Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Landsdelene i Norge - Fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 17:54   #81
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Landsdelene i Norge - Fordommer

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke så skrekkelig åpen, skrytete, bannende eller vulgær selv heller, i grunnen. Men nå snakket vi jo om fordommer, ikke om individer.

Du snakker ikke skikkelig nordnorsk heller.

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:06   #82
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du snakker ikke skikkelig nordnorsk heller.

Knoter Skilpadda?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:45   #83
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg er fra Nordland, men får stadig høre at jeg er litt prippen. Ikke mye vulgær banning herfra, altså - ikke er jeg høylytt og brautende heller. Slekta mi er vel i grunnen rimelig lavmælte og behagelige folk - bortsett fra at vi muligens ler litt høyt når vi har det morsomt. Etter 15 år i Trøndelag har jeg verken skinnvest eller bart. Ikke hører jeg på DDE og ikke drikker jeg karsk.

Så hvor hører jeg egentlig hjemme???

bill.mrk.: Rotløs

Gammel 15-09-10, 06:21   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Knoter Skilpadda?

Absolutt ikke. Men hun låter ikke særlig likt Oluf altså.

Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:48   #85
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Ulykkelig

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Absolutt ikke. Men hun låter ikke særlig likt Oluf altså.

Hvem gjør vel det, bortsett fra kanskje litt lespende distriktskarakterer. Han er jo veldig tilgjort

Tromsødialekten synes jeg er kjempefin. Tenker på Espen Lind og Lene Marlin. Selv snakker jeg ranværing, en typisk dialekt fra helgelandskysten. Ikke utpreget kjent eller fin dialekt, men min dialekt, og nær og viktig for meg i så måte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 11:11   #86
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du trenger et opphold i Trønderbataljonen.

Blir du med? Ikke akkurat fullstendig trønderifisert du heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.