Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjenner du en fallskjermhopper? (Eller har du sett en?)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Kjenner du en fallskjermhopper?
Såklart jeg har minst en PJS (Parajumpers) jakke/kåpe 2 1,48%
Ja, jeg og min bedre halvdel har hver vår 1 0,74%
Koma, du er i koma, PJS is so lastyear. (Jeg har solgt min) 1 0,74%
Jeg har lyst på en PJS jakke 12 8,89%
Jeg har ikke lyst på en PJS jakke 21 15,56%
Jeg aner ikke hva du snakker om 76 56,30%
Jeg har sett en fallskjermhopper 22 16,30%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 17:40   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du en fallskjermhopper? (Eller har du sett en?)

Voksen mote.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:41   #82
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, the insult!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:49   #83
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noe så latterlig. Jeg har ikke sett disse jakkene, her i Gokk vet man tydeligvis ikke at man skal bruke sånne. Det kunne ikke falt meg inn å bruke så mye penger på en jakke, uansett hvor mye penger jeg hadde hatt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:50   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Noe så latterlig. Jeg har ikke sett disse jakkene, her i Gokk vet man tydeligvis ikke at man skal bruke sånne. Det kunne ikke falt meg inn å bruke så mye penger på en jakke, uansett hvor mye penger jeg hadde hatt.

Latterlig?

Og seriøst, om du hadde tjent en mill i måneden, hadde du egentlig reflektert veldig over om du ga fire, fem, seks tusen for en jakke? Tru'kke det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:54   #85
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett veldig mange kanadagjess, men ikke så mange her i byen. Men i Oslo krydde det av dem, også på tenåringer. Fallskjermjegere har jeg sett noen av både her og der, men jeg blir litt forvirret fordi mange billigkjeder har laget jakker som ligner med ganske likt merke. Og jeg må ærlig si at jeg ikke ser forskjell på avstand.

Gammel 07-12-10, 17:55   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oh, the insult!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:57   #87
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri lagt merke til disse jakkene, mistenker at de ikke er hippe i mitt område før neste år.

Gammel 07-12-10, 18:06   #88
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten har jeg to gjess og to falskjermhoppere i den ene klassen min. De går i 8. klasse. (Men falskjermhopperene har tatt av de orange båndene.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 18:19   #89
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Seriøst? Om jeg hadde tjent grosse mye penger, så hadde jeg glatt kjøpt en Canada Goose for lenge siden. Den er varm, tidløs og akkurat sånn som jeg vil den skal se ut! Nå leter jeg etter en god erstatning, siden jeg synes det er litt utenfor mitt budsjett og kjøpe jakke til 6.700,-. Jeg vil ha Fjällreven Nuuk, men den er pokker ikke å få tak i i min størrelse og farge her i Gokk.

Gammel 07-12-10, 21:03   #90
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Seriøst? Om jeg hadde tjent grosse mye penger, så hadde jeg glatt kjøpt en Canada Goose for lenge siden. Den er varm, tidløs og akkurat sånn som jeg vil den skal se ut! Nå leter jeg etter en god erstatning, siden jeg synes det er litt utenfor mitt budsjett og kjøpe jakke til 6.700,-. Jeg vil ha Fjällreven Nuuk, men den er pokker ikke å få tak i i min størrelse og farge her i Gokk.

Tidløs? Hva skal til for at det kvalifiseres som tidløs for deg? For meg er det ihvertfall ikke opphypet og allemannseie.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:06   #91
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Tidløs? Hva skal til for at det kvalifiseres som tidløs for deg? For meg er det ihvertfall ikke opphypet og allemannseie.

Jeg er enig med D'Arcy her. Det er en helt klassisk parkas, uten fashiondetaljer. At noe er opphypet og allemannseie gjør den jo ikke mindre tidløs. Arne Jacobsen-stoler er også tidløse og klassiske, selv om de både er opphypet og allemannseie.

Gammel 07-12-10, 21:11   #92
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Den er svart, relativt enkel og er en parkas. Punktum. Som en duffelcoat som liksom alltid duger. Jeg har hatt flere svarte parkas'er, av ymse kvalitet. Utseendemessig så er de ganske så lik CG, men kvaliteten har ikke akkurat vært noe å rope hurra for. Opphypet, kanskje. Men like fullt klassisk i utseendet. Faktisk.

Arne Jacobsen var faktisk en veldig god sammenligning.

Gammel 07-12-10, 21:14   #93
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke lagt merke til de. Det er ikke de fineste jakkene jeg har sett utifra bildene. Den gule tingen gjorde de ikke lekrere akkurat.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:18   #94
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hm, ikke enig. Merket på armen gjør at den for meg ihvertfall skiller seg fra andre tidløse parkaser. Det blir som SNC vesten, den er jo ikke mye tidløs selvom det er en vanlig vest. (Nå kan det vel diskuteres hvor tidløs en vest er i seg selv dog.)

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:27   #95
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så et helt stativ i dag, men gikk forbi.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:28   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hadde hele armen vært et digert merke, så hadde jeg vært enig med deg i at den ikke er tidløs, men at et rundt, 5 cm stort merke på armen tar vekk tidløsheten når resten av designet er helt klassisk, uten dikkedarer, syns jeg er feil.

Det jeg syns kjennetegner tidløst design er enkle elementer, funksjonalitet og at klassisk design. Jeg syns CG oppfyller alt dette. Til tross for at det var høyeste mote for noen år tilbake.

Gammel 08-12-10, 00:16   #97
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Da bør den være laget av edderdun fra lykkelige ærfugler som lever i frihet og bare gir fra seg de duna de ikke trenger selv.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Edderdun hørtes creepy ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 00:31   #98
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Parahvafforno?

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 09:56   #99
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Voksen mote.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oh, the insult!

For å nyansere litt, og ikke bare erte: Motefenomener som Ilse Jacobsen, Odd Molly, Shabby Chic og ting med pels på har helt klart startet på vestkanten. Det er det jeg mener med voksen mote. Mesteparten av sportsrelatert mote starter også på vestkanten. Dette henger selvsagt sammen med hvor pengesterk man er, fritidsinteresser og hvor man henter inspirasjon fra. Reiser man mye på ferie til Frankrike, er det kanskje ikke så rart at man faller for fransk landstil.

Brunkrem, tupert hår og alt-for-mye-sminke-moten startet i øst, men ble ikke "allmenn akseptert" før jentene på Majorstuen også kledde seg slik. Dette er mote som i all hovedsak er inspirert av latinamerikanske og italienske arbeiderklassemiljøer i USA, og spredte seg først i hiphop-miljøer.

Femtitallsmoten som er nå har vært i emning i 10 år, og HM hadde en stor femtitallsinspirert kolleksjon for rundt 7 år siden. Grunnen til at det har eksplodert nå er i all hovedsak Mad Men, og en økende interesse for burlesk. Både femtitallsestetikken og burleskinteressen kommer fra undergrunnsmiljøer, og i Oslo ble den nok først omfavnet på østkanten, rett og slett fordi det er der rockabillymiljøet er sentrert, og man er derfor mer vant til det estetiske utrykket. Rockabillymiljøet er fremdeles preget av working class heroes, og jenter i kreative yrker. Gutta er definitivt østkantgutter, mens jentene kan like gjerne være fra vestkanten.

Art School-utrykket har kommet til Oslo fra Stockholm og England, og har ingen tilknytning til verken øst eller vest. Det er mote som omfavnes av studenter, gjerne innen kreative fag.

Det finnes også mange eksempler på trender både i øst- og vestkantlijøer som ikke sprer seg. Stureplan-looken, kommer nok aldri til å bli en hit på vestkanten, på samme måte som en del av de mer frika østkantstilene ikke kommer til å slå an i vest.

Gammel 08-12-10, 11:08   #100
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva er Art School-uttrykket? Og Stureplan-looken?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.