Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 14:21   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Vi har alltid tomatsuppe til pannekakene (grove), så jeg spiser 1.
Spiser den uten noe på men dupper den i suppa. (Er ikke glad i pannekaker.)
Mannen og guttene spiser med enten sukker eller blåbær på, har aldri hatt bacon til.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For deg er det selvfølgelig ikke merkelig, men jeg sverger på at jeg aldri hadde sett eller hørt om det før jeg kom til Trøndelag. (Jeg er østlending i ca. 31. ledd på alle kanter, og oppvokst med syltetøy, rømme ( ) og sukker på vaflene.)

Jeg er østlending med aner fra Hedmark og er godt vant med brunost på vaflene.
Mannens familie er fra Nordland og bruker det de og. Sikkert bare din familie som er snål.

Rørt jordbær og rømme på vaflene er også kjempegodt, men ikke rømme til vanlig syltetøy.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:34   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Moser du osten? Bruker du mel?

Ja, bruker litt mel men moser ikke osten.

Oppskrift her:
http://ninabakke.blogspot.com/2010/1...annekaker.html

De er veldig gode, synes de er litt vanskelig å steke men det går

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:58   #3
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiser som regel 3 halvgrove pannekaker (om vi ikke har suppe til, da spiser jeg vel bare 1); 2 med bacon og en med blåbærsyltetøy.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:40   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekaker spiser vi med syltetøy eller sukker, først tomatsuppe. Jeg elsker suppe og spiser skjelden mer enn en pannekake etter den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:26   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hallo altså: Dere som grøsser av blåbær og bacon, - smak det først! Det er godt!
Forøvrig trodde jeg at det var et helt normalt tilbehør, men ser jo her at mange aldri har hørt om kombinasjonen omtrent engang.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:28   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er svært sjelden vi har pannekaker til middag, det har bare skjedd en håndfull ganger de ni årene. Jeg hadde nok uansett ikke spist noen.

Gammel 24-02-11, 19:02   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser 2-3 med bacon. :sulten:

Gammel 24-02-11, 19:08   #8
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå lurer jeg på hvorfor i all verden trådstarter lurer på akkurat dette, på hvor mange pannekaker jeg/vi spiser...

Gammel 24-02-11, 19:16   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

vi spiser pannekaker hver mandag,suppe først. Jeg spiser 1/2 eller 1 tynn pannekake, mannen 1 eller to, og snupsen minst 5. med jordbær eller jordbærsyltetøy på.

Gammel 24-02-11, 21:20   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Nå lurer jeg på hvorfor i all verden trådstarter lurer på akkurat dette, på hvor mange pannekaker jeg/vi spiser...

Jeg lurer mest på hvorfor tråden ligger i "Økologisk og diettmat".

Gammel 24-02-11, 21:38   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg lurer mest på hvorfor tråden ligger i "Økologisk og diettmat".

Tja, kan vere diettmat dersom man ikke like det, eller om man bare spiser 1..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 21:36   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

2-3 med sukker og bacon eller syltetøy (jordbær eller blåbær) og bacon. Bacon må med hvis ikke er det dessert.

Jeg er oppvokst med fleskepannekaker hver fredag. Tykke pannekaker med gressløk, bacon ved siden av og poteter med baconfett til. Og plutselig er det noe som demrer i forhold til mat og vekt.

Gammel 25-02-11, 04:45   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag spiste jeg en og en halv. Den halve var fylt med swiss, bacon og kalkun. Den hele var fylt med smør, sukker, kanel og bananskiver, og hadde is til. The Crepe Place

Gammel 25-02-11, 21:21   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Bacon i steikeovn?

Jada, du legger bacon på bakepapir, setter det i ovnen på 200 c og etter ti minutter er det perfekt stekt uten os og søl. il du virkelig perfeksjonere tar du og legger baconet mellom to bakepapir og to stekeplater og steker i noen ekstra minutter og da blir det sprøtt, stivt og helt rett. veldig stilig å legge på tvers av en suppetallerken.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men hos bestemor på Hedmarken fikk vi noe som het fleskepannekaker - men det var mer tjukke-eggeaktige kaker med store fleskebiter til og poteter. Så det blir kanskje noe av det samme? *merkelig kombinasjon er det uansett*

Min oldefar lagde slike. Det er egentlig nesten en slags omelett med gressløk, tjukke skiver med lettsaltet sideflesk, poteter og alt mulig. Da spiser man kanskje bare en halv.

Gammel 25-02-11, 21:34   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men himmel og hav da folkens, dere er fislete på pannekakeinntaket altså . Her lages de grove, men tynne. Jeg spiser gjerne 1 med bacon (vi har ikke alltid det, jeg synes ikke det er nødvendig, men mannen vil gjerne ha det), og så en... tja... 5-6-7 med syltetøy eller sukker . Vi har ikke suppe først, det ville jo ødelagt hele måltidet. Til gjengjeld har vi ikke pannekaker ofte. En gang hver annen måned kanskje?

Ift å lage dem grove bytter jeg bare ut en del av hvetemelet med havregryn, fint sammalt, grovt sammalt eller hva jeg måtte ha.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.