|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Når pynter dere juletreet? | |||
| Juleaften |
|
1 | 0,51% |
| Lille juleaften |
|
126 | 64,62% |
| Bittelille juleaften |
|
31 | 15,90% |
| Siste helgedag før juleaften |
|
9 | 4,62% |
| Før 20. desember |
|
6 | 3,08% |
| Forskjellig fra år tilår |
|
28 | 14,36% |
| Annet, spesifiser i tråd |
|
5 | 2,56% |
| Dustepål |
|
0 | 0% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 195. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Når pynter du juletreet?Vi pynter alltid lille julaften, det er fast fra jeg var liten.
|
|
|
#2 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter du juletreet?Lille juleaften. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter du juletreet?Vi har alltid pynta på lille julaften, men år reiser vi til mamma og pappa på ettermiddagen, så da blir det den 22. Ungene er med og pynter.
|
|
|
#4 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter du juletreet?Vi pleier å pynte treet på lille julaften. Men i år skal vi ha en julefeiring med de største barna til mannen på lille, så da pyntes treet kvelden i forveien.
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Re: Når pynter du juletreet?Lille julaften før leggetid. Veldig mange kuler i knehøyde - eller i perfekt barnehøyde flyttes rundt etter ungene har lagt seg.
|
|
|
#7 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter du juletreet?Jeg fikk kjøpt ett flott juletre i lunchen i dag. Nå står det i yttergangen i kjelleren til aklimatiering. Flytter det innover i kjelleren etterhvert, før vi tar det inn i stuen lille julaften.
|
|
|
#9 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Når pynter du juletreet?Annet: Hjemme er jeg vant til at vi pyntet den 22., noe som var uvanlig der jeg bodde, de fleste pyntet nok lille julaften. Da jeg begynte å ha mitt eget juletre forsøkte jeg å håndheve denne skikken, men det varierte nok fra år til år hvorvidt det ble den 22. eller 23. De siste årene har jeg vært bortreist hele julen og derfor ikke hatt tre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Når pynter du juletreet?Det varierer. I år blir nok jenta å pynte det med bestemor imorgen eller lille julaften. Treet er i hvertfall ferdig dusja og står klart på stua.
|
|
|
#13 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når pynter du juletreet?I år gjorde vi det 20 desember, slik at ungene som skal til sin far i julen skulle rekke å ha litt jul her også.
|
|
|
#14 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter du juletreet?Lille julaften. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når pynter du juletreet?Vi var med på trepynting fra vi var pittesmå, det var ganske magisk det også.
|
|
|
|
#16 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Når pynter du juletreet?Vi har pyntet treet i dag og nå står det på plassen sin her i stuen og lyser med all sin prakt, vi var alle tre med og pyntet, noe junior setter stor pris på. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Når pynter du juletreet?Jeg er vokst opp med å pynte lille julaften, men etter at vi fikk Guttungen i hus, er det blitt litt ymse. Han svinser rundt og pynter juletreet i skrivende stund. "Nå fikk jeg ordentlig julestemning," kvitrer han.
|
|
|
#18 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Når pynter du juletreet?Vanligvs lille julaften, på kvelden etter at unga har lagt seg. Men siden vi skal bort julaften i år, pynter vi i kveld og starter magien en dag før.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Når pynter du juletreet?12.desember om kvelden. Synes julen starter med Lucia den 13.desember jeg
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Når pynter du juletreet?Vi pyntet det sent igår kveld. Da har vi lille julaften til å bare slappe av
|
|
![]() |
|
|