Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har dere planer på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-24, 23:02   #81
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Alltid rolig på 17. her. Vi har tog i bydelen som starter 1045 (og er ferdig 1115 - maks) - så skal vi hjem og bare ta det med ro - før vi får gjester til middag.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 23:52   #82
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Her byttes fesdrakten ut for sommerkjole (musikkkjolen min)! Hvis du ser meg, får du komme bort Hyacinth! (Hvor skal dere stå å se folketoget?)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 23:57   #83
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.719
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Ja, tror det blir sommerkjole på meg også i år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 06:47   #84
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi har invitert svigermor på frokost. Etterpå går vi til byen og ser borgertoget, før vi skal grille sammen med venner på ettermiddagen. Satser på bunad på formiddagen selv om det blir varmt, men den byttes nok ut med sommerkjole når vi kommer hjem etter borgertoget

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 07:52   #85
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Jeg pleier alltid å starte dagen i bunad, men i år har jeg bestemt meg for at jeg ikke orker et eneste sekund i den tunge, varme bunaden, og går for sommerkjole fra morgenen av.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 08:40   #86
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.030
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Jeg skal selvsagt besøke Mutter'n i morgen (og i dag). Utover det så ser det rolig ut for vår del. Mellomste og familien skal til hans familie.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 08:40   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her byttes fesdrakten ut for sommerkjole (musikkkjolen min)! Hvis du ser meg, får du komme bort Hyacinth! (Hvor skal dere stå å se folketoget?)

Vi står alltid i Wesselsgate, vel 100 meter fra krysset til Stokkaveien. På nedsiden, mot byen. Antakelig er vi de eneste som sitter i hagestoler, for vi er på besøk i en hage omtrent der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 08:42   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Det vil si, alltid og alltid. Jeg mener selvsagt de årene folketoget går i vestre bydel. (De andre årene står vi ved den skeive gangbrua på Lagårdsveien. Her har vi nemlig faste vaner. Sånn er det når man skal treffe ulike familier..)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 08:54   #89
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.719
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Eldste har ikke hørt noe om jobbing (tilkallingsvikar), så hun drar på en 17.mai-frokost hun er invitert på, hos en venninne. Guttungen har det fortsatt ikke helt klart, muligens var det frokost hos N, men muligens ble det heller hos "en i klassen til A". Jeg har purret han på å få klarhet i planene, for erfaringsmessig ender det med noe jeg må løse i siste liten. Det er jo vanlig praksis at man bidrar med noe til slike frokoster, noen fordeler oppgaver (jentungen har fått i oppdrag å ha med spekemat på sin frokost, f.eks), og da kan det fort være noe som må kjøpes. Eller bakes. Hvis ikke har jeg sagt han får ta med en boks med rørte jordbær fra fryseren, vi har masse av det. Men det hele var såpass diffust, at det kan godt hende det ikke blir noe, at han spiser frokost hjemme med oss og heller treffer venner senere. Ja ja, får vel vite mer i løpet av dagen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 09:32   #90
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.596
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Første året på lenge hvor vi voksne ikke behøver være deltagere i ungdommens aktiviteter, en skal jobbe og en skal være med venninne. Så her blir det skogstur og avslapning. Helt ålreit. Gratulerer med dagen!

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 10:34   #91
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

I år skal eldstemann reise bort og minste bryr seg ikke og vil bare være hjemme, så da blir vi hjemme og griller i hagen og hygger oss. Både jeg og mann skal på jobb i kveld/natt, og kommer hjem ca 02:30 så vi planlegger å henge ut flagg og pynte da, så kan vi sove lenge uten å tenke på det i morgen tidlig.
Gruer meg forresten litt til jobb i natt, for er redd det er kaos med fulle folk som skal synge karaoke - siden jeg skal styre karaoken halve kvelden. Det er en veldig kjekk jobb og bare gøy med folk som synger (ja, uansett hvilken stemme de har - så lenge de koser seg), men enkelte dager er mer stress enn andre.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 10:47   #92
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Vi skal ha utenlandske gjester, så her blir det full halloi med 17. mai frokost og bunader og tur til byen for å se på Hovedprosesjonen.

På ettermiddagen er de på middag uavhengig av oss, så da blir det lett sommertøy og grilling på mannen og meg.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 12:32   #93
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

Jeg ville egentlig droppet bunaden siden det er såpass varmt, men med utenlandske gjester føler jeg at jeg er litt forpliktet. Men jeg gjetter at jeg stikker hjem og skifter en gang mellom lunsj og middag.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 12:38   #94
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

Jeg har nå bestemt meg for tre ting: Bunad utgår. Kake og champagne inngår. Så får det bli som det blir! Tror ikke jeg gidder å lage i stand noe skikkelig mat etter en lengre runde med korpset på formiddagen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 12:52   #95
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.917
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

Det kan se ut som planen rett og slett blir en kjapp tur til Sverige på formiddagen, og bare kos og god mat resten av dagen. Hjemme hos oss selv. Minsten farter rundt, så jeg er klar for hente hvis det trengs. Heldigvis holder han seg i området vi bor.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 16:36   #96
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

For første gang blir det 17. mai utenlands.
Høytidelig graduationseremoni for et barn i Wales den 18., så da blir den 17. feiret i London. Tenkte oss en tur til arrangementet i Southwark Park.


Sist redigert av Snippa : 16-05-24 kl 16:41.
Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 18:22   #97
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.030
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg skal selvsagt besøke Mutter'n i morgen (og i dag). Utover det så ser det rolig ut for vår del. Mellomste og familien skal til hans familie.

Jeg kan også røpe at det er alt for tørt her til å grille, så Helten skal lage pizza.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 19:33   #98
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.863
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

Nå skal jeg opp tidlig og hjelpe yngste med bunad og kjøre henne til en venninne til frokost…, so much for å ha store barn og ingen planer og liksom kunne sove så lenge en vil. Etterpå får jeg vel lage litt frokost til oss andre og deretter blir det en liten tur til byen i bunad. Skifter til shorts når vi kommer hjem. Kanskje en fjelltur? I hvertfall is.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-24, 19:46   #99
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.712
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

Jeg utsatte den kakebakingen litt. Det fristet ikke i 28 grader i stua.

Så nå er det 29 grader i stua.

Det er nok bedring når yngste er lagt tenker jeg. Eller etterpå... Men jeg får sette igang kakebaking når hun er lagt uansett.

17. Mai blir en varm opplevelse. Men det er jo bedre enn regn da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 02:14   #100
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere planer på 17. mai?

Jeg jobbet til over 23 i kveld, det var rene krigsstemningen på butikken! Skulle tro folk ikke fikk mat igjen før over sommerferien!! Så når jeg kom hjem ble det stryking av korps skjorte, sløyfer og diverse bannere. Jeg lagde også ferdig bordpynten til lunch og middag i morgen. Om 4 timer er det opp for å få musikanten i sving og klar til anmarsj. Så får jeg bruke resten av tiden før barnetoget til å pynte klart ute. Phu!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no