Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-14, 22:51   #81
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Eg rydde huset mitt på et kvarter omtrent og syns det er fantastisk å ha vaskehjelp! Ho eg har no er eg ikkje optimalt fornøgd med så i haust blir det et bytte tenke eg. Eg gjer det rett og slett fordi eg syns det er kjedelig og eg likar ikkje bruke tida mi på kjedelige ting.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:51   #82
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jo,men vi har bodd på for liten plass vi også. Jeg vet hvordan det blir. Ett ryddig rom innebærer at rotet har spredd seg til det neste.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:54   #83
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo,men vi har bodd på for liten plass vi også. Jeg vet hvordan det blir. Ett ryddig rom innebærer at rotet har spredd seg til det neste.

Akkurat! I dag er badet oppe og doen nede vasket og ryddet totalt. Nydelig. I morgen tror jeg det blir stua som blir ryddig og rein.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:56   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Akkurat! I dag er badet oppe og doen nede vasket og ryddet totalt. Nydelig. I morgen tror jeg det blir stua som blir ryddig og rein.

Men da er badet Texas igjen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:57   #85
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men da er badet Texas igjen?

Korrekt! Men Texas med rent gulv under i det minste.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 22:58   #86
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Nå vet jeg jo ikke hvordan du har det. Men det dukker opp bilder i hodet mitt fra hjemme hos Erna repotasjen som var i en tabloid før valget.
Der hadde jeg nok brukt en del timer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:00   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Korrekt! Men Texas med rent gulv under i det minste.

Hehe. Hva hvis dere prøver å holde det slik det er akkurat i dag, da? (Se, den tanken har sikkert aldri slått dere før. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:00   #88
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nå vet jeg jo ikke hvordan du har det. Men det dukker opp bilder i hodet mitt fra hjemme hos Erna repotasjen som var i en tabloid før valget.
Der hadde jeg nok brukt en del timer.

Jeg kan beskrive stuebordet nå kanskje. Der ligger en pengepung som er datterens, en datamus, en tallerken med skje oppi etter isen min i stad, en mobiltelefon, et glass, et par rene sokker som skal opp, en I-pad (jobbens, har lånt i sommer for å prøve ut apper), en "Hundreåringen som hoppet ut av vinduet og forsvant), en lader til nevnte I-pad, en DVD-kontroll og en greie som Minsten har laget i barnehagen.

Skal ta glasset og tallerkenen med skje ut på kjøkkenet når jeg går opp, resten blir stående til i morgen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:01   #89
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hehe. Hva hvis dere prøver å holde det slik det er akkurat i dag, da? (Se, den tanken har sikkert aldri slått dere før. )

Bare hver eneste gang. Vi eier ikke genene dessverre. Men så lever vi inderlig godt med det, er aldri syke (har hatt to sykedager på ungene til sammen i løpet av barnehagetiden) og gjør alle de hyggelige tingene vi vil - så vi er egentlig veldig fornøyde altså.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:01   #90
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.128
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har også 156 kvadrat, og dusjen blir skrubbet en gang i uken av meg eller mannen etter endt dusj. Da tørker vi over resten av badet også, det et fort gjort.

MEN: Vi har ikke alltid hatt det slik. Mannen har vært veldig flink til å lære opp ungene når det gjelder husarbeid, han er ryddigere enn meg. I tillegg har vi helt nytt hus og har pakket ned og kastet mye i forbindelse med flyttingen. Vi er også ferdig med leker over hele huset, regnklær, parkdresser, pinner, steiner og små gjester som stormer inn og ut i tide og utide.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:02   #91
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Resterende hadde jeg glatt puttet under stuebordet. Vi har hylle under man ikke ser .

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:03   #92
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Resterende hadde jeg glatt puttet under stuebordet. Vi har hylle under man ikke ser .

Vi også, men de er fulle av Illustrert vitenskap, Donald og Aftenposten junior.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:04   #93
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Det hjelper ganske mye med unger over slippe-rett-ned-alderen merker jeg. De to store bidrar i netto rydde-retning nå, men de små er kjappere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:05   #94
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Resterende hadde jeg glatt puttet under stuebordet. Vi har hylle under man ikke ser .

Når man har for liten plass har man ikke noe sted for de tingene du har i det skapet og den hyllen man ikke har plass til fordi man har for lite plass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:05   #95
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Bare hver eneste gang. Vi eier ikke genene dessverre. Men så lever vi inderlig godt med det, er aldri syke (har hatt to sykedager på ungene til sammen i løpet av barnehagetiden) og gjør alle de hyggelige tingene vi vil - så vi er egentlig veldig fornøyde altså.

Ja, det er jo det viktigste.

Selv blir jeg sur av rot. Akkurat nå har alle ferie og vi er hjemme 24/7. Altså, vi går jo ut, men vi er hjemme, liksom. Og det skremmer meg hvor sur og kritiserende jeg blir når ting ikke er på stell, og hvor harmonisk jeg er når det er det. Stort sett er det på stell, men det tar faktisk mer tid enn ellers i året, og det er nok fordi alle fire pluss en hund er her og bruker huset hele tiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:05   #96
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Men jeg er slik at jeg blir ukomfortabel når det ligger ting på gulvet og MÅ plukke det opp før jeg går ut av huset. Men siden jeg plukker det opp kort tid etter det har landet og når jeg skal den veien så holder vi det ok.

Men når jeg har vært på jobbreise... å hurra meg hu...

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:06   #97
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

For folk som får seg til å seie: "Kan du ikkje bare holde det slik", er det ikkje verdt pengane. Folk som ikkje skjønner kva ordet 'bare' gjer i ein slik setning, har glede av vaskehjelp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:09   #98
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

For folk som får seg til å seie: "Kan du ikkje bare holde det slik", er det ikkje verdt pengane. Folk som ikkje skjønner kva ordet 'bare' gjer i ein slik setning, har glede av vaskehjelp.

Veldig godt oppsummert.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:10   #99
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Ikke sant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 23:22   #100
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har og eit sånt hus som det ikkje går an å rydde, så vi flytter bare på rot. Mest på grunn av lite skapplass. Vi løyser det med å flytte alt rotet inn på "kontoret" (det er det ikkje gulvplass), og la vere å vaske det.

Her er det og slik at viss ikkje alle flater er rydda, blir det ikkje ordentleg vaska på den flata. Det er ein del av dealen. Dei bruker støvkost rundt rot, men dei flytter ikkje på rot. Så om stellebordet (som strengt tatt kunne vore pakka ned) er fullt av skittentøy, blir ikkje stellebordet vaska.

Men eg håper framleis at vi kjem dit at vi har helse og kapasitet til å klare reingjeringa sjølv, altså. For eg misliker det, særleg intimsone-biten.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no