|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJeg pleier å henge opp kokosnøtter uten noe annet i - kokosnøttkjøttet er fullt av fett og gode saker.
|
|
|
#4 |
|
godtemonster
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turMange daglivarebutikker selger peanøtter i nett.
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turMoseplassen slår til igjen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turFK det har jeg ikke tenkt på. Sikkert billigere der enn på Kiwi. Takk! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDet var merkbart mindre fugler ved foringsstasjonen i dag morges. Etterhvert skjønte jeg at naboen også har begynt matingen. Nå blir det kamp om småfuglene her altså! Jeg har akkurat vært ute og fyllt opp med bare godbiter, inkludert hjemmelaget meiseball. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turMannen og jeg har laget fuglemat som skal henges ut etterhvert.
|
|
|
#10 |
|
Retromum
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turFor en herlig tråd!
|
|
|
#11 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJeg mater lenge før frosten kommer - og langt utover vårparten. Ser ofte nøtteskrika her hos oss i år, men hittil færre hakkespetter og rødstruper enn i fjor. Håper de oppdager oss etterhvert, |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turEr det sånn at småfuglene går etter den beste maten? Vi har i perioder hatt masse fugler her, men nå er de heller hos naboen. Kan det være at de er lei av "villfuglblanding" og heller vil ha meiseboller, kokosnøtt, og peanøtt?
|
|
|
|
#13 |
|
godtemonster
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur"Våre" fugler har aldri likt villfuglblandingen - selv ikke når det er kaldt og snøen ligger dyp, og selv om de ikke har alternative foringsplasser i nærheten.
|
|
|
#14 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDet er så koselig å se på når fuglene spiser. Jeg og jentene lagde fuglemat i går. Jeg smeltet matfett, hadde oppi villfuglblanding og solsikkefrø. Tømte det oppi tomme youghurt bokser. Nå koser de små fuglene seg med dette i dag.
|
|
|
#15 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur
Det var det jeg fryktet. Da må vi ty til andre midler for å tiltrekke oss småfuglene.
|
|
|
|
#16 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turHvor lenge holder en hjemmelaget meisebolle seg i kjøleskapet, mon tro? Jeg har ikke fått somlet meg til å henge ut den som vi lagde for 1 mnd siden. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turVillfuglblandingen er forkastet her også. De liker best jordnøtter. Deretter kommer solsikkefrø. Er det tomt for begge disse, er det tomt for fugler også, selv om det er annen mat tilgjengelig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJeg har hamstret fuglemat og gleder meg vilt til å begynne foringen i nyhuset. Har selvsagt mest lyst til å henge ut allerede nå, men ser for meg at de blir rimelig fortvila når maten plutselig forsvinner. |
|
|
|
#20 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJeg har så lyst på den evasolo fuglemateren med sugekopp, eller en annen med sugekopp! Men jeg finner den ikke noen plass! Noen som kan tipse om butikk som sender? Nettbutikk? |
|
|
|
![]() |
|
|