Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 14:05   #81
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.565
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg synes nå det var litt underholdning jeg, da. Poenget med serien er vel at mannfolkene skulle ta over "hele" øya, ikke bare være hjemme med ungene. Utfordringen er vel at de må ta over skole, barnehage, butikk osv,. det kvinnene gjør til daglig. (Og nei, jeg tviler ikke på at mennene ikke klarer det...)

Det var helt utrolig til kjønnsroller der, hvertfall på det eldre ekteparet. Tror han kan få seg en støkk.

De hadde utrolig stilige hus der, da!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:15   #82
Sessa
Ferskus
 
Sessa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 67
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Hi,hi syntes det var litt homor jeg da..

__________________
Babyer holder seg til reglene. Sine egne.
Sessa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:31   #83
Sessa
Ferskus
 
Sessa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 67
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Sessa, her.

Hi,hi syntes det var litt homor jeg da..

mener humor..

__________________
Babyer holder seg til reglene. Sine egne.
Sessa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:32   #84
Sessa
Ferskus
 
Sessa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 67
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg synes nå det var litt underholdning jeg, da. Poenget med serien er vel at mannfolkene skulle ta over "hele" øya, ikke bare være hjemme med ungene. Utfordringen er vel at de må ta over skole, barnehage, butikk osv,. det kvinnene gjør til daglig. (Og nei, jeg tviler ikke på at mennene ikke klarer det...)

Det var helt utrolig til kjønnsroller der, hvertfall på det eldre ekteparet. Tror han kan få seg en støkk.

De hadde utrolig stilige hus der, da!

Føler med han eldre mannen jeg, han har jo ingen i huset heller.

__________________
Babyer holder seg til reglene. Sine egne.
Sessa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:36   #85
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.829
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Vi lo godt av noen av scenene, men jeg sitter med en bismak. Dette er jo regelrett å drite ut mennesker. Mannen lo spesielt høyt da mennene var redde for å ikke få sove uten å bli avvist.

(også ler jeg enda av at hun ene ikke kultursjokk av å komme til Malta. )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:13   #86
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

For noen flotte hus!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:16   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.951
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


(også ler jeg enda av at hun ene ikke kultursjokk av å komme til Malta. )

Jeg også, men stakkars, hun hadde jo aldri vært noe annet sted enn Sverige, så det er kanskje ikke så rart. Vi som har reist litt er nok blitt litt mer blaserte på godt og vondt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:16   #88
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Synes serien var helt greit å hvile øynene på.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:01   #89
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.521
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi lo godt av noen av scenene, men jeg sitter med en bismak. Dette er jo regelrett å drite ut mennesker. Mannen lo spesielt høyt da mennene var redde for å ikke få sove uten å bli avvist.

Det (med mennene som var vant til en kald skulder i senga) var jo ikke noe å ta alvorlig - det er sånn man prater på yttersia, - uten å mene noe særlig med det.
Jeg er ikke flau på mennene sine vegne (ikke enda ihvertfall, får se seinere ), men syns det var verre å se hvor kontrollfrik enkelte av damene var. Verst var hun som hadde laget "adventskalender" til ungene....

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

For noen flotte hus!

Ser ut som de skjit pæng der ute, ja!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:28   #90
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er ikke flau på mennene sine vegne (ikke enda ihvertfall, får se seinere ), men syns det var verre å se hvor kontrollfrik enkelte av damene var. Verst var hun som hadde laget "adventskalender" til ungene....

Huff henne ble jeg litt irritert på.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:42   #91
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Verst var hun som hadde laget "adventskalender" til ungene....

Jeg rødmet langt nedi skoa, syntes det var pinlig på hennes vegne. "Akkurat som en adventskalender, bare at nå venter dere ikke på bursdagen til Jesus, nå venter dere på at mamma skal komme hjem." :file: (Neida, hun sa det ikke akkurat sånn. Heldigvis.)

  Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:51   #92
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg så litt av programmet, men da en mor brøt sammen i gråt fordi hun skulle være borte fra ungene sine ei uke, da måtte jeg bare slå av. For meg blir dette helt snålt - at man lever livet sitt så til de grader gjennom barna...

Jeg synes det er utrolig trist at det finnes voksne kvinner som ikke ønsker seg noe annet liv enn å kun være sammen med ungene sine og styre og stelle i huset sitt. En ting er at disse kvinnene selv velger å etablere seg selv som en tjener for mann og barn, men jeg tror ikke dette er bra for ungene heller. Så dere den jentungen som bare satt å bladde i en oppskriftsbok og "forlangte" den ene kaken etter den andre? Hun får sikkert ikke alle av moren sin heller, men jeg synes nå det virket som om ungen var vant til å få viljen sin...

Greit nok at når man blir gammel så kan man se tilbake på hva man har utrettet og si at "ja, jeg er veldig fornøyd med å ha oppdratt barna mine", men jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd for å OGSÅ kunne si at "jeg bidro med det og det prosjektet på jobben, som førte til de og de endringene for andre".

  Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 18:27   #93
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Men TBM: De var vel i jobb til vanlig, disse damene? Jeg fulgte bare med med et halvt øye, men det ble da sagt noe om det?

  Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:17   #94
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Men TBM: De var vel i jobb til vanlig, disse damene? Jeg fulgte bare med med et halvt øye, men det ble da sagt noe om det?

Mulig - men hvor mye kan det dreie seg om så lenge de tydeligvis var veldig kontrollerende hjemme? Det var da flere kommentarer fra mennene som gikk på at kvinnene var "kontroll-freaks" hjemme. Og hvor mye klarer du da å jobbe i tillegg?

(Ja, jeg har nok noen fordommer også...)

  Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:22   #95
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg hadde og grått skulle jeg reist fra M en uke. Nå er jo ikke han så gammel da, men jeg synes ett døgn borte er nok. For meg hadde det ikke handlet om at jeg lever livet mitt gjennom ham (selv om han er det viktigste i livet mitt) men rett og slett at jeg hadde savnet ham. Jeg hadde nok kost meg på turen, men akkurat når jeg hadde sagt ha det hadde jeg hatt det tøft.

Jeg så forøvrig bare et par min. av programmet, så jeg skal ikke uttale meg noe mer om det.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:24   #96
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Mulig - men hvor mye kan det dreie seg om så lenge de tydeligvis var veldig kontrollerende hjemme? Det var da flere kommentarer fra mennene som gikk på at kvinnene var "kontroll-freaks" hjemme. Og hvor mye klarer du da å jobbe i tillegg?

(Ja, jeg har nok noen fordommer også...)

Eg er kontrollfreak men liker godt at det er full fart. Eg jobbar ikkje fullt men det hadde gått fint om eg måtte sjølv om eg er kontrollfreak.
Eg har full forståelse for at nokon syns det er vanskelig å reise vekk ei veke fra ungane. Eg hadde hatt null problem med det men min søster hadde hatt store problem, utan at ho er kun knytta til heim og ungar. Ho likar rett og slett ikkje å vere borte meir enn eit par tre dagar fra dei. Ho gjer masse ting berre for seg sjølv og.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:48   #97
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg så litt av programmet, men da en mor brøt sammen i gråt fordi hun skulle være borte fra ungene sine ei uke, da måtte jeg bare slå av. For meg blir dette helt snålt - at man lever livet sitt så til de grader gjennom barna...

Jeg synes det er utrolig trist at det finnes voksne kvinner som ikke ønsker seg noe annet liv enn å kun være sammen med ungene sine og styre og stelle i huset sitt. En ting er at disse kvinnene selv velger å etablere seg selv som en tjener for mann og barn, men jeg tror ikke dette er bra for ungene heller. Så dere den jentungen som bare satt å bladde i en oppskriftsbok og "forlangte" den ene kaken etter den andre? Hun får sikkert ikke alle av moren sin heller, men jeg synes nå det virket som om ungen var vant til å få viljen sin...

For meg blir det trist at andre mødre kan sitte og himle med øynene over at noen gråter fordi de skal reise langt vekk fra barna sine. Og noen blir i hjertet bundet til hjem og barn, det er da ikke så veldig rart? Vi vet heller ikke mye om morens/mødrenes tid utenom hjem og barn.
Og jenta som bladde i oppskriftsboka og ønsket seg kaker til bursdagen sin, og jeg må himle litt av deg som trekker den oppgitte slutninger dithen at "hun må være vant til å få viljen sin".

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:05   #98
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg gråter ofte når jeg skal dra fra ungene mine, eller de reiser. Tåreknappen sitter løst, men å sammenlikne det med at man kun lever gjennom ungene, er da en ekstremt svarthvitt måte å se verden på.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 07:52   #99
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg rødmet langt nedi skoa, syntes det var pinlig på hennes vegne. "Akkurat som en adventskalender, bare at nå venter dere ikke på bursdagen til Jesus, nå venter dere på at mamma skal komme hjem." :file: (Neida, hun sa det ikke akkurat sånn. Heldigvis.)

Jeg lo også litt av henne.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 11:06   #100
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Uten at jeg har lest hele tråden så vil jeg si at noen av disse mødrene gjorde så mye ut av det at de skulle reise at de nesten gjorde det vondt verre både for mann og barn.

Husker ikke hvem, men hun spilte på følelsene til barna sine. Lurer nesten på om de var redd det skulle gå for godt hjemme mens de var borte.... nå er jeg litt slem. Tror ikke det var en bevisst tanke....

Jeg tror det er lettere for barna om man ikke lager så mye styr rundt dette. Man kan telle fingre (dager) og si at man blir borte, men at pappa klarer dette fint og barna får hjelpe til så går det bra. Da går det langt bedre tror jeg.... selvom barn er ulike, og det er klart at når mor er hjemmeværende så vil barna være veldig knyttet til mor. Sikkert godt for pappaene å få arenaen for seg selv og se at de klarer det også når de må.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no