Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 19:09   #81
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

De er større enn på Bugaboo, de kan låses, og vestlandsvinteren har så langt ikke medført problemer ut over det alle vogner møter på når de må forsere ubrøytede fortauer.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:15   #82
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vil ha en TFK joggster twist. Den er herlig for trilling både på landevei og litt mer ulendt terreng, er stor, lang og lun og holder hele vognperioden. Jeg vurderte OTH en stund, men bagen er alt for liten og du ender opp med å måtte bytte til sportsvogndelen midtvinters. Mannen min, som er lang, testtrillet OTH før vi bestemte oss og han syns den ble for kort i styret for ham. TFKen er lettere å tilpasse til forskjellige høyder på den som triller og kan like gjerne trilles av Snupp på 120 som av mannen på 194.

Barnas Hus har nedsatte priser på vogn på vårparten, gjerne samtidig med Familie og Barn messen. Jeg vil virkelig anbefale å kjøpe vognen på en butikk i Norge, sånn at du har et fysisk sted å henvende deg hvis du ender opp med en mandagsvogn. Jeg er i alle fall veldig glad for at vi kjøpte vår på Barnas Hus og ikke over nett, da jeg har hatt god nytte av å få hjelp til småtterier.

Skal du ha en trille i tillegg så vil du ha en Bugaboo Bee.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:21   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som synes TFK er vinglete, tung og ustabil, forhjulet er for lite og at de glidelåsene er noe herk?

Men utstyret er bra, baggen er bra og så lenge man ikke har kjørt en lettere doning tidligere er den sikkert kanskje helt grei.

Gammel 02-01-11, 19:25   #84
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg er imponert over hvor mye barnevognvalg engasjerer.

Det er dessuten greit å ta høyde for at det finnes babyer som ikke trives i vogn. Overhodet. :btdt:

Gammel 02-01-11, 19:26   #85
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det bare jeg som synes TFK er vinglete, tung og ustabil, forhjulet er for lite og at de glidelåsene er noe herk?

Men utstyret er bra, baggen er bra og så lenge man ikke har kjørt en lettere doning tidligere er den sikkert kanskje helt grei.

Jeg syns ikke den er vinglete og ikke tung eller ustabil. Glidelåsene er geniale og så lenge man sørger for nok luft i dekkene er den lett å trille.

Sist hadde jeg fire vogner, denne gangen holder det med en.

Gammel 02-01-11, 19:32   #86
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært overlykkelig over glidelåsene framfor de tungvinne stroppene på OTH. Jeg synes heller ikke den er vinglete, så lenge vi er flinke til å fylle luft i hjulene. Men smaken er som baken, heldigvis.

En ting jeg ikke nevnte i forrige innlegg angående OTH/TFK er at barnet sitter rettere i ryggen i TFK. Det var en av to årsaker til at vi gikk over til TFK.

Gammel 02-01-11, 19:33   #87
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er av de som ikke vil ha små babyer vendt fra meg når jeg er på tur. Vi kjøpte en brukt oth, og den ble brukt til og fra barnehage samt som sovevogn i barnehagen, men jeg likte ikke at jeg mistet blikkontakten med barnet.

Vi brukte mest buggis til Knerten, og det er også den vogna jeg beholder som reserve nå som han egentlig har sluttet med vogn.

Ikke kjøp en stor firhjuling selv om den virker mest stødig. Det er forferdelig mye tyngre og ryggen din vil takke deg for å unngå den ekstra belastningen.

Gammel 02-01-11, 19:35   #88
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes Teutonia er en super vogn, har både S3 og Fun. Begge to kan du ha barnet både vendt fra deg og mot deg som var et viktig kriterie for meg. Luke på kalesjen holder ikke.

På de aller nyeste modellene er kurven under blitt litt forandret og litt større og mer tilgjengelig. Jeg hadde fashionbagen (hardbag) og den er det ganske god plass i.

Gammel 02-01-11, 19:37   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har vært overlykkelig over glidelåsene framfor de tungvinne stroppene på OTH. Jeg synes heller ikke den er vinglete, så lenge vi er flinke til å fylle luft i hjulene. Men smaken er som baken, heldigvis.

En ting jeg ikke nevnte i forrige innlegg angående OTH/TFK er at barnet sitter rettere i ryggen i TFK. Det var en av to årsaker til at vi gikk over til TFK.

Amen. Jeg synes også ryggen på OTH er noe herk, og glidelåser er da MYE bedre enn de helsikes stroppene? Urk.

