Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 21:24   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Jeg ser det heller ikke. Kan du hjelpe oss, Pelen?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:09   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg fikk ikke til å legge noen melding der jeg. Enten er jeg en idiot på FB (ikke utenkelig) eller så har de stengt for kommentarer. Jadda.

Du må klikke på "liker" før du får lov.

Gammel 04-03-11, 00:45   #3
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er med på boikott. Ikke mer Sprite på meg fremover.

Gammel 02-03-11, 21:04   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner heller ikke noe sted å skrive kommentar på den siden.

Gammel 02-03-11, 21:04   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Tror man må like den siden for å få skrive der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:05   #6
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Det er bare å skrive det på veggen, men da må du bli fan først.

Gammel 02-03-11, 21:05   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Det er bare å skrive det på veggen, men da må du bli fan først.

Aha. Det vil jeg ikke.

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:05   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da er det ikke jeg som er fb-idiot. Noe sier meg at de ikke vil ha tilbakemeldinger som ikke er glade og blide.

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:05   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Man må være fan. Det er ganske uaktuelt.

Gammel 02-03-11, 21:31   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg har boikottet Coca Cola i årevis. Men det er virkelig ikke lett, altså. Restauranter fører ofte enten Coca Cola-produkter eller Pepsi-produkter. Ikke begge deler. Og oftest har de Fanta, ikke Solo.

Men heldigvis fører de fleste eplemost, da. (Og vin ...)

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:33   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hva svarte han? Jeg ser det ikke..

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg ser det heller ikke. Kan du hjelpe oss, Pelen?

Jeg tenkte bare på det som står i denne tråden, ikke noe annet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:38   #12
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Her er forøvrig en Coca Cola-boikott-poll:

http://www.answerbag.com/polls/boyco...stance_1980391

Gammel 02-03-11, 21:51   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.budstikka.no/nyheter/coca...kott-1.6065760

Gammel 02-03-11, 22:55   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for meg så blir hun også et symbol på den lave verdien en del machomenn setter på kvinner, på hvor lett vold mot kvinner blir bortforklart, hvor lett man kommer inn på "skylde seg selv"-sporet, hvor mange ganger "kjekke, unge menn med livet foran seg" blir tatt på med silkehansker om det nå er voldtekt eller mord de har begått. Hvor lett man bortforklarer seksualisert vold.

En ting er drapet. Det er illeforferdeligfælt. At en hel, stor gruppe mennesker kaldt og overlagt og over tid velger å la morderen slippe å stå til rette for det han har gjort, det symboliserer så mye, et grunnleggende verdisyn som jeg tror er det som ligger bak at slike drap skjer igjen og igjen og igjen i det hele tatt.

Hvis det var forståelig i det hele tatt.

Gammel 02-03-11, 22:58   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Veldig bra Polyanