Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-23, 13:01   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Noen dager, som for eksempel i dag, kan personalansvar trigge ens lyst til å hoppe ut av vinduet.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 13:02   #82
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.752
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er veldig lite interessant å se babybilder av perifere verdenstilskudd, (babyer IRL lar jeg meg sjarmere av), det interessante er at noen er begeistret over at noe fint har skjedd og vil dele den gleden.

Ellers er det i vårt kontorfellesskap fullt mulig å ha med barn, hunder, kle seg i joggebukse og den slags som innimellom gjør det lettere å sjonglere krevende arbeidstider/press med privatlivet.

Ja, nettopp der er jeg også. Derfor spør jeg gjerne om å få se bilde når noen åpenbart er helt sprekkeferdig av stolthet over sitt nyeste tante-/onkelbarn, barnebarn e.l. Og ikke minst når det gjelder de som kommer innom med egen baby i permisjonstiden. Det er det at det er så STORT for dem det gjelder, som gjør at jeg setter pris på å få se, hilse på, beundre og gratulere. Babyen i seg selv er vel sånn passe interessant "har du sett en baby så har du sett dem alle".

(egentlig synes jeg folk burde komme innom og vise fram tenåringene sine innimellom også. Jeg digger tenåringer. Keitete, kvisete og akward, av og til barn, av og til voksne, som lyser opp av skryt, og samtidig skal være kul og ikke vise det. Og ut av det blå kommer det noe så innmarig glupt og reflektert ut av munnen deres, som gjør at jeg blir slått av banen)

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 11-09-23, 13:04   #83
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Helt enig My! Ja til flere "tenåringen være med på jobb"-dager!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 13:06   #84
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, nettopp der er jeg også. Derfor spør jeg gjerne om å få se bilde når noen åpenbart er helt sprekkeferdig av stolthet over sitt nyeste tante-/onkelbarn, barnebarn e.l. Og ikke minst når det gjelder de som kommer innom med egen baby i permisjonstiden. Det er det at det er så STORT for dem det gjelder, som gjør at jeg setter pris på å få se, hilse på, beundre og gratulere. Babyen i seg selv er vel sånn passe interessant "har du sett en baby så har du sett dem alle".

Dette er jeg helt enig i altså. Jeg synes det er koselig når folk tar med barna sine når det passer. Jeg bare synes det er slitsomt når det ikke passer.

Jeg liker å se bilder av babyer, og synes det er utrolig koselig at jeg har to kolleger som skal ha baby til våren og jeg får lov til å strikke bittesmå klær!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 13:13   #85
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.098
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

(egentlig synes jeg folk burde komme innom og vise fram tenåringene sine innimellom også. Jeg digger tenåringer. Keitete, kvisete og akward, av og til barn, av og til voksne, som lyser opp av skryt, og samtidig skal være kul og ikke vise det. Og ut av det blå kommer det noe så innmarig glupt og reflektert ut av munnen deres, som gjør at jeg blir slått av banen)

Jeg er så enig. Og ettersom vi har kontor MIDT i sentrum, så kommer det faktisk tenåringer innom fra tid til annen. Som regel kjenner jeg jo foreldrene og har hørt noen historier, og da er det så morsomt å prate med dem i levende live. De er liksom så veldig seg selv disse tenåringene.


Men nå driver jeg med hjerter i en gruffetråd. Jeg håper at det er lov.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 11-09-23, 13:20   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.866
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Vi har et drøss av slike tenåringer du beskriver, My, de er jo det beste med hele jobben!

Og igjen, jeg hater ikke andres hobbyer, babyer, hunder eller andre ting. Poenget er jo at vi ikke har noe annet rom å trekke oss tilbake til, så jeg får ikke jobbet (og blir syk, men det er ikke egentlig kollegers problem).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 14:10   #87
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.941
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Helt enig My! Ja til flere "tenåringen være med på jobb"-dager!

Det tror jeg tenåringene også hadde satt veldig pris på

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 14:16   #88
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Ja, altså jeg er da høflig og kikker på babyen, men sukker ikke henrykt over den i 10 minutter av pausen min. Og jeg vil gjerne holde babay jeg, om noen spør eller det er (Ok var) en nær venninne, men jeg stiller meg ikke i kø.
Og jeg hjerter både bilder av dyr og barn som sendes direkte min vei på Snapchat.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 14:51   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.098
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Blondie: Slik jeg oppfatter deg så er det ikke egentlig verken hundene eller babyene som er problemet, men at dere ikke har tilfredsstillende med plass til å få gjort jobben skikkelig. Det er plenty av babyer på besøk hos oss, men det plager ingen. De befinner seg andre steder i lokalet enn der jeg (og noen andre) trenger arbeidsro. Det er rett og slett lagt til rette for sosiale soner hos oss - atskilt fra der vi jobber.

De sosiale sonene er jo ikke bare til fest og morro. Langt oftere så avtaler vi å ta en kaffe og snakke oss gjennom faglige problemstillinger, men det er jo greit om det skjer et annet sted enn der folk jobber.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 11-09-23, 15:06   #90
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.866
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Nettopp, det er sammenblandingen av sosialisering og konsentrasjonsarbeid som tar knekken på både livs- og arbeidslyst. (og helsa!)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 15:37   #91
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.045
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

En "tante"-unge hastet til sykehus nå. Jeg krysser fingrene fornat alt går bra, men jeg blir så bekymret.

Strå er aktiv nå  
Gammel 11-09-23, 15:38   #92
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.623
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

En "tante"-unge hastet til sykehus nå. Jeg krysser fingrene fornat alt går bra, men jeg blir så bekymret.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 15:38   #93
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Huff, og håper det går bra med tantungen din, strå!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 15:40   #94
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.752
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Krysser fingrene for tanteungen Strå!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 11-09-23, 15:48   #95
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Mannen har gått på sms-svindel og logget inn med bank-id på luguber link fra sms. (For andre gang på kort tid. Forrige gang fikk de ikke tatt noen penger, men det gjorde de nå, men jeg tror mastercard har ordnet det.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 17:03   #96
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.738
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Ny sak ang eldstemann på skolen.
.mannen er igang med å kontakte skolen.

Vi fikk avsluttet 9a saken i vår og nå må vi igang igjen.

Ikke et eneste skoleår i fred !!!!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 17:09   #97
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.914
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

En "tante"-unge hastet til sykehus nå. Jeg krysser fingrene fornat alt går bra, men jeg blir så bekymret.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 17:13   #98
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Gubber over 60 som mener de vet best selv.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 11-09-23, 17:31   #99
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.752
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ny sak ang eldstemann på skolen.
.mannen er igang med å kontakte skolen.

Vi fikk avsluttet 9a saken i vår og nå må vi igang igjen.

Ikke et eneste skoleår i fred !!!!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 11-09-23, 17:44   #100
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.738
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

En "tante"-unge hastet til sykehus nå. Jeg krysser fingrene fornat alt går bra, men jeg blir så bekymret.

Krysser fingrene

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no