Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Se resultatene: Spiser barnehagebarnet frokost i barnehagen på hverdager?
Ja, mer eller mindre alle dager 76 31,54%
Ja, ganske ofte 19 7,88%
Ja, men sjelden 27 11,20%
Nei, mer eller mindre aldri 67 27,80%
H*n hadde gjort det hvis det var "lov". 0 0%
Annet 6 2,49%
Både hjemme og i barnehagen 46 19,09%
Deltakere: 241. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 15:00   #81
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, jeg syns det er litt rart. Selv om det finnes yoghurt med lite sukker, så ER det sukker. Jeg syns også det er rart at man lar barnet starte dagen med yoghurt, og enda rarere at barnehagen godtar yoghurt til frokosten.

Jeg synes ikke det er rart. Som du sier finnes det yoghurt nesten uten sukker, eventuelt kan man putte bær etc i naturell yoghurt. Jeg trodde yoghurt var sundt jeg?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:02   #82
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Poden spiser frokost når han står opp, sammen med den neste foreldren som står opp, og når han kommer i barnehagen...

I helgene spiser han bare en frokost altså.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:34   #83
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Gullet er ikke så enkel om morgenen før frokost, så vi må spise med det samme hun står opp.

Vi får til å spise både frokost og middag sammen de aller fleste dagene, det synes jeg er veldig hyggelig i en travel hverdag.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:52   #84
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, jeg syns det er litt rart. Selv om det finnes yoghurt med lite sukker, så ER det sukker. Jeg syns også det er rart at man lar barnet starte dagen med yoghurt, og enda rarere at barnehagen godtar yoghurt til frokosten.

Ja, barnehagen burde også inndra kneipbrød med brunost.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:18   #85
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her spises det både hjemme og i barnehagen.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:21   #86
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Hos oss er det lett frokost (en skive) hjemme og saa 2. frokost i bhg. Det er ca. kl. 1030.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:26   #87
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Bina: hvor finner du sukkeret i yoghurt naturell? Er det melkesukkeret du mener?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:34   #88
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Småen spiser først frokost hjemme, og så hender det at hun spiser i barnehagen også dersom hun sulten nok.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:49   #89
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Mine to er veldig glad i frokost og våkner i tillegg (altfor) tidlig. Jeg skulle egentlig gjerne spist frokost før ungene våknet, men det går ikke. Her er det ungene som vekker meg... Og de må selvsagt også spise med de andre i barnehagen, de er sosiale vesener.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:54   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Sneipen spiser nesten alltid frokost hjemme sammen med oss, og mens vi smører matpakke. Vi har snakket om å spare tid ved at han spiser i barnehagen, men ender opp med at det er koselig å ha den stunden hjemme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:00   #91
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

S spiser frokost i barnehagen. Dersom han likevel er våken når vi spiser kjapt hjemme - noe han som oftest er, får han tilbud om mat med oss også, som oftest vil han ikke ha, noen ganger spiser han et halvt knekkebrød. Uansett har han med matpakke i barnehagen. Vi har som oftest en tidligoppståer. Det er IKKE NOE STRESS for å være i barnehagen halv åtte for å si det sånn, før det har vi gjerne både lekt og lest, så han er der halv åtte og da er det frokost likevel, og han er superklar for å spise med de andre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:25   #92
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her spises det alltid i barnehagen om ikke det er helt spesiellt. Tviler på at det ahdde blitt noen koselig frokost før halv 7 uansett.
Men når jeg var hjemme med minsten i permisjon sov vi lenge og spiste sammen. Sleit med å levere før 11 faktisk i den tiden...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:35   #93
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det varierer utfra hvilken vakt mannen har.

Dersom mannen har tidligvakt er det jeg som leverer. Da vekker jeg ztjerna 0730, kler på han, også går vi ut døra og er i barnehagen rett før 0800. Jeg rekker sitte 5-10 minutter sammen med han mens han begynner på frokosten sin, som altså foregår i barnehagen.

Når mannen har seinvakt er det han som leverer. Da sover ztjerna til han våkner, også spiser de en rolig frokost, leker litt og drar i barnehagen.

Akkurat sånn gjør vi det også. Bortsett fra at Snuppa alltid våkner av seg selv før hun (og jeg) egentlig må stå opp. Men hun vil nesten aldri ha mat når jeg spiser frokost.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:47   #94
maske
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 45
maske har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Guttene mine spiser frokost i barnehagen (jeg og gubben spiser frokost på jobben, ettersom vi ikke orker tanken på mat før tidligst ett par timer etter at vi har stått opp).

__________________
Shamanamading!
maske er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 22:12   #95
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Apropos "behovet for melkeprodukter": Jeg mener aa ha lest at det holder med ost paa skivene for aa faa i seg "nok". Er det noen som vet? (har en ikke-melk-drikkende unge).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:19   #96
Gullik
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 52
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her spiser vi frokost hjemme. Leverer nesten alltid etter frokosten er unnagjort i barnehagen, så vi har ikke så mye valg egentlig. Fra høsten av blir det annerledes, for da må jeg levere tidligere. Kan jo hende det blir frokost begge steder, for hun er som regel sulten med en gang hun står opp!

__________________

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:19   #97
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Blir stort sett frokost i barnehagen her. Blir for travelt for en voksen som bør rekke 8-timers arbeidsdag dersom Vesla skal spise hjemme først. Ikke har hun særlig matlyst så tidlig heller. Den lange, koselige frokosten der alle har god tid sparer vi til helger og ferier.

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:28   #98
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Minsten går 50% i barnehage og de dagene han er der så spiser han som oftest der også. Han har ikke så god matlyst med en gang han har våknet.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:55   #99
løvemor
Tilbake
 
løvemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 98
løvemor er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, barnehagen burde også inndra kneipbrød med brunost.

Kan man ikke spise dette heller nå? *momserforvirretviderepåsjokkoladenmin*

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 06:30   #100
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her spiser guttene frokost hjemme, og fyller på litt til når de kommer i barnehagen - så krysset for at de spiste både hjemme og i barnehagen

De våkner som regel så tidlig, så å vente til kl 8.30 med å spise blir lenge. De spiser derfor når de står opp kl 06 ca, og litt til når de kommer i barnehagen mellom 08.30 0g 09

  Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, frokost


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no