Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 12:13   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Snø og det rent upraktiske ved at man må måke den, kjøre på den og trille på den.

Ellers er vinteren fin den.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:17   #2
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker snø i hagen og på fjellet. Bare ikke i veiene. Hater når det er glatt, slaps og sånt "lurer på om det er glatt ute" når jeg skal kjøre bil.

Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:18   #3
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Det er kaldt, glatt og jeg må måke snø.

Gammel 22-10-10, 12:30   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det er kaldt og glatt. Det er de største minusene mine. Men det går seg alltid til, liker vinteren mer når jeg bare får aklimatisert meg litt.

Gammel 22-10-10, 12:37   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinteren er deilig!
Og vi har vinter oktober, novenber, desember, januar, februar, mars, april og deler av mai. Snø og minusgrader og stabilt vær.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:14   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vinteren er deilig!
Og vi har vinter oktober, novenber, desember, januar, februar, mars, april og deler av mai. Snø og minusgrader og stabilt vær.

Ja, vinterlandsvinter er faktisk herlig.
Bortsett fra når dere slår kulderekorder og slikt da. DET er ikke herlig. :brr:

Gammel 22-10-10, 19:53   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nesten all snøen har smeltet her, det ble rene vårstemningen utover dagen med sol og smeltende snø. Helt feil, helt feil.

Gammel 22-10-10, 12:44   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var glad i vinteren helt til vi fikk Lillemann.

Etter Lillemann betyr vinteren ekstra slit med påkledning, det er ikke enkelt å kle på en gutt som er hypoton/spastisk alt etter dagsform - og når det da blir ekstra med tøy som skal på, tar det en liten evighet, og det er veldig tungt for nakke og skuldre.

Rullestolen kjører seg fast i snø, og når vi kommer inn et sted, ligger det dammer av vann etter oss. Jeg bruker minst 5-10 minutter på å komme seg opp bakken til der hvor bilen står - et strekke som normalt sett tar et minutt å gå - fordi bakken er glatt og bratt, og jeg er livredd for å ramle med Lillemann. I tillegg brøytes det dårlig - og seint - så som regel må jeg vasse gjennom flere cm snø bortover gangveien, mens jeg skyver ungen foran meg.

Vi har ikke garasje til bilen, så om ikke min kjære har rukket å sette på varmen i bilen, må den måkes rein for snø og skrapes - etter at jeg først har gravd den ut fra snøhaugen, om traktoren har vært der og måkt veien fri for snø. Har ikke traktoren vært der, får jeg bare håpe jeg kommer meg ut. Kommer jeg meg ut, er det å danse på vinterføre med en rullestolbil som ikke er bygd for vinterveier.

Vinter betyr en evig redsel for at Lillemann skal gå i status når han får epilepsianfall, for om vi trenger ambulanse, kan vi bare glemme å få den ned til huset pga. dårlig brøyting.

Vinteren er et langt mareritt av en årstid når man har en multifunksjonshemmet sønn.

Gammel 22-10-10, 12:52   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste fine ved vinteren nå, er at det går mot vår igjen. :krampeoptimist til det siste:

Gammel 22-10-10, 13:04   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det eneste fine ved vinteren nå, er at det går mot vår igjen. :krampeoptimist til det siste:

Jaja. Da så.

Gammel 22-10-10, 13:12   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Haha! Du er fin, Inagh!

Gammel 22-10-10, 13:06   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er veldig koselig med vinter når det er passe mengde med snø, 5 minusgrader og sol.
Men altså, hvor mange slike dager har vi om vinteren da???

I fjor var det godt over 20 minus halvparten av tiden og bikkjekaldt.
Når det snør kommer det enorme mengder og man måker.
Man har kanpt klart å få av seg alt tøyet og begynt å tine før måkebilen kommer og lager den feite måkekanten.
Man venter selvsagt i det lengste før man måker, men måkebilen venter garantert borte i veien til man er ferdig.
Jeg har i allefall 1 barn som synes det er morsomt å måke snø ( i allefall i starten av vinteren, han går lei etter noen runder), men de største snømengdene kommer stort sett alltid når de er hos faren sin føltes det som.

Gammel 22-10-10, 20:03   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Here goes; Før det første at det er kaldt. At det er snø som må måkast. At ungane er våte. At det er så himla mykje klær overalt. At eg får dårlig samvittigheit som ikkje nyte den. At eg ikkje får bruke høge hælar. At eg er bleik. Mest av alt at eg ikkje kan slenge på en kjole, et par sandala og vips vere klar!

Gammel 22-10-10, 20:32   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Here goes; Før det første at det er kaldt. At det er snø som må måkast. At ungane er våte. At det er så himla mykje klær overalt. At eg får dårlig samvittigheit som ikkje nyte den. At eg ikkje får bruke høge hælar. At eg er bleik. Mest av alt at eg ikkje kan slenge på en kjole, et par sandala og vips vere klar!

Men støvletter med høye hæler går jo - nesten iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:00   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

At ungane er våte. At det er så himla mykje klær overalt. At eg får dårlig samvittigheit som ikkje nyte den. At eg ikkje får bruke høge hælar. At eg er bleik. Mest av alt at eg ikkje kan slenge på en kjole, et par sandala og vips vere klar!

Dette er meg også, men jeg nyter vinteren likevel. Jeg elsker vinter. Da mener jeg skikeklig snøvinter, sånn som vi hadde i fjor. Frost og isende kulde. Herlig! Håper vi får sånn vinter igjen.

Mengden klær, spesielt våte klær, er derimot en stor ulempe. Men ikke nok til at det innvirker på min mening. Snø er noe av det vakreste jeg ser i naturen. Når snøen en sjelden gang ligger hvit her, så nynner jeg på julesanger ala "Når alt er hvitt og stille" osv. og koser meg glugg ihjel, pynter med vinteraktig pynt inne, tenner lys, koser meg med lek og ski ute i snøen.

Fjorårets Stavangervinter var intet mindre enn fantastisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:33   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg elsker med høst (og vinter i grunn) er nettopp at jeg kan kle PÅ meg litt. Jeg kan bruke hold in strømpebukser som gjør at ting ikke slenger så veldig, jeg finner mer klær i mine farger og jeg slipper å tenke på at jeg er så bleik.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 23:26   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det jeg elsker med høst (og vinter i grunn) er nettopp at jeg kan kle PÅ meg litt. Jeg kan bruke hold in strømpebukser som gjør at ting ikke slenger så veldig, jeg finner mer klær i mine farger og jeg slipper å tenke på at jeg er så bleik.

Der er vi heilt omvendt gitt. Eg likar best minst mulig.

Gammel 22-10-10, 20:56   #18
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har egentlig ikke hatet vinteren før, men denne vinteren gruer jeg meg til. Blir denne vinteren en reprise fra forrige vinter er jeg redd at jeg er innlagt ett eller annet sted når april kommer.

Guttungen jubler da. Det er snøøøøøø.

Snø er greit. Sørpe er greit. Glattis er IKKE greit. 10 minus er greit. Man har da klær.

Men så kaldt at man ikke kan ta med astmatisk unge ut er IKKE greit. En vinter til der man kun må sitte inn fra november til mars. Å angst. Virkelig.

Jeg får heldigvis kommet meg på jobb innimellom denne vinteren da. Det er jo enda noe.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:00   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flisene på utetrappa vår løsnet pga. ekstremkulden i fjor. Og varmepumpa frøs, så vi måtte ha den på hele døgnet, selv om det er varmt her på kveldene uten den.

Gammel 22-10-10, 23:09   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker vinter når det er vinter, og når den er kald og fin, - snø i 3mnd gjør meg ingenting. Men når snøen kommer i OKTOBER, da er jeg ikke klar, det skal vere HØST enda!!!! Jeg er ikke klar til å pakke meg selv og ungene inn i masse klær, tørke våte sko og sokker som er blitt vaset fulle av snø. Tørke dresser og votter. Måke snø og skrape is. Fyre i ovnen, og huttre rundt om morgenen! Nei, det kan vente til desember!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.