Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 11:28   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror du har helt rett, Heilo.

Jeg har noen bekjente som stemmer frp selv om de aldri i sitt liv har hatt en ordentlig jobb. De ønsker seg bedre veier, lavere alkoholavgift, sykehjemsplasser til alle, færre innvandrere, lavere skatter og så videre. Carl I. Hagen og Siv Jensen sier at de ønsker alt dette, og får derfor stemmer fra disse folka. Og så tror jeg ikke helt at de tenker på hvordan det er foreslått at det skal finansieres.

Og om man prøver å belyse det så får man gjerne situasjonen der alle argumenter avblåses med "snakk", tillit til at Siv og Carl burde få prøve seg så kan de vise hva de duger til, og til slutt rundes det av (dersom noen imøtegår selve Siv eller Carl) med at det er politikerne som stopper all moroa og disse burde gå og skamme seg.

Jeg blir rett og slett skikkelig overrasket hver gang når jeg ser folk som vil ende som store tapere under et frp-styre faktisk stemme på dette helt frivillig. Det blir en slags sosial Darwintest.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:29   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og om man prøver å belyse det så får man gjerne situasjonen der alle argumenter avblåses med "snakk", tillit til at Siv og Carl burde få prøve seg så kan de vise hva de duger til, og til slutt rundes det av (dersom noen imøtegår selve Siv eller Carl) med at det er politikerne som stopper all moroa og disse burde gå og skamme seg.

Jeg blir rett og slett skikkelig overrasket hver gang når jeg ser folk som vil ende som store tapere under et frp-styre faktisk stemme på dette helt frivillig. Det blir en slags sosial Darwintest.

Som å høre moren min dette (selv om de vil klare seg de altså - men det der med å la de få prøve seg)

Gammel 03-02-11, 11:32   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, noen ganger tenker jeg at det hadde vært greit bare å få testet det ut. Jeg og min lille familie klarer oss fint uansett. Vi har penger til å betale for alle de forsikringene vi måtte trenge.

På den annen side så vil det gå ut over noen, og det ønsker jeg slett ikke.

Men jeg tror med ganske stor sikkerhet at frp ved makta (over tid) hadde redusert antall personer på trygd forholdsvis betraktelig.

Gammel 03-02-11, 15:27   #4
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Dersom dette stemmer bør man vel ta fire prøveår med Siv Jensen in charge så de klipper seg og får seg arbeid alle sammen da

Gammel 03-02-11, 11:30   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror kanskje at den dagen skattene er senket, alkohol og bilavgiftene minimerte og politiet tilstrekkelig styrket så vil mange av de som velger frp bli superoverrasket over hva de finner når de skal besøke bestemor på det private, anbudsfinansierte aldershjemmet. Jeg håper bestemor er såpass senil by then at hun ikke får det helt med seg.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:31   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje at den dagen skattene er senket, alkohol og bilavgiftene minimerte og politiet tilstrekkelig styrket så vil mange av de som velger frp bli superoverrasket over hva de finner når de skal besøke bestemor på det private, anbudsfinansierte aldershjemmet. Jeg håper bestemor er såpass senil by then at hun ikke får det helt med seg.

Jeg går da virkelig ut fra at FrP vil bli kvitt senilitet også, når alt annet skal bli perfekt, så det blir neppe noe problem.

Gammel 03-02-11, 11:36   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg burde legge til under der at "nå har jeg lært", men det har jeg temmelig sikkert ikke, så jeg får labli.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:37   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dere bør møtes til duell. Jeg kan godt være sekundant.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:39   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes dere bør møtes til duell. Jeg kan godt være sekundant.

Eh. Er det ikke du og jeg som krangler? Du kanke være dommer og duellant altså.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:41   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh. Er det ikke du og jeg som krangler? Du kanke være dommer og duellant altså.

Pft. Det er ikke noe demokrati, dette her, altså!

Gammel 03-02-11, 11:44   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neisj, vi trenger ikke noen duell, SF. Neste gang vi møtes, får jeg deg til å le så lett som bare det.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dommer og sekundant er ikke det samme. Spørsmålet er bare: Er Toffen din sekundant?