Gammel 02-01-11, 20:25   #90
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

En OTH som babyvogn, en simo sportsvogn e.l. som mellomperiodevogn(baby på vinteren?) og som du kan ha som barnehagevogn siden også kan du bruke oth igjen da hjemme.

Kan ikke tenke meg noen bedre vogn som sovevogn i barnehagen enn en sportsvogn type simo e.l.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:27   #91
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK kan jo også brukes med multi X bagen som kan brukes mot deg opp til 13kg som sittedel. Men jeg synes ikke den er like fin som den andre bagen. Men hadde nok vurdert den istedenfor en mellomvogn om det var for å ha barnet mot seg noen ekstra måneder.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 08:51   #92
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF: Jeg skal sjekke tilstanden til vognen og hoste opp en pris. For å si det sånn så skal vi alltids klare å komme til en enighet.

Gammel 03-01-11, 08:59   #93
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er like lang som mannen og lillebror er mindre enn meg. OTH er perfekt, den har justerbart håndtak, er lett (letteste på markedet), samtidig veldig stødig, tåler en støyt, tåler å bli dratt opp trapper, lett å legge sammen og tar liten plass i bagasjerom, kjempeenkel å ta av bag, overraskende god plass i bagen gjennom vinteren for høstbabyer av en viss størrelse også når de ligger i skinnpose som tar plass i seg selv, osv.osv. Jeg kan ikke få fullrost denne vogna og vi har nå to av den, en til minstesøster (2) og en til lillebror (0). Jeg elsker vogna, den tåler turer på grus, sti, bratte bakker og all slags vær. Du har jo vært hos meg og vet hvordan jeg bor.

Gammel 03-01-11, 09:26   #94
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mens vi er i gang - er det forskjell på kvalitet på sånne baby-lyd-fra-soverommet-greier eller kjøper man hva som helst som virker?

Forskjell ja. Vår funker ikke i minusgrader, litt kjedelig når snuppa sover ute på terrassen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:27   #95
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Easywalker har ganske mye større bag enn OTH, sånn hvis babyen din vil ligge i bagen til våren. Ellers er OTH og Easywalker veldig like i sportsdelen.

Vi hae Easywalker QTRO og snuppa ligger fortsatt i bagen og har greit med plass. Det ville hun ikke hatt i OTH sin bag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:35   #96
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har sikkert fått nok vognråd her, vi bruker jo Emmaljungaen fra 2005, så jeg skal ikke si noe.
Men koppholder kjøpes jo løst til alle vogner, hvis du vil det. Vi har kjøpt på Kaffebrenneriet. De har også et sånt "bånd" på Babyshop som har koppholder og noen andre smårom med glidelås, som jeg ikke kan se for meg at ikke passer til de aller fleste vogner.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:36   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koppholder fås vel til alle vogner ja, jeg har i hvert fall til OTHen min. Den er uunnværlig. Fikk den gratis på Kiwi.

Gammel 03-01-11, 09:37   #98
Left
Passiv

Standard

Det er ikke bare du

Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:44   #99
Left
Passiv

Standard

Jeg ville også hatt ei klassisk Simovogn duo i starten, og så gått over til BJCE når avkommet var klar for sportsvogn.
Simo er gode vogner, med romslig bag, og med god liggelengde på sportsdelen, slik at den kan brukes hele soveperioden i barnehagen.

Eller - jeg hadde sikkert rukket mange vogner innen vi kom til barnehagen

Nesten så jeg får lyst på flere barn.

Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 10:02   #100
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, altså, de som leser det jeg skriver vet det jo da.
(Jeg fortalte det i adventskalenderen.)

(Har ikke fått lest så mye den siste tiden, så dette har gått meg hus forbi.)
Gratulerer så mye!! 2011 blir et bra år for veldig mange har jeg på følelsen av!!

Isolde har gjort en god jobb med å selge inn TFK twist, jeg er 100% enig med henne! Har hatt den vognen gjennom hele perioden og hun bruker den enda som sovevogn (2 1/2 år gammel).
Fantastisk vogn som virkelig dekker alle behov for både liten og stor.
Visst kan den se litt stor ut med kalesjen oppe på sportsdelen, men hva gjør no det når barnet har et hav med plass? Og da mener jeg virkelig et hav, selv med vinterpose i.
Jeg har ikke en eneste gang savnet en annen vogn med andre egenskaper, og jeg kommer til å bruke denne vognen til nr 2 også (om vi er heldig nok til det).
Når knøttet blir større og du bare trenger en liten og lett lommevogn for små trøtte bein av og til når dere er ute og handler og slike ting, anbefaler jeg en paraplytrille av noe slag. Frem til da dekker TFK alt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.