener jeg), om andre mener han har for mye så driter jeg i det. :enkel:

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:59   #100
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Storesøster har alt for mye klær. Hun har alltid fått mye klær fra familien, men nå har hun blitt så stor at hun og min søster bruker omtrent samme størrelse, og shoppegal som min søster er, så får hun alle de klærne som min søster ikke bruker.

Lillesøster har hatt mye klær helt til nå. Hun har arvet fra storesøster, men fra str 98 og til 104 så ble det meste kastet. Storesøster var veldig aktiv på den tiden og mesteparten av klærne på den tiden ble brukt opp.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no