Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-14, 14:55   #81
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Vi drar ikke på ferie for å bli kjent med folk. Vi snakker knapt med noen hvis vi ikke må når vi er på ferie. Vi drar for å oppleve ulike ting som familie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:57   #82
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.978
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

HV:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:57   #83
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.819
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Og beskyldningen om fråtsing preller fint av denne gåsa. Vi kombinerer lavt ferieforbruk med globetrotting ved å ramle rundt på egenhånd. Å stå i kø i en matsal og lesse ned tallerkener sammen med de andre skandinavene er ikke ferie for meg. Det er en straff. Og jeg hater organisert moro i alle former, så sånne bamseklubber og lignende for store og små med og uten alkohol fremstår som en pine.

Noen liker selskapsleker også, bevares.

Bamseklubbane og selskapsleikane er jo ikkje for deg, Harriet, så det er heilt ok at du ikkje likar det . Det er for barna! Slik at du får bittelitt tid til å nyte vinen din og snakke med mannen din og kose deg.
Og så er det heilt frivillig for barn også. Mine barn har aldri deltatt på Bamseklubb eller Minidisco, men dei likar å sjå på teaterliknande show og klovnar og slikt.

Forskjellen mellom oss to er at eg ikkje har noko som helst negativt å seie om din ferie, men du rakkar ned på min. Det er mulig å uttale seg på ein litt meir diplomatisk måte.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:58   #84
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg har et altfor høyt forbruk, selv om jeg faktisk har brukt veldig lite på klær og sko og vesker og denslags personlig forbruk de siste årene sammenlignet med hva jeg oppfatter som gjengs her inne. Det er selvsagt typisk, man ser "alle andre" som en gjengs masse og tror at alle kjøper MJ-vesker fordi 2 gjør det.

Men jeg har heller ikke pekt med noen arm på hva folk bruker penger på. Men at AI skal velges fordi det er så billig, har jeg problemer med å skjønne. Jeg forstår at det kan være billigere enn å bo på de samme hotellene uten AI, men det er som sagt ikke alternativet for meg.

Selv er jeg på hytta i hele sommer, så mitt budsjett går til polet og den lokale matbutikken, i tillegg til hytta, så klart. Det er der mine penger går for tiden.

Som vanlig blir disse disksjonene svært polarisert, så jeg føler vi går i ring her. Men jeg prøver én gang til:
- Denne tråden startet med et spørsmål om hva som er problematisk ved AI. Da må det være lov å påpeke problematiske ting med AI.
- Jeg skjønner (på et intellektuelt plan, i det minste) at andre har andre preferanser enn meg. Jeg skjønner at backpacking med kids er for spesielt interesserte. Men det må likevel være greit å påpeke hva man ikke liker med AI-konseptet, og foreslå alternativer et sted i mellom.
- Det må generelt gå an å sette fokus på problemer uten at man er en person som Redder Verden i Alt Man Gjør

Men jeg har jo også lært noe i dag, nemlig at AI på resort velges fordi det er RIMELIG, ikke fordi det er ytterste luksus, som jeg trodde. Helt alvorlig. (Min eneste chartertur er pokker meg den dyreste jeg har hatt noensinne. Banna bein.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:03   #85
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ærlig talt, det ser man veldig lett i ulike tråder som i stor grad reflekterer forbruk, og dem er det ganske mange av på Fp.

Jepp. Og jeg er imot AI og frekventerer veldig få av de trådene. Å si at alle som er imot AI-konseptet fråtser mer enn de som liker det, er jo helt bort i natta. Det er da ikke noe belegg for det?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:06   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

@rine: jeg har i hvert fall heldigvis ikke sagt at jeg ønsker å bli kjent med lokalbefolkningen. Det skulle tatt seg ut, jeg er inhibert nordmann og vil ikke snakke med fremmede. Jeg vil derimot gjerne GLO på lokalbefolkningen, fremfor tyskeren i badebukse som Tidligere bruker her inne så levende beskrev i chartertråden min.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:07   #87
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.819
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke helt slik fråtsing kan sammenlignes med å gå til frisøren annenhver måned.

Kvifor ikkje? Kva kostar eit frisørbesøk no for tida? Må inrømme at eg ikkje veit det sidan eg går så sjelden, men trur eg betalte 800 sist. Dersom dei pengane hadde gått til Redd Barna, Leger uten Grenser, Plan Norge eller SOS Barnebyer eller andre organisasjonar kunne veldig mange barn fått hjelp! No seier ikkje eg at folk skal slutte å gå til frisøren. Eg seier berre at vi alle har ting vi fråtsar i som vi strengt tatt kunne klart oss veldig godt uten.
Det skjer rett som det er at mine barn ikkje et opp alt dei har på tallerkenen sin på AI-ferie. Gjerne fordi dei har forsynt seg med noko dei ikkje likte. Men det skjer endå oftare dersom vi bestiller mat frå ein meny frå ein restaurant. Og det skjer ved middagsbordet heime også.
Men eg har observert over-fråtsing på AI-hotell, ja. Og på frokostbuffetar på norske hotell...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:08   #88
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.819
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jepp. Og jeg er imot AI og frekventerer veldig få av de trådene. Å si at alle som er imot AI-konseptet fråtser mer enn de som liker det, er jo helt bort i natta. Det er da ikke noe belegg for det?

