|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben | |||
Greit å ta med hunden inn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 4,91% |
Ikke greit å ta med hunden inn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
213 | 95,09% |
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg synes det blir to forskjellige settinger å ha med hunden for å vise den frem og det å bare ta den med i garderoben.
![]() |
#2 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Herregud for noen ustabile hunder dere må være vant til, eller så har dere bare ikke peiling. Fordi det er mye som skjer i en garderobe, så frykter dere at noe tragisk skal skje? Herlighet, så dumt. Sist redigert av Skremmern : 16-04-08 kl 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Frykt og fobier kan være irrasjonelt. Jeg er veldig redd store hunder som ser "skumle" ut. Som Angelique sier, man står der og utskiller adrenalin som jeg har lært at hunder reagerer på. Hvis jeg hadde fått en stor rottweiler opp i fjeset i den trange garderoben vet jeg faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert. Kanskje jeg hadde vært helt rolig, men en irrasjonell og ugunstig reaksjon kunne også kommet. F.eks snublet og stupt ut døren i vill panikk. Jeg kan bare forestille meg hvordan barn som er redde ville ha reagert. Det er ikke riktig å tvinge et redd barn oppi en hilsesituasjon med en stor hund i en trang, folksom garderobe helt uventet og ikke forberedt. Slik kurerer man ikke fobi.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
Jeg sier ikke (og undervurderer ikke) frykter og fobier, men denne frykten sitter hos en selv, det er dermed ikke sagt at alle hunder er farlige og ustabile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Neida, det er vel heller ikke poenget til noen her? Men frykten for at en hund er farlig og ustabil er høyst reell hos mange, og en trang, folksom barnehagegarderobe er ikke et naturlig møtested for hunder og folk som er fremmede for hverandre. Ei heller en bundet hund rett oppi inngangen.
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
Mitt inntrykk er ikke slik du beskriver. Enkelte har nevnt allergier og fobier, men andre nevner den pressede situasjonen, at hunden kan "gjøre noe tragisk". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tåler regn
|
Tror ikke du har hund...... Jeg har hatt hunder i 17år, og de har til dags dato ikke bitt noen! MEN det er klart man skal passe ekstra på når barn er tilstede. ENHVER hund i en presset situasjon kan bite |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
Jeg tror ikke du har elefant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tåler regn
|
Må le også Skremmern, for jeg skjønner at dette med hund, det vet du lite om. Det er helt ok, men i det minste innrøm det da |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hund har ingenting i barnehagegarderoben å gjøre. Uansett hvor lydig og snill den er. Garderoben skal være en trygg plass og det blir den ikke for de barna som er redd for hunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hunder har ingenting i en barnehagegarderobe å gjøre - det er dine barn Polyanna et veldig godt eksempel på. De blir redde når de ser hunden, og det skal de få slippe å bli i barnehagen sin. De skal få kjenne seg trygge på at i barnehagen er det godt å være, ingenting skummelt. Og hunder er skummelt for disse barna, uansett hvor mye Skremmern prøver å snakke hundens sak.
![]() |
#14 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sist redigert av ElinM : 27-02-07 kl 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
Er det mulig. Jeg sier ikke at det er slik at ingen hunder biter, det vet vi skjer, men å fremstille dem så ustabile og farlige som det du gjør, er tull. Jeg gidder heller ikke å begi meg utpå en diskusjon om hvem som har hatt mest hund lengst, det er bare tåpelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nei, ikke alle hunder er ustabile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes det kommer litt an på hva du mener med tragisk også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hadde jeg møtt en hund i garderoben hadde jeg sikkert hilst og kost med den. Jeg finnes ikke redd hunder. Hadde ikke tenkt noe mer over det heller der og da. Men i det min datter hadde sett hunden vet jeg at hun hadde blitt redd. (Hun ble løpt rett ned av en hund i bånd med en 7 åring på slep da hun var 2). Bare reaksjonen henner ville være nok til at en oppegående hundeeier ikke ville tatt med hunden inn i garderoben en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
En hund kan overraske før du rekker å blunke. Dette var uholdbar argumentasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|