Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du sett Saddam-videoen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du sett hengingen av Saddam?
Ja 26 18,06%
Nei 118 81,94%
Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-07, 00:43   #81
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg synes det var ille nok å se løkken legges om halsen hans på nyhetene.

Men etter 11. september var det som om jeg ikke kunne se nok av menneskene som hoppet. Som om det ble virkeligere om jeg så det om og om igjen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 07-01-07 kl 01:16.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 01:13   #82
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Sånn hadde jeg det også etter 11. september.
Jeg husker at jeg så det live. Jeg sliter fortsatt med å fatte det. At det virkelig var mennesker som hoppet i døden. Mennesker som gikk på jobb en helt vanlig dag og ante fred og ingen fare. Helt til de plutselig sto der og måtte velge mellom grusomme måter å dø på.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 01:48   #83
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg har selvsagt ikke sett den. Hele greia gjør meg uvel langt inn i beinmargen. Jeg fatter ikke hvorfor folk vil se på sånt, jeg gjør det virkelig ikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 02:00   #84
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, jeg har ikke sett filmen og har ikke noe ønske om det i fremtiden heller!

Jeg er glad Saddam Hussein er fjernet som hersker i Irak, men jeg mener at det skulle vært gjort under "forrige" Gulfkrig.

Jeg er i utgangspunktet motstander av dødsstraff, og kjenner at jeg har litt blandene følelser for Saddams straff. Samtidig ser jeg nødvendigheten av å gjøre det.
Jeg synes det er vanskelig i forhold til situasjonen i Irak å skulle si hva som er riktig å gjøre.

Men jeg ikke på noen som helst måte noe behov for å se filmen hver han blir henrettet. Men jeg er en liten og puslete sjel når det kommer til sånne litt ekle ting på TV eller film ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 08:06   #85
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Ja, eg såg den og ergre meg over det enda. Er som deg Polyanna forundra over den sida i meg som dragast mot slik morbiditet og kikarmentalitet.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 13:33   #86
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Avsporing: Egentlig tenker jeg at det hadde vært bedre om han ble drept av et bombeattentat mot fengselet han satt i, om han nå først måtte drepes liksom, men det er jo for sent nå. Og de hadde nok ikke spurt meg om råd uansett. Men kanskje det var det som var amerikanernes plan og derfor de ikke var enig i at han ble hengt allerede?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 19:41   #87
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

En kompis satt med dataen i stua når jeg var på besøk her om dagen. Han satte den på, men jeg snudde meg vekk. Har heller ikke behov for å se det.
Husker for noen år siden da jeg var dum nok til å klikke meg inn på en nettside som viste forskjellige bilder fra virkeligheten av det morbide slaget. Så et par bilder fra åstedet før jeg forlot sida og aldri kom tilbake. Har enda ikke glemt det jeg så, dermed ikke noe for meg nei...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 19:43   #88
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Ja jeg så den Men for å si det slik,så er det ikke så mye man ser,"heldigvis kan man vel si"Kvaliteten på filmen er så dårlig at jeg syntes det var verre å se klare tydelige bilder på tv av at han sto med løkken om halsen.
Nyskjerrigheten ble for stor for mitt vedkommende,og selv om jeg syntes det er grusomt,så har jeg faktisk ingen sympati med mannen.Ettter alle dem han har tatt livet av,så har han ikke livets rett etter min mening..

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 21:49   #89
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ettter alle dem han har tatt livet av,så har han ikke livets rett etter min mening..

Jøss. Mer selvmotsigende setning skal man lete lenge etter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 22:33   #90
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jøss. Mer selvmotsigende setning skal man lete lenge etter.

Ikke hvis man lever etter "øye for øye, tann for tann".

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:12   #91
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ikke hvis man lever etter "øye for øye, tann for tann".

Da er man i så fal en halvgal hyperkristen som lever etter GT.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 00:30   #92
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Eksisterer det virkelig folk som lever etter GT?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:18   #93
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.861
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Eksisterer det virkelig folk som lever etter GT?

Jøder?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:20   #94
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 00:17   #95
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jøder?

Folk, nenne.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 00:20   #96
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Folk, nenne.



Hva sa du nå??

Jødene lever forresten ikke etter "vårt" GT. De har vel en del bøker fra GT og en del nyere skrifter, har de ikke?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 00:23   #97
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg vet ikke med sikkerhet, men jeg har vel alltid innbilt meg at de lever etter nyere skrifter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 06:52   #98
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg er som oftest nysgjerrig, men dette var ikke vanskelig å stå imot.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 06:54   #99
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Folk, nenne.

Kvakk!? Jeg håper du tuller nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 07:06   #100
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Hva sa du nå??

Jødene lever forresten ikke etter "vårt" GT. De har vel en del bøker fra GT og en del nyere skrifter, har de ikke?

Jødedommen baserer seg på moselovenm de 5 mosebøkene eller Torah om du vil. Dette er basis for vårt gamle testamentet.

Torah er beskrevet her.

Jødedommen er ingen monolitskk religion. Den baserte seg på muntlig overlevering noe som ikke alltid gir "en" retning..

Talmud er en samling Rabinistiske tolkninger fra antikken. Ortodokse jøder følger disse strengt. Dette er ikke så nytt at jeg vil kalle det "nyere skrifter". Reformerte jøder velger å ikke følge dette strengt da de mener det må sees i sin antikke sammenheng.

Essensen i jødedommen er da moseloven og Toraen som er hva mosebøkene er basert på.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no