|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Fjott
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreTrist sak og komplisert sak. Synes ikke norske myndigheter skal gjøre noe unntak for moren, men noe må gjøres for barna. Hvordan det skal ordnes ser jeg dog ikke.
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreBare sånn for å ha en ting KRYSTALLKLART: |
|
|
|
#83 |
|
Drømmer
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#85 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreJeg brøt loven med vitende vilje og åpne øyne - nå vil jeg saksøke staten hvis jeg ikke blir belønnet for det ved å få vilja mi!
|
|
|
#86 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreNå er det visst slik at loven er endret midt i prosessen hennes såvidt jeg har skjønt. Jeg synes nå man bør handle på en slik måte at man sikrer barnas fremtid. Og i det synes jeg det ligger å gi dem en mor eller far.
07, 09, 13 Sist redigert av Bille : 13-12-10 kl 19:22. Årsak: Skriveleif.. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nah... det er en grunn til at det er i et "billig" land det skjer, det her... |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Peppy!
|
Jo, men det er fordi alternativet er USA, hvor det svinedyrt. I Norge hadde det ikke trengt å være dyrt. Vi kunne gjort som England, hvor det ikke er tillatt for surrogatmoren å ta betalt utover å få dekket sine kostnader. Det er mange kvinner som gjør slikt av idealistiske grunner, og som ønsker å hjelpe. (Typisk en søster eller god venninne.) Prøverør er heller ikke så dyrt i Norge. Jeg tror nok ikke det hadde trengt å bli særlig dyrere, særlig med tanke på at man slipper reiseutgifter, som jo er ganske heftig når du må reise til en annen verdensdel og bo der en stund osv. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreHvorfor i all verden kan hun ikke bosette seg i India og få hjelp av hele støtteapparatet sitt til å skaffe barna et statsborgerskap? Det tar sikkert flere år å få fikset alle papirene, men hvis hun og barna har indisk statsborgerskap, kan de ikke flytte til Norge om noen år da? Søke familiegjenforening eller noe sånt?
|
|
|
#91 |
|
Rockesøster
|
Hvilken lov som påvirker denne prosessen er det snakk om? |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Dette er nytt for meg. Hva er det for noe som er endret? |
|
|
|
#94 |
|
Passiv
|
Fordi atte hun har ikke lyst til det. Hun har lyst til å bo i Norge. |
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreSånn generelt - jeg mener faktisk at det virkelig er et argument at det er mange barn i India som er svært vanskeligstilte. Disse barna er ikke i noen særposisjon i den retning i det hele tatt. Tvert om. Det eneste som kan gjøre at disse barna får det særlig vanskelig er om denne uansvarlige kvinnen topper kransekaka hun har bakt og dumper ungene og drar. Da har de det vanskelig. Nå har de da ikke det. Status nå er at de bor i India med en dame som fungerer som mor. De savner ikke Norge og de trenger ikke Norge. At mor ikke er happysnappy når det går mot jul og det er vrient å få edelgran i India er en annen sak - det er hennes problem. |
|
|
|
#96 |
|
Passiv
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreSom en eller annen - Poly tror jeg - sa: Om ungene mine ble stuck i India så ville jeg da ikke ett sekund vurdert å reise uten dem. |
|
|
|
#97 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#98 |
|
Shake it out!
|
Det er en helt annen diskusjon. Dog en interessant en.
|
|
|
#99 |
|
Tøff
|
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreJeg er hjertens enig med Polyanna og mange andre her inne. Følelsesmessig utpressing er kvalmt uansett hvor og hvordan det foregår, men dette kvinnemennesket tar kaka. Hun virker sutrete og trassig. Tramper hun i gulvet og roper "JEG VIL, JEG VIL!" mon tro?
|
|
|
#100 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødreDer har vel vært en lang tråd om dette her før. Det var ikke så lurt å føre myndighetene bak lyset. Det åpner jo for ren produskjon av mennesker til enhver uavhengig person med penger
|