Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lær meg om sosiale koder

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 14:27   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:45   #82
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Nå har jeg lest hele tråden! Veldig underholdende, men lite matnyttige sosiale koder her altså.

Jeg bor i en "fremmed kultur" i år (England) og merker at selv om jeg tror at jeg ikke er så god på sosiale koder i Norge så er det faktisk mye vanskeligere her, så noe må jeg ha skjønt i gamlelandet tross alt.

Det jeg har hentet fra denne tråden så langt er: Det er greit å si nei til besøk av barnas venner, men våre egne venner kan det være desto vanskeligere å tuppe ut av døra. Uansett om man kysser dem på munnen eller ei.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:42   #83
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

De kan kalle det garnet hva de vil, jeg tar ikke i det med ildtang.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:46   #84
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.


Jeg bor i en "fremmed kultur" i år (England) og merker at selv om jeg tror at jeg ikke er så god på sosiale koder i Norge så er det faktisk mye vanskeligere her, så noe må jeg ha skjønt i gamlelandet tross alt.

Mens jeg syns England var lettere, grunnet en langt større åpenhet og vennskaplig sosial tone, men det kan ha med ån gjøre at jeg drev og hang i arbeiderklassen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 19:45   #85
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Min kjære mener man kan snakke om sex etter ti-femten minutter.

Ja, eller 10-15 innlegg på et gjennomsnittlig nettforum for småbarnsforeldre.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:12   #86
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, eller 10-15 innlegg på et gjennomsnittlig nettforum for småbarnsforeldre.

Det har vel også hendt at enkelte har startet friskt med det aller første innlegget?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:23   #87
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Kanskje du bare kan skrive inn <sosial korrekt>situasjon middagsbesøk</sosial korrekt> et eller annet sted?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:30   #88
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

http://www.autism-resources.com/nonf...cs/social.html

Folk med Aspergers er kjennetegnet av at de strever med sosiale koder. Derfor finnes det mange bøker hvor man beskriver ansiktsuttrykk og regler som kan pugges, istedenfor å måtte ta ting på feelingen. Det er særlig ei bra bok som jeg ikke finner nå, skrevet av en ung mann med Aspergers, hvor han beskriver mange ulike sosiale situasjoner og hvordan han håndterer dem ut fra reglene han har lært seg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:33   #89
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Ingen som vet når man skal gå hjem etter besøk med middag og drinker, kontra kaffebesøk engang?

Man drar hjem når man skal legge ungene

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:36   #90
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Jeg kysser kun mannen på munnen, å kysse ungene sine på munnen har jeg aldri skjønt.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:51   #91
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

å kysse ungene sine på munnen har jeg aldri skjønt.

Det gjøres normalt i form av trutkyssing. Dype tungekyss er ikke å anbefale. :oppklarer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 22:48   #92
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det gjøres normalt i form av trutkyssing. Dype tungekyss er ikke å anbefale. :oppklarer:



Store, våte toåring-munner som vil spise nesen din er heller ikke anbefalt. Har jeg hørt.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 22:55   #93
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Å fnise høylytt av bøker folk har liggende fremme er ikke så lurt, sier noen. Særlig når de ikke er humorbøker, sånn egentlig. (Eli Hagens bok)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:05   #94
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Joda, det er kjempelurt. Hvordan skal folk ellers forstå at de er teite?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:10   #95
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

For å være ærlig, så var det mer sånn:
OG jeg tror egentlig at de syntes at jeg var veldig uhøflig, men jeg klarte bare ikke å la være.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:27   #96
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

For å være ærlig, så var det mer sånn:
OG jeg tror egentlig at de syntes at jeg var veldig uhøflig, men jeg klarte bare ikke å la være.

Taler egentlig til din fordel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:47   #97
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er helt merkelig i rl. Noen ganger går det veldig bra, men andre ganger - not so much. Jeg er antagelig landets dårligst egnede i mammaklubber med diskusjon om design og gardiner. Jeg blir så harry at du vil ikke tro det.

Og jeg blir aldri invitert tilbake på flere homeparties. :husker godt da jeg gapskrattet av messinghjortehodet fordi jeg trodde det var en spøk å ha sånt på veggen:

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vi er tvillinger.

Trillinger.






Jeg MÅ være overtrøtt. :fniser av meg selv som trilling med Smilefjes (som jeg ser for meg er veldig høy) og Sitron (som vel er lav) : Vi kunne jo blitt et sånn tripp-trapp-tresko trillingpar? For bortsett fra høyden, er vi jo prikklike, i ett og alt.
Not?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 07:43   #98
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Trillinger.






Jeg MÅ være overtrøtt. :fniser av meg selv som trilling med Smilefjes (som jeg ser for meg er veldig høy) og Sitron (som vel er lav) : Vi kunne jo blitt et sånn tripp-trapp-tresko trillingpar? For bortsett fra høyden, er vi jo prikklike, i ett og alt.
Not?

  Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 07:46   #99
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Jeg nekter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 10:38   #100
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Søskenkjærlighet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no