Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mammakveld (er jeg urimelig)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-14, 14:57   #81
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde gjerne sett at det ble tatt grep på skolen for å bryte opp den helt ekstreme kjønnsdelingen som barna lærer der.

Enig. Skolen har blitt litt mer bevisst hos oss, men SFO er håpløse. De synes det er helt naturlig å dele inn i jentegrupper og guttegrupper. Og jeg sier ifra hva jeg mener hver gang jeg hører om det. Jeg ser ingen argumenter for at de skal ha en slik praksis i en så kjønnsdelt verden som ungene våre vokser opp i. De bør heller være motvekten som er ekstra obs på at de ikke setter ungene våre i bås ut fra kjønn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 14:58   #82
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg er vant til mammakvelder ift til klassen, men det er jo mer en sosial greie enn noe annet. Her skravles det om mye annet enn barna.

Men at det er en sosial greie gjør det ikke mer naturlig å dele foreldrene i to grupper etter kjønn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:13   #83
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Er det nå vi skal oppfordre jentene våre til å besøke guttene like mye som jentene?

Dette har jo litt med personligheten til barnet å gjere også. Eldste går i femte og har like ofte guttar på besøk som jenter. Ho har aldri likt å holde på med typisk jente-aktivitetar, med unntak av perling og fletting av armbånd og sånt. Det er mykje kjekkare å bygge hytte i skogen eller spele Playstation enn å flette hår og danse til Justin Bieber på jenterommet. Det er to-tre guttar som går igjen hos oss, så akkurat dei foreldra kjenner eg godt. Dei bur dessutan i samme borettslag som oss. Reknar med at det snart blir ei endring på det når det blir kjæresteri og pubertet og sånt. Då blir det plutselig veldig flaut å gå på besøk til ein gutt. Nokon kan jo tru at dei er kjærestar! Mellomste er ein heilt anna type. Ho har alltid vore glad i dukker og pynting og dolling og fnising. Ho trivst best saman med jenter, men dei går gjerne og ser på guttane si fotballtrening og fniser litt frå sidelinja. Og flørtar litt. Så ho er jo med guttar, men på eit heilt anna nivå enn storesøstra. For storesøster er guttane vennar medan for lillesøster er dei kjæreste-potensiale. Eg har ingen intensjonar om å presse fram at ho skal gå på besøk til guttane i klassen dersom ho ikkje vil det. Ho går forøvrig på kjønnsblanda handball i SFO-tida, så her har dei heldigvis ikkje delt sånne aktivitetar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:14   #84
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.014
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men at det er en sosial greie gjør det ikke mer naturlig å dele foreldrene i to grupper etter kjønn.

Nei, på et vis kan du gjerne si det, og jeg kunne helt fint sett for meg en annen deling også. Det er andre arrangementer som turer, teater og aktivitetsdager, uten skille på kjønn selvsagt. Dog var jeg fullstendig uinteressert da det ble snakket om foreldrefest med hæla i taket og tenna i tapeten. Sånt gidder ikke jeg/vi.

Mannen er med på det meste av sosiale greier med skole/bhg, og det er mer enn en gang han har vært ganske ensom som hane. Kjipt det også, da damer fort kan flokke seg sammen når de er mange på et sted. Det er vår erfaring ihvertfall. Det funker bedre når det er en fin blanding.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:15   #85
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Her hadde det blitt månelyst om noen hadde foreslått noe sånt.

Heldigvis har det aldri skjedd og om det hadde skjedd hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse. Jeg hadde selvsagt også kommet drassende med paragrafer og målsetninger som ligger til grunn for arbeidet de driver.

Det finnes veldig mange andre måter å ivareta kappegreiene på enn å ha mammakveld eller pappakveld.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:17   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Jeg skjønner godt du reagerte.

Jeg har gitt beskjed hos idrettsavdelingene hos oss. De kan slippe å sende kioskvakter der kun jeg er satt opp, mens mannen får gleden av å være banemannskap. Det holder med navnet på ungen, så kan vi fordele hvem som kommer (det kan vi jo strengt tatt ellers også, men det er prinsippet.)
Hockeyavdelinga har skjønt det, jeg får også skrape is på kamper og turneringer - timene med kaffekok og vaffelsteking er for min del betraktelig redusert og flyttet til kroppsarbeid.

