|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?
Veldig fine. Stolene vi kjøpte fra Skeidar er Bo Concept faktisk.
![]() |
#82 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg hadde aldri kunnet betale så mye for en sofa, men nå er jeg ikke spesielt interessert i designmøbler heller da. Hvis du ønsker deg en bestemt sofa og har råd til det, så synes jeg du skal kjøpe den. Da har den jo ekstra stor verdi for deg, fordi du virkelig ønsker deg en sånn sofa.
![]() |
![]() |
#83 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Fra Home, denne tror jeg de har utstilt:
![]() |
#84 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?En annen favorittsofabutikk er den som ligger nede på ... hvilken løkke er det igjen? Mellom House of Oslo og Vika? Jeg husker ikke hva den heter, men den er bare et steinkast fra House of Oslo, mye morsomme lamper og sofaer.
![]() |
#85 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg brukte 20.000 på en treseter for omtrent 10 år siden, og det er en sofa jeg kommer til å ha resten av livet. Jeg har ikke angret ett sekund.
![]() |
![]() |
#86 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg har for øvrig denne, fra Tandberg, og den er 10 år gammel. : datapunkt:
![]() |
#87 |
Glamorøs
|
Den hvite er fin, men vil i såfall ha den i annen farge. Den Miamiaktige sofaen i midten tror jeg er skikkelig ubehagelig, jeg ser liksom for meg at man bare sklir ut av den. Den røde er også fin, men kanskje litt for lite loungey.
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
Er det den du har i litt sånn stripete strukturert fløyelstrekk? Den virker veldig behagelig.
![]() |
#89 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Nei, ikke helt samme, men det er samme designer (Cavalli). Det er en loveseat, og den har høy rygg helt rundt, liksom. Jeg finner ikke bilde av den (og ja, der ligger vi alle oppå hverandre og ser på TV, selv om den egentlig er en toseter).
![]() |
#90 |
intro
|
Ja, lik mye galskap - nesten verre (og ikke minst helt og fullstendig uaktuelt.
![]() |
![]() |
#91 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg tror det må være denne, Vika Decorum.
![]() |
#92 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Sommerferiene våre koster glatt så mye, men vi syns vi får veldig mye igjen for det. På ønskelista har vi 3 uker i Japan, 3 uker i Florida/sørstatene, et par uker på vestkysten, New York og Canada. Det er klart det er dyrt, men vi lever lenge på opplevelsene.
![]() |
#93 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?For meg ville det viktigste vært hva vi måtte forsake for å kjøpe sofa.
Hud er veldig praktisk, men det er også alt spør du meg. Vi hadde sofa i hud i 6 år, kjøpte en dyr og fin en som vi tenkte vi skulle ha omtrent for alltid. Etter 6 år hadde jeg nesten utviklet et hat-forhold til den og det var rett før jeg jublet når vi fikk den ut av huset.
![]() |
#94 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#95 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg er ikke så glad i hud, heller. Vi har en puff til den sofaen i sort hud, og den får fort skrapemerker (sånn omtrent som hvis du har rispet deg på armen). Den har også blitt klart mer slapp i stoffet enn stoffsofaen. Hvis du skjønner.
![]() |
#96 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Det hadde ikke vært aktuelt for oss med 60k nei. Men at det koster, det gjør det. Vi landet på en sofa som koster over 30k her hjemme og synes jo det var nok, men vi fant jo ingen hos kjedene vi heller og vi ønsket kvalitet. Endte opp med å importerte fra DK og fikk den for i alt 24k med frakt og moms.
![]() |
#97 |
Leser
|
Jeg også tenker at dette er det som betyr noe for meg, ikke prisen i seg selv. Jeg synes ikke at forbruk i seg selv betyr noe (med tanke på pris). Grunnen til at vi har byttet ut sofa har vært at vi har trengt ny funksjon, ikke at vi har blitt "lei". Jeg kjenner faktisk ingen som bare har byttet sofa.
![]() |
#98 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg synes forresten at BG Norge har noen fine sofaer. Nå er nettsiden deres nede ser jeg, men det ligger ute en fangruppe på FB med noen få bilder.
![]() |
#100 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Hvis dere har såpass raust feriebudsjett hvert år, så foreslår jeg at dere setter av en mindre sum for ferie denne ene gangen og kjøper en av disse lekre sofaene hvis dere virkelig har lyst på dem. Hytte til hytte i den norske fjellheimen er relativt rimelig, men gir utrolig flotte opplevelser det også.
![]() |
|
|