Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg blir provosert av barne-tv

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 23:34   #81
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Tenkte dere på dette som barn?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:34   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:38   #83
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tåler litt mer enn som så altså! Teletubbies og Drømmehagen du liksom.


Jeg blir aldri lei av deg, og ler like godt hver gang. For søren!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:40   #84
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Eller snakker vi senskader av å se disse programmene?
Kanskje derfor det er blitt en eksplosjon av homofile etter 1980-tallet?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:44   #85
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Jeg skjermer der jeg er i nærheten. Ellers håper jeg hvertfall snupp har lært noen gode holdninger når hun ikke er ute i den skremmende verden
Snipete kan jeg godt være

Jeg sa at det for meg ble i overkant snipete, ikke at du var det.

Jeg forøvrig enig med deg i at det er en uting, men jeg omgåes ikke folk som banner mye så det er egentlig ikke et problem.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Oh yes, og Svampebob Firkant er homofil, for han går stadig og leier på sin guttevenn, som til alt overmål er ei rosa sjøstjerne. Hallo, alle vet jo at gutter som kler seg i rosa og holder andre gutter i hånda er homofile.

For ikke å snakke om Timon og Pomba - sammen med Simba utgjør de jo reine homoparaden.

Akk ja, best vi ikke utsetter våre barn for slik påvirking, vi vet alle hvor det kan ende - jeg mener, jeg er generasjon Pompel og Pilt - hvem vet hva de holdt på med på bakrommet, og derfor ble så nervøse hvergang vaktmester Gorgon dukket opp.

Pompel og pilt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:50   #86
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Har bare lest første siden, så tråden kan ha tatt en uventet retning, men to episoder har irritert meg grenseløst:

1. Vertinnen avslutter lørdagsbarne-tv med å spørre om barna har spist opp lørdagsgodtet sitt (akkurat den lørdagen vi hadde glemt at det var lørdag og ikke hadde noe godt...)

2. Den gangen barna lærte å stikke hull i en appelsin og stappe den full av sukkerbiter for så å drikke fra hullet etterpå...

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:59   #87
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg sa at det for meg ble i overkant snipete, ikke at du var det.

Jeg forøvrig enig med deg i at det er en uting, men jeg omgåes ikke folk som banner mye så det er egentlig ikke et problem.


Pompel og pilt.

Den er grei!
Egentlig har jeg aldri hørt ordet snipete, men regner det er er det samme som prippen?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 06:46   #88
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Vesla mi har lirt utav seg både faaaaaaaaen og helvete i et par situasjoner, og jeg har reagert med å få fullstendig latterkick, helt ute av kontroll med andre ord. Ikke veldig pedagogisk men hun har ikke brukt dem siden, jeg tror ikke hun liker å bli ledd av.


Vi har ikke nulltoleranse heller vi altså, men prøver å begrense oss til når det gjør virkelig vondt.

Er nå egentlig Fantorangen så mye bedre da? "Vil du være vennen min, så kom og gi meg snabel'n din".

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 06:50   #89
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Er nå egentlig Fantorangen så mye bedre da? "Vil du være vennen min, så kom og gi meg snabel'n din".

Jeg kjenner at jeg anstrenger meg litt for å ikke heve på øyenbrynet hver gang den trudelutten kommer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 07:27   #90
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.


Vi har ikke nulltoleranse heller vi altså, men prøver å begrense oss til når det gjør virkelig vondt.

Er nå egentlig Fantorangen så mye bedre da? "Vil du være vennen min, så kom og gi meg snabel'n din".

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 22-08-12 kl 07:33.
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 08:03   #91
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv



Dere er fine altså!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 08:15   #92
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.


Er nå egentlig Fantorangen så mye bedre da? "Vil du være vennen min, så kom og gi meg snabel'n din".

Skal det ingen ende ta for pervers påvirkning av våre uskyldsrene små? Jeg aner en konspirasjon her.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 08:41   #93
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.678
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

For sønnen min er løpet kjørt alt, etter et halvår med Fantorangen. Han ble levert i barnehagen med hårspenne i håret i dag. Kanskje det er det å vokse opp med en alenemamma som har gjort det, men jeg kan nok bare se langt etter en svigerdatter uansett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 08:44   #94
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Hva med ordet "sabla" da? I følge ordlisten er det egentlig en omskriving av for satans og betyr pokkers, fordømt, forferdelig.

Det brukes fortsatt i Putti Plutti Pott. "Å så masse ved, sabla masse ved."

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 08:46   #95
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Jeg innser at jeg må begynne å skjerme ungene mine mer mot barne-tv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 09:30   #96
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hva med ordet "sabla" da? I følge ordlisten er det egentlig en omskriving av for satans...

De skulle dermed bare visst hvor de traff spikeren midt på hodet, de som i sin tid tøyset med Kaptein Sabeltann - og omdøpte ham til Løyntnant Kabelsatan.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 09:40   #97
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Heldigvis har ikke barn fullt utviklet den perverse sans enda som voksne har.
Men det at det er en mening for barn og en for voksne gjør det jo bare enda mer sebart.
Samme med Disney. f.eks Shrek har jo utrolig mange dobbeltmeninger. Når barn og voksne ler av en scene ler de av to forskjellige ting, på to plan.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 09:40   #98
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

De skulle dermed bare visst hvor de traff spikeren midt på hodet, de som i sin tid tøyset med Kaptein Sabeltann - og omdøpte ham til Løyntnant Kabelsatan.

"Kaptein Sabeltann er en drittsekk! " sa minstefrøkna i går.
"Javel?" sa jeg.
"Det sier de i barnehagen!" sa hun.
"Dritt er ikke noe pent ord." sa jeg.
"Er det banneord sånn som fader? " sa den håpefulle.
"Ja." sa den skamfulle mor. (Og lurte på hvor gamlisungdom en femogethalvtåring er når hun sier "fader" og ikke "faen".)
"Ja, for vi får ikke lov til å si f-ordet. "
"Så du har funnet ut hva f-ordet er nå da?" spurte jeg. (Vi hadde en samtale for noen måneder siden, der hun kunne fortelle at de ikke får si f-ordet i barnehagen, men det viste seg at hun ikke visste hva f-ordet var. Og jeg ba henne spørre de voksne i barnehagen. )
"Ja! " sa frøkna.
"Ja, men det er jo kjekt, så vet du hvilket ord som ikke er lov å si. " sa jeg.
"Jah! "

Og slik går no dagan.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 09:41   #99
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hva med ordet "sabla" da? I følge ordlisten er det egentlig en omskriving av for satans og betyr pokkers, fordømt, forferdelig.

Det brukes fortsatt i Putti Plutti Pott. "Å så masse ved, sabla masse ved."

Haha nå ler jeg høyt! Bor som sagt i Bibelbeltet og her sier vi alle som en "sabla" når vi skal legge litt trykk på noe. Omg nå ler jeg av all "banningen" heromkring jeg ikke har visst om før nå. *later som om jeg ikke vet bedre*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 09:44   #100
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir provosert av barne-tv

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Haha nå ler jeg høyt! Bor som sagt i Bibelbeltet og her sier vi alle som en "sabla" når vi skal legge litt trykk på noe. Omg nå ler jeg av all "banningen" heromkring jeg ikke har visst om før nå. *later som om jeg ikke vet bedre*

Du får gjøre som grandtanten til min mor: Det verste hun kunne si var....hold dere fast....
FYRSTIKK!
Det er banneord med smell det tenker jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no