Samme har jeg gitt beskjed om til et idrettslag en gang. Navn på ungen og så er det foreldrene som får fordele seg i mellom. Hos oss er det oftest mannen som tar seg av vaffelsteking og det er han som foretar alt som krever nål og tråd. Vi er ikke helt likestilte der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:18   #87
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det sosialt eller skal dere diskutere ting knyttet til konfirmasjonen?

Vi har mamma-vin i klassen til snuppa. Det er at mammaene treffes over et glass vin på en nærliggende restaurant. Grunnen for dette er rett og slett at vi skal bli bedre kjent slik at terskelen for å kontakte hverandre blir lavere. Vi kunne sikkert hatt foreldrekveld, men det har vi ikke. Synes du det er like galt?

Dette tror jeg vi starter med oss også. Det har vært forsøkt foreldrekvelder, men da kommer det ikke så mange, så mammakvelder er det rett og slett bedre oppmøte på. Magefølelsen er litt uggen, men så lenge det er det som virker i praksis så er jo det viktigste at vi blir kjent med de andre foreldrene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:25   #88
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg kjenner flest mammaer i klassen til snuppa. Mye fordi mange av damene er med og ser på når jentene spiller fotball, også fordi det stort sett er mammaer som er trinnkontater har jeg sett, og som organiserer ting for klassen. Samt at det jevnt over er flest mammaer til stede i jentebursdagene som organisereres, så det blir de man hilser på.
Vi har ikke hatt faste mammavinkvelder, men vi hadde en fest en gang.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 15:47   #89
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.107
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

(...)

Min eldste lekte med nabogutten nesten daglig fra de var to år og til de begynte på skolen, men på skolen var de som fremmede for hverandre fra første dag, og i løpet av det første året opphørte vennskapet helt. Trist, syns jeg.

Slik var det her også, både lærerne og naboguttens klassekamerater bidro aktivt til at vennskapet ble vurdert som sært og rart og noe uønsket.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:14   #90
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg er vant til mammakvelder ift til klassen, men det er jo mer en sosial greie enn noe annet. Her skravles det om mye annet enn barna.

Og menn skravler jo ikke, det er noe alle vet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:07   #91
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.378
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg synes begrunnelsen for hvorfor dette ikke hadde noe med manglende likestilling å gjøre var så på trynet at jeg ikke vet om jeg hadde tilbrakt noen som helst form for kveld med så lite oppegående mennesker. Jeg synes videre at det er helt på trynet å invitere til en kveld for mammaer med den baktanken at det bare er de som kan sy i knapper. Jeg skulle nok klart å sy i en knapp, men talentet strekker ikke særlig lenger. Derimot kjenner jeg to menn som syr klær, til og med kjoler. Ganske så tullete og ekskluderende med mammakveld i en slik sammenheng, altså. Jeg blir ikke fra meg av begeistring over mammakvelder i regi av foreldre til barn i samme klasse, men tenker at privatpersoner må få invitere hvem de vil til sine hjem, tross alt. Heldigvis er det til nå ingen av mine "medforeldre" som har kommet på ideen om mamma/pappakvelder, og jeg lever veldig godt med det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:12   #92
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Har heller aldri opplevd å bli invitert til mammakvelder i verken skole- eller konfirmantsammenheng.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:16   #93
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det sosialt eller skal dere diskutere ting knyttet til konfirmasjonen?

Vi har mamma-vin i klassen til snuppa. Det er at mammaene treffes over et glass vin på en nærliggende restaurant. Grunnen for dette er rett og slett at vi skal bli bedre kjent slik at terskelen for å kontakte hverandre blir lavere. Vi kunne sikkert hatt foreldrekveld, men det har vi ikke. Synes du det er like galt?

Hos oss ble dette diskutert og nesten avgjort da det kom opp fra et par foreldre at de gjerne ville bli med om vi kunne ha det på et "nøytralt" sted. Needless to say, man ekskluderer jo en stor gruppe foreldre i den delen av byen vi bor i når man har uformelle møter på vinbarer.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:20   #94
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Min datter er begynt på konfirmasjonsforberedelser i kirken, og i går var vi på foreldremøte i den forbindelse. Der inviterte ungdomslederen like godt alle mødrene på en mammakveld der vi blant annet skulle sy knapper i konfirmantkappene.

