Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Bruker du badehåndkledet flere ganger?
Selvsagt 294 90,74%
Nei, æsj! 28 8,64%
Bryr meg ikke. Det er ikke jeg som vasker klær uansett 2 0,62%
Deltakere: 324. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 20:04   #81
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.911
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Selvsagt. Bytter kanskje ukentlig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:04   #82
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Selvsagt!
Her byttes de etter ca. 3-4 gangers bruk. Men vi er også blant sjuskene som ikke har faste hånklær men tar det første og beste (alle er hvit/beige og helt like).

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:12   #83
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Nei, æsj

__________________
Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:11   #84
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Ja, jeg bruker håndkle flere ganger, som regel. Verre er det med ungene sine, som vasker gulvet etterpå med dem..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:21   #85
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Ja.
Skifter håndkle hver 3-4 dag eller ved behov.
Vi bruker ett til håret og ett til resten+ at vi har ett vi står på når vi går ut av dusjen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:23   #86
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Bruker dem en ukestid før vi skifter. Alle har hvert sitt. Skulle jeg ha byttet oftere hadde jeg blitt utbrent av klesvasking.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:32   #87
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Kan glatt bruke samme håndkle i en uke. Det henges pent opp og får tørke mellom hver gang. Men så liker jeg store badehåndklær da. Hadde jeg skiftet hele tiden hadde jeg ikke gjort annet enn å vaske klær.

Hvis noen av de som skifter hver dag er de samme som ikke vil bruke tøybleier fordi det er så "lite miljøvennlig med all vaskingen", så ler jeg så jeg faller av stolen her.


Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, kjære vene. Man må jo gjøre sitt for å begrense vaskemiddelutslipp og hysteri i fht at alt må vaskes hele tiden. Man tørker en ren kropp med dem. Dsjeeez.

Absolutt.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her brukes også håndkleet flere ganger. Jeg går ikke ut av dusjen før jeg er ren.

Det er vel hele vitsen med dusjen, håper jeg.

Bruker det flere ganger, det samme gjør mannen og gutten. Jeg bruker som regel håndkleet fra handtørken til å stå på, så det blir nok byttet ut oftest. Men siden gutten ikke alltid er ren etter håndvasken og tørker skiten av seg, synes jeg det er en grei ordning. Håndduken ved vasken blir tross alt brukt mye mer enn badehåndduken.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:42   #88
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Skifter hver gang vi dusjer. Man tørker seg jo trossalt overalt. Så jeg orker ikke å markere hvor jeg hadde tørket baken min sånn til neste gang! :P

Men har lest faktisk at det er ikek så bra å bruke samme hånkle ofte. Husker nå selvsalgt ikke helt hva det var. Men det var noe om dødehudceller som blir knidd av etter man har dusjet og brukt håndkle. Og det er jo ikke noe hygenisk å bruke håndkle med masse dødehudceller på og så klart der man tørker både bak og framme. Eller kanskje er det er ikke vanlig å tørke seg bak og framme (der nede asså)? :undre:

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:51   #89
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg har ikke noe system på det der.. Skifter når jeg føler at det er "brukt opp"

Det vel sånn det funker her og. Eller nå vi plutselig har fire-fem håndklær fremme og vi ikke husker hvilket vi bruker....... Da går alle i dunken og vi starter på ny frisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:55   #90
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dusjer du hver dag?

Både jeg og gubben dusjer hver dag......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:06   #91
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Jeg og mannen bruker håndkleet flere dager

De to ungdommene mine tror visst at jeg elsker å vaske klær for de tar nytt hånkle hver gang de dusjer

Driver å dresserer dem om dagen.
Vi dusjer alle hver dag.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:48   #92
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men har lest faktisk at det er ikek så bra å bruke samme hånkle ofte. Husker nå selvsalgt ikke helt hva det var. Men det var noe om dødehudceller som blir knidd av etter man har dusjet og brukt håndkle. Og det er jo ikke noe hygenisk å bruke håndkle med masse dødehudceller på og så klart der man tørker både bak og framme.

Pfft!
Det er sånt som tabloide aviser skriver for at engstelige nordmenn skal bli enda engsteligere og tro at tabloide aviser er et MÅ-KJØPE når det gjelder overlevelses-strategier.

Snøft!

  Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:52   #93
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Vel, vel...jeg har ikke tid til å stå å lufttørke down there, men må tørke ordentlig overalt. - Så jeg kommer til å fortsette med å bytte håndkle etter hver dusj.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:57   #94
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Må innrømme at jeg bytter badehåndkle hver gang jeg har dusjet...mye fordi jeg pleier å stå på håndkle til slutt og tørke føttene. Liker å ha helt rent håndkle hver gang. Man tørker seg jo gjerne både foran og bak...... Synes det er mest hygienisk. Jeg er sikkert preget av å jobbe på sykehus. Der bytter man håndkle etter det minste tørk......

Nemlig...signerer.

Jeg tørker ansiktet og håret først.-
De intime stedene kommer helt nest sist..tærna sist.

Takler ikke å tørke meg en gang til med en håndkle som har vært et visst sted, selv om jeg er helt ren... yæk-

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:12   #95
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Jepp, det brukes to-tre ganger før det vaskes til vanlig. Har vi vært i bassenget eller på stranden går det rett i maskinen.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 09:38   #96
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Sukk......skulle ønske at mine tenåringsdøtre tenkte som dere.
Enten må de være ufattelig skitne (men det kan jeg ikke forstå, ettersom de også dusjer etter gym på skolen), eller så er de tankeløse.
......og så lenge som de dusjer da !!!

Her går vaskemaskinen for fullt hver dag.

Hvordan skal jeg få dem til å forstå dette?
Noen tips?

Ei av dem er miljø-freak, så kanskje jeg skal ta det i forbindelse med det. Om vaskepulverutsipp osv......
Glimrende ide !!

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:41   #97
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Elias - du kan også gi dem ansvaret for klesvask. :glise: For eksempel 60-graders vasken. Da skjønner de kanskje mengden av arbeid dette innebærer, og det begrenser seg selv.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:43   #98
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg snakket med en venninde som klaget over den enorme mengden klesvask. "Og verst er de store badehåndkledene som skiftes daglig!"
Jeg: Hæ?

Så - er det jeg som er fullstendig på jordet, eller er det OK å bruke dem om igjen? En ting er jo at det lager en haug ekstraarbeid, men det kan da ikke være særlig miljøvennlig heller.

Enn at jeg ikke har lagt merke til den, da!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:35   #99
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enn at jeg ikke har lagt merke til den, da!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 15:26   #100
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.065
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Jeg liker virkelig ikke å vaske klær, så håndklærne brukes flere ganger av alle i familien.

Jeg har tidligere blitt fremstilt som skikkelig urenslig pga dette på NM. Da ble jeg nesten litt stolt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no