|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Men siden du er villig til å bruke ordet om deg selv, så viser du jo at du synes at bruken av ordet er greit. Jeg omtaler ALDRI meg selv eller andre som feit.
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er eg uenig. Sjøl om eg kan bruke det om meg sjøl betyr jo ikkje det at eg bruke det om andre eller syns det er et greit ord å bruke.
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Hva er forskjellen? Enten er ordet ok eller så er det det ikke.
|
|
|
#4 |
|
Ferdiglada
Forskjellen går på sjølbilde. Om du forstår kva eg meiner. Eg er min egen verste kritiker og det er noko anna enn å bruke det ordet på andre.
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
For meg er det en uforståelig tankegang.
|
|
|
#6 |
|
Ferdiglada
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Korfor? Fordi eg følte meg tung, kvapsete, brukte 46 i bukser og følte meg ganske fæl og feit. Det var min følelse om meg sjøl. Kanskje feit er meir en følelse for meg?
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg var feit. Ja, smellfeit. Sånn som folk snur seg etter på gata. Og jeg hadde et helt grusomt kosthold, et naturlig resultat av at jeg brukte mat som et redskap for selvskading. Tvangsspising kaller de det, visstnok. Jeg spiste bevisst den aller verste maten, fullt klar over hva den ville gjøre med meg, for å oppnå nettopp det alle andre vil unngå: Å bli så feit og ekkel at ingen vil ha noe med meg å gjøre, fordi jeg ikke var verdt noen ting. Jeg er rimelig sikker på at KJ ikke sikter til meg eller andre i samme situasjon når hun skriver dette. Eller, det er det jeg sier til meg selv så jeg ikke blir så sint. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Det er ingen som nekter på dette. Poenget er å finne ut hvorfor folk fortsetter å spise den posen med boller, leve i benektelse og gråte av skam når de ser seg i speilet samt la andre behandle seg som dritt fordi de føler seg mindre verdt som mennesker på grunn av vekten. |
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#10 |
|
På vei
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Men altså: Fedme som fenomen er jo noe som har eksplodert de siste 20 årene. Hvis dette i stor grad skyldest psykiske problemer hos de med fedme, hvorfor er det slik at det er så mye mer nå? Er det mange flere med psykiske problemer? Hvordan taklet man psykiske problemer før da? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, hva kom egentlig først høna eller egget?
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jada, et godt poeng det. Men det blir litt som med negerdebatten. Man kan ikke sin mørk, farget, afrikaner, kenyaner. Eller muslim vs muhammedaner. Avsenderen kan til slutt ikke få frem et eneste poeng av frykt for at noen skal ta anstøt. Mottakeren bør også ta høyde for at avsenderens intensjoner ikke nødvendigvis er dem mottakeren oppfatter/ønsker å oppfatte.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Uttalelsen din var ikke ment som et svar på at jeg trodde du snakket om mine uttalelser. Jeg brukte bare din setning for å spinne videre.
Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor det ser ut til at du prøver å dytte dette inn med teskje til meg, all den tid jeg har skrevet nøyaktig det samme i så godt som alle mine tidligere innlegg i tråden.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Ah - den er i det minste enkel å svare på. Jeg bare leste setningen og trykket på quote fordi jeg skulle kommentere den - uten at tilbakemeldingen egentlig var spesielt til deg. |
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Nå fikk jeg helt sykt lyst på boller.
|
|
|
#18 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg tenker: "Dette burde jeg gjøre noe med. I morgen. I dag skal jeg bare spise opp godteriet mitt først."
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
På vei
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Overhodet ikkje sår eg heller. Meir, der traff du gitt.
|
|
![]() |
|
|