Jeg er jaggu ikke sikker. :er dette en trussel eller en kosemos:

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:38   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det er ok å spørre nøytralt. Det var ikke noe galt i det du sa, men det var heller ikke sjokkerende at du ble misforstått. Det burde også være ok å forklare hvordan man oppfattet noe, og hvorfor. Dermed får man jo muligheten til å oppklare alt sammen og synge Kumbayah eller hva man nå måtte ha behov for.

Men for å ta en litt annen ting, siden vi nå drev og tok opp ting: Det er unødvendig å trekke inn at den man snakker med tilhører forumledelsen når hun åpenbart diskuterer som privatperson. Det er ikke alltid så lett å ha denne dobbeltrollen, og vi prøver alle sammen å være nøye med å holde de to tingene fra hverandre - å være nøytrale når vi er modder og å ikke misbruke moddemakt når vi er privatpersoner. Det hjelper hvis dem vi snakker med også prøver å skille på disse to tingene.

Gammel 03-02-11, 11:40   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er ok å spørre nøytralt. Det var ikke noe galt i det du sa, men det var heller ikke sjokkerende at du ble misforstått. Det burde også være ok å forklare hvordan man oppfattet noe, og hvorfor. Dermed får man jo muligheten til å oppklare alt sammen og synge Kumbayah eller hva man nå måtte ha behov for.

Men for å ta en litt annen ting, siden vi nå drev og tok opp ting: Det er unødvendig å trekke inn at den man snakker med tilhører forumledelsen når hun åpenbart diskuterer som privatperson. Det er ikke alltid så lett å ha denne dobbeltrollen, og vi prøver alle sammen å være nøye med å holde de to tingene fra hverandre - å være nøytrale når vi er modder og å ikke misbruke moddemakt når vi er privatpersoner. Det hjelper hvis dem vi snakker med også prøver å skille på disse to tingene.

Den derimot tar jeg til etterretning. Jeg skal ikke gå nærmere inn på hvorfor jeg sa noe om det heller.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:57   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det hjelper hvis dem vi snakker med også prøver å skille på disse to tingene.

Er det virkelig ingen som har kommentert språkføringa her?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 13:54   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Er det virkelig ingen som har kommentert språkføringa her?

Nei, jeg er litt skuffet selv, jeg. Det der er en sånn formulering som jeg pleier å prøve å unngå, fordi jeg synes det blir feil uansett. "Vi snakker med dem", "det er dem vi snakker med" - her blir det objektsform på grunn av "med"-en, og det var "med"-en som gjorde at jeg skrev "dem". Men disse folkene er jo subjekt i setningen min, så ut fra det argumentet burde de stått i objektsform og hett "de". Hvorfor har ikke Toffskij eller Elinblu sagt noe?

Gammel 03-02-11, 14:02   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor har ikke Toffskij eller Elinblu sagt noe?

Fordi det er valgfritt.

Gammel 03-02-11, 14:06   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Fordi det er valgfritt.

Menneh, jeg vet at jeg argumenterer mot det jeg skrev selv, men det jeg skrev, var vel ikke predikat? Og litt tidligere på den sprakrad-siden står det jo

Sitat:

Pass på i disse tilfellene, der de er subjekt i den overordnede setningen og må ha denne formen:

De som han hadde styrt, støttet ham ikke.

De som han hadde hersket over, gjorde opprør.

Blir ikke dette ganske parallelt med min setning, som mer eller mindre var "De[m] [som] vi snakker med kan også godt skille mellom de tingene"?

Gammel 03-02-11, 11:42   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Neisj, vi trenger ikke noen duell, SF. Neste gang vi møtes, får jeg deg til å le så lett som bare det.

Gammel 03-02-11, 11:45   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

:lyspære:

Sekundant er han med stripete bukse som holder fløyelsputa pistolen ligger på?
:kan min Lucky Luke:

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:48   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sekundant, det ligger faktisk i ordet. Det er din right-hand-man, på mange måter, en slags assistent og vedkommende vil duellere for deg om du ikke kan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.