Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvem har hovedansvar for klesvasken
Hankjønn 16 7,62%
Hunkjønn 139 66,19%
Begge 46 21,90%
Barna 0 0%
Annet / dustepoll 9 4,29%
Deltakere: 210. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-11, 20:24   #81
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg samler sammen, sorterer og setter over da jeg er litt kontrollfreak på oversikten over klær til ungene, men han er ofte med å henge opp, brette sammen og legge bort. Jeg liker ikke helt måten han henger opp tøyet på og ikke rister det godt nok (for jeg hater å stryke og gjør det veldig sjelden). Skjortestrykingen sin holder han styr på selv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:55   #82
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vel hovedansvaret, på et vis, det er jeg søm bidrar mest på dette området i det minste. Mannen bidrar, men han er elendig på å henge opp.

Gammel 11-02-11, 20:57   #83
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er gift med en mann som nekter å akseptere at mørkt og lyst ikke bør vaskes sammen. Etter at han ødela x antall bh-er og truser ved å forvandle dem til lyseblå-grå og lyserosagrå kladder fikk han vaskeromsforbud.

Konsekvensen er at jeg utfører alt som har med sortering, vasking, tørking, sammenbretting og rydding av klær i skap å gjøre. Det eneste jeg nekter, er å stryke skjortene hans. (Han bruker skjorte på jobb hver dag)

Til gjengjeld er det alltid han som vasker bilen utvendig og innvendig (noe han gjør hver uke) + at han alltid måker (konsekvensen av at han insisterte på en snøfreser som er så stor at jeg ikke klarer å rikke den ut av garasjen) samt klipper gress.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:59   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge. I perioder mest jeg, i perioder mest han. Hipp som happ. Eller hips om haps, som noen sier.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:01   #85
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen vasker sitt eget tøy. Jeg vasker mitt, ungenes og resten. Vi har hver våre skittentøyskurver fra da vi flyttet sammen. Det er derfor vi skiller på det.

Jeg er IKKE glad i å vaske, men får det i hvert fall gjort. Mannen min står der fra tid til annen uten et eneste rent plagg.

Men atte, kjører mannen egne maskiner med kun sitt tøy? Blir det ikke mye halve maskiner da?

Gammel 11-02-11, 22:59   #86
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vasker det meste (sambo har ansvar for kjøkkenet og jeg for klesvasken), men sambo insisterer på å vaske sokker og skjorter selv. Han tror visst at jeg vil stjele sokkene hans og ødelegge skjortene.

Gammel 11-02-11, 23:38   #87
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fult ansvar for klesvask. Klær generelt egentlig.

Akkurat som mannen har fult ansvar for alt som har med mat og kjøkken og gjøre.

Gammel 11-02-11, 23:39   #88
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har. Det hender likevel at han vasker goretex-klær og slikt med spesialmiddel. Sine egne.

Gammel 12-02-11, 00:22   #89
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg har full kontroll på klesvasken, av eget ønske. Mannen er uinspirert og har vasket nok "ups!" til at jeg tok styringen.

Her har dere oss også. Jeg har dermed insistert på å være enehersker på vaskefronten.
Når det kommer til bretting av tøy kunne jeg gjerne ønske at han bidro litt mer.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:25   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Til gjengjeld er det alltid han som vasker bilen utvendig og innvendig (noe han gjør hver uke)

Her kan bilen prise seg lykkelig hvis den blir vasket innvendig én gang i året.

Gammel 12-02-11, 02:01   #91
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Mannen.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 08:26   #92
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det er kun mannen som driver med klesvask, med noen få unntak i sommermånedene. Vi har vaskerom i blokka ved siden av, og jeg liker ikke å dra dit sent på kvelden for å vaske. Derfor har jeg delegert bort jobben til mannen. Om sommeren vasker jeg i maskinen vi har på badet, og henger opp på balkongen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 08:38   #93
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker, mannen bærer på plass. Han kan selv svare på hvor ofte.

Gammel 12-02-11, 08:39   #94
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tar alt med klær, men er i ferd med å lære opp storesøster.

Gammel 12-02-11, 11:17   #95
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det må jeg si, innvendig og utvendig en gang i uken er jo helt overkill i min hverdag, men det må være deilig å ha en så gullende rengjort bil hele tiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:56   #96
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi har vaskerom i blokka ved siden av, og jeg liker ikke å dra dit sent på kvelden for å vaske. Derfor har jeg delegert bort jobben til mannen. Om sommeren vasker jeg i maskinen vi har på badet, og henger opp på balkongen.

En digresjon, men hvorfor vasker dere ikke i maskinen på badet om vinteren? Er det fordi dere ikke har noen steder å henge tøyet?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:11   #97
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg eneste voksen her, så det blir meg. Poden henger opp tøy på snora, bretter og legger i skap etc on jeg ber han om det.

Gammel 12-02-11, 12:21   #98
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er bare meg. Nå som jeg er sykemeldt (og knapt klarer å stå å brette tøy) hjelper storesøster meg masse med bretting . Når det gjelder mannen, kunnne klærne sikkert hengt ei uke eller mer på tørkesnora ....og der hadde det nok blitt hengende er jeg redd...

Han vasker dog arbeidsjakkene sine selv, eller blir de ikke ferdig når han skal ha det. Jeg vasker klær hver dag, men klær som er veldig viktig får han ta selv. Og stryke skjortene sine......

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:25   #99
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg vasker klærne, mannen er flink til å brette sammen klærne, men det er jeg som rydder klærne bort fordi det er jeg som vet hvor de skal være.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:02   #100
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Me har egentlig ikkje faste oppgåver i heimen, men iom. at eg har turnusarbeid og såleis ofte fri på dagtid, så fell mykje på meg. Det er greit for meg. Men mannen kjøper seg fri ved hjelp av vaskehjelp kvar fjortande dag. Det er han som klipper plenen. Bilen tar eg i vaskehall, så der kjøper eg meg fri. Han tar den for hånd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.