Det er det heller ingen som har sagt.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:08   #89
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.788
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg er enig med deg, Candy. Diskusjonen blir jo polarisert. Flere her sier at det er umoralsk å reise på slik ferie, og det synes jeg er ganske sterkt. Likeledes skrives det at ingen argumenter er gode nok for å velge dette. At det ikke er det for en selv personlig er jo greit, men jeg opplever at pekefingeren er høyt hevet.

Jeg synes også det er er greit å svare ut fra egen erfaring når det spørres om det i HI, men jeg synes det likevel tonen i flere innlegg er nedlatende.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:13   #90
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Bamseklubbane og selskapsleikane er jo ikkje for deg, Harriet, så det er heilt ok at du ikkje likar det . Det er for barna! Slik at du får bittelitt tid til å nyte vinen din og snakke med mannen din og kose deg.
Og så er det heilt frivillig for barn også. Mine barn har aldri deltatt på Bamseklubb eller Minidisco, men dei likar å sjå på teaterliknande show og klovnar og slikt.

Forskjellen mellom oss to er at eg ikkje har noko som helst negativt å seie om din ferie, men du rakkar ned på min. Det er mulig å uttale seg på ein litt meir diplomatisk måte.

Du fikk med deg HI? Hvor spørsmålet var hva so er problematisk medAI? Der er det jeg har svart på. Hvordan klarer du å bli sur og hårsår fordi noen svarer på HI?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:16   #91
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Poenget(slik eg ser det) er at mange av dei som er aller mest i mot AI gjerne har langt større forbruk generelt i kvardagen enn mange av dei som reiser på AI. Dermed blir det litt dobbeltmoralsk å snakke om fråtsing.

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er det heller ingen som har sagt.

Hva er det du sier over her, da?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:17   #92
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.389
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Kvifor ikkje? Kva kostar eit frisørbesøk no for tida? Må inrømme at eg ikkje veit det sidan eg går så sjelden, men trur eg betalte 800 sist. Dersom dei pengane hadde gått til Redd Barna, Leger uten Grenser, Plan Norge eller SOS Barnebyer eller andre organisasjonar kunne veldig mange barn fått hjelp! No seier ikkje eg at folk skal slutte å gå til frisøren. Eg seier berre at vi alle har ting vi fråtsar i som vi strengt tatt kunne klart oss veldig godt uten.
Det skjer rett som det er at mine barn ikkje et opp alt dei har på tallerkenen sin på AI-ferie. Gjerne fordi dei har forsynt seg med noko dei ikkje likte. Men det skjer endå oftare dersom vi bestiller mat frå ein meny frå ein restaurant. Og det skjer ved middagsbordet heime også.
Men eg har observert over-fråtsing på AI-hotell, ja. Og på frokostbuffetar på norske hotell...


Jepp, alle buffeter oppfordrer til fråtsing, men jeg er streng med både meg selv og ungene når vi bor på hotell med frokost inkludert. Maten man forsyner seg med skal spises. Man kaster ikke mat bare fordi det er "gratis."
Og selvsagt er det for ille å bruke mange tusen kroner på frisør når man kunne gitt dem til Leger uten grenser. Nå har jeg to fadderbarn + at jeg støtter LUG, så jeg kjøper meg litt god samvittighet på den måten, men selvsagt er det meste av det jeg bedriver ren luksus sammenlignet med det store deler av verdens befolkning kan ta seg råd til. Likevel: For meg er det forskjell å kaste mat/overspise og å ta seg råd til en frisørtime. På samme måte som det, for meg, er forskjell på å kjøpe seg ny TV når den gamle har takket for seg og på å kjøpe ny TV fordi man er lei av den gamle. Jeg synes ikke man kan kalle alt forbruk bortsett fra det man strengt tatt trenger for å overleve for sløsing.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:20   #93
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.949
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva er det du sier over her, da?

Mange og alle, to ord med ulik betydning.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:23   #94
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Men jeg har jo også lært noe i dag, nemlig at AI på resort velges fordi det er RIMELIG, ikke fordi det er ytterste luksus, som jeg trodde. Helt alvorlig. (Min eneste chartertur er pokker meg den dyreste jeg har hatt noensinne. Banna bein.)

Ikke nødvendigvis fordi det er billig. For meg og andre hjulbeinte som reiser alene med barn så vil AI gi mulighet til å velge blant mange fler reisedestinasjoner. Jeg slipper å undersøke i hue og ræva om stedet har tilgjengelighet for så å oppleve at min forståelse av rullestolvennlig er noe helt annet enn for reisselskapet som ikke har testet stedet i rullestol og eldstemann slipper å være min personlige rullestol-bærer-bygger-løfter.

Dersom stedet allikevel er tilgjengelig så er det luksus. På tur betaler jeg for AI og spiser gjerne lunsj eller middag allikevel på lokale restaurant om det er tilgjengelighet.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:34   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.748
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Selvsagt skjønner jeg at folk med ulike spesielle behov velger resortferie som er tilrettelagt for det. Men nå er det engang ikke slik at majoriteten som velger AI gjør det av den grunn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:44   #96
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.137
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg kom fra et slikt sted nå. Skikkelig fabrikk. Første chartertur i voksen alder.

Vi hadde ikke all-inklusiv, men i praksis ikke store forskjellen da 95% av all mat ble kjøptinne påhotellet.

For oss bar det et riktig valg denne gangen. Jeg ønsket en instant ferie med gøy for ungene og avslapping for mor (far var hjemme)

Jeg deler HV sin følelse om at klubber og underholdning er klient. Det var show hver kveld, men vi var bare på ett av de.

Jeg tror at vi velger et mindre/rimeligere hotell neste gang, leier en bil og se oss litt rundt. Ikke minst får vi spist mer variert.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 15:50   #97
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.006
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Charter med AI er som en toropose. Og som med toroposer er det høyst forståelig at folk velger dem iblant, men traurig om folk velger dem alltid og tror det er den eneste måten å lage jegergryte/bearnaise/badeferie på.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 16:03   #98
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.461
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Vi har bodd på hotell der det var restaurant og sikkert mulighet til AI, uten at jeg husker det. Uansett, mange av barnefamiliene var på hotellet hele tiden, spiste alle måltider der, selv om de var lei i uke to. Hvorfor? Følelse av utrygghet, både i forhold til mat, trafikk, lokale folk (sikkert skumle) og ungene generelt. Tror man må respektere at noen er slik, men vi følte oss ikke akkurat klin gærne da vi tok men vår 3-åring ut på lokal restaurant. Vi spiste på hotellet en kveld, det var dobbelt så dyrt som ellers, men reflekterer vel ikke AI-prisene. Og Simone: tror man skal være forsiktig med å anta noe som helst om andres forbruk ut fra shoppetråder her. At folk med bra økonomi har råd til å ta etiske valg, er en annen diskusjon og kanskje mer interessant, men å konkludere med at mange her fråtser ellers bare ikke med AI, oppleves lite innsiktsfullt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 16:06   #99
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av rine

Å se kelnere som kaster halvfulle fat med mat fordi ungene (og også voksne) forsyner seg grådig av desserten for 2.gang og ikke klarer å spise opp, se kvapsete norske barn spise is nr. 5 på en dag fordi den er "gratis"? Urk, mer enn god nok grunn til å holde seg unna AI, tenker jeg. Å se dette samtidig som man vet at utrolig mange barn i verden ikke kan spise seg mette er utidig, rett og slett.

ja, fråtsing er ukledelig. Enten det er på den ene eller den andre måten. Men det går an å oppføre seg selv om det finnes de som ikke gjør det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Det blir så teit å sette det opp på den måten. Det går brillefint an å ha en enkel sol-og-bad-ferie hvor man legger igjen penger lokalt. AI har ikke tatt av som ferieform før de siste 10 åra, og folk med fire barn greide å reise på vanlig charter før det.


For noe tull.

Skikkelig gjennomarbeidet argumentasjon. Jeg synes da ikke at det er teit om jeg skal bruke et sånt uttrykk. De som argumenterer mest imot er de som uansett ikke kunne tenke seg en slik ferieform. Man greier utmerket godt å finne argumenter for at egne feriepreferanser er innenfor det som kan forsvares, men hever pekefingeren mot de som velger ferie på boks.

Og selvfølgelig greier man det man vil. Men jeg ønsker avslapning i ferien, ikke å prestere noe. AI er uviktig for meg, men hoteller som har et utbygd tilbud er viktig. Jeg tviler på at det er den helt store forskjellen i noe regnskap.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Charter med AI er som en toropose. Og som med toroposer er det høyst forståelig at folk velger dem iblant, men traurig om folk velger dem alltid og tror det er den eneste måten å lage jegergryte/bearnaise/badeferie på.

Jepp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 16:08   #100
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Charter med AI er som en toropose. Og som med toroposer er det høyst forståelig at folk velger dem iblant, men traurig om folk velger dem alltid og tror det er den eneste måten å lage jegergryte/bearnaise/badeferie på.

Dette er en veldig bra beskrivelse synes jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no