Heldigvis var det en av mødrene som umiddelbart spurte hvorfor det bare var mødre som skulle på den kvelden, og fikk svar både fra prest og ungdomsleder at det ikke hadde noe med mangel på likestilling å gjøre, men ulike roller for mødre og fedre, og kveld til å diskutere hva det vil si å være mamma, og kveld senere til å diskutere papparollen. Svada.

Det ble ikke mer diskusjon etter de ulne forklaringene om hvorfor det var kjønnsinndeling på foreldrekvelder, for han som skulle holde foredrag (et veldig bra et) for oss sto klar. Jeg ble imidlertid så irritert at jeg skrev mail til ungdomslederen og sa at dette måtte de revurdere.

Nå får dere eventuelt realitetsorientere meg. Overreagerer jeg? Kan det være lurt å ha en mødrekveld og en fedrekveld i stedet for en foreldrekveld? Jeg finner ingen gode argumenter, og blir sur bare jeg tenker på det.

Jeg kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på hvor i landet du bor. Helt ærlig vet jeg ikke hva jeg hadde sagt eller gjort men jeg vet jeg hadde blitt så sint at jeg hadde blitt svært usaklig. Flott at du reagerer.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:22   #95
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Jeg er egentlig litt ambivalent når det gjelder foreldrevin i "skoleregi" også, kjenner jeg. Det kan føles katastrofalt for de barna som har foreldre som ikke klarer å drikke på sivilisert måte - og så skal det komme fram for alle foreldrene i klassen. Jeg var et sånt barn selv og kan kjenne følelsen. Vi har aldri hatt sånne arrangementer, men jeg vet om andre som har det og der en mor ble kanakkas full hver gang, på tidlig ettermiddag/kveld. Pinlig. Jeg er klar over at dette ikke vil være et problem i enhver klasse, men jeg klarer ikke å ikke se det fra den kanten. Selvfølgelig er det et problem uansett for de barna som har de foreldrene, men det er noe med at det kobles til barna og klassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:33   #96
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Nei, du er ikke urimelig. Enig med røkla.

Men, mamma-vin, pappa-øl (og kanskje foreldre-brennevin)? For det første, vin/øl inndeling er jo helt på trynet. Men jeg blir også av at det skal blandes inn alkohol i slike sammenhenger. Premissene blir lagt i det man kaller treffet noe med vin/øl.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:35   #97
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.930
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Skulle jeg brukt en kveld på å sy i knapper så har jeg nok av egen tøy og ungenes tøy som kunne trengt noen sting og noen knapper. Aldri i livet om noen hadde fått meg til å sy i knapper på en mammakveld. Ingen får meg til å sy i knapper på noe som helst tidspunkt egentlig. Så akkurat at de vil samle bare mammaene er jo greit nok, men da får det være helt annet tema enn knapper i kapper.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:37   #98
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.378
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Hvis noen (kirka, skolen, barnehagen, fotballklubben...) trenger en knappedugnad, synes jeg det er helt OK å invitere til det, men altså ikke bare ett av kjønnene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:46   #99
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Nja, dette med vin-kveld. I barnehagen ble mange FAU-møter holdt på en pub. Vi bor i en bydel sentralt i Oslo. Folk møtes "ute", det er veldig vanlig og på mange steder kan man kjøpe seg en kaffe eller et glass vin, alt ettersom hva man føler som. Det skjedde aldri at noen drakk seg dritings, folk her er altfor siviliserte til den slags oppførsel, dette er folk som går ut og nyter et glass vin ratt flere ganger i uka. Uten å drikke seg dritings.



Ok, så skrev jeg siste paragraf for å provosere. Ja, jeg ser absolutt poenget med at vin-kveld er komplisert i forhold til at moren eller faren til Leah kan være alkis og ikke minst, foreldrene til Fatima og Mohammed vil mest sannsynlig, definitivt ikke vurdere deltakelse.

Så det er mange hensyn å ta i inkluderingens-tyranniet vi lever i. Og for all del, heller inkludering en å veldig løsninger som ikke er optimale for flere grupper men akkurat når det gjelder alkohol så synes jeg det fint går an å ha møter på kafeer der folk selv velger om man vil drikke chai-te, kaffe eller et glass vin.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 18:51   #100
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Selvfølgelig kan en møtes på kafé - men må en kalle det vinkveld?

(Eksempelet med den kanakkas moren er fra et sivilisert strøk på Oslos vestkant, forresten).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no