|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Jeg kan huske flere måltider i NY. Det første var da jeg kjøpte ett pizzastykke ved Empire State Building. Jeg tenkte å kjøpe tre - man blir ikke mett av ett og jeg var innmari sulten. Men det gikk ikke å bære så jeg kjøpte ett med intensjon om å kjøpe flere. Jeg spiste meg veldig mett og kastet resten. På en annen restuarant fortalte kelneren at de la sin ære ned i at når folk hadde spist alt de greide så skulle det ikke syns at det var tatt av tallerkenen. |
|
|
|
#2 |
|
En som trener
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?A moment on the lips, a lifetime on the hips. Ikke si man ikke har langvarig glede av god mat. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg husker veldig mye av hva jeg har spist, og hvor. Ikke bare gourmetmat, jeg husker første stedet jeg smakte saftpapp som barn, hvor jeg fikk is og slikt. Jeg synes også god mat er en del av det å være på ferie nå, det trenger ikke være gourmet, men et koselig sted og ok servering. For meg gir det også masse glede å ha en skål potetgull i dette øyeblikk |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg husker ett måltid i NY, men det var pga settinga, personalet og hvordan middagen forløp. Har ikke den fjerneste idé om hva vi faktisk spiste. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Men det er jammen sjelden jeg føler dette ved middagsbordet hjemme en tirsdag.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da skulle du spist hos oss på tirsdag som var. Vi hadde pasta med kremet kyllingsaus (som inneholdt store mengder soltørket tomat pg parmesan). Ungene slikket kjelen til slutt. Og dette er en ganske vanlig tirsdagsmiddag hos oss.
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er ikke like sikker på at mine barn ville gjort det samme, de er ikke så alt for entusiastiske ift middagsmat.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er ikke lov å skrive sånt uten å komme med oppskrift.
|
|
|
#9 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?He, he.. dere skulle også vært hos oss på middag på onsdag da vi hadde chicken tikka masala med nan-brød og guttungen omtrent sleiket steikepanna for saus
|
|
|
#10 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lider gjør du neppe, og hva andre bør strebe etter skal jeg ikke blande meg opp i, men mennesker som ikke er interesserte i mat går jo glipp av så utrolig mange gleder! Det gjør forsåvidt sikkert jeg også - det er jo mye jeg gir blaffen i som gir glede og mening i andres liv (fotball, for eksempel). Forskjellen er kanskje at mat må man ha uansett, og da er det deilig å virkelig kunne nyte og ha glede av maten.
Jeg tror ikke noen mener at det er skadelig å kose seg med mat, altså. Det Esme snakket om var å unngå å bruke mat som belønning, og der er jeg veldig, veldig enig med henne - selv om jeg også syns det er vanskelig å la være. |
|
|
|
![]() |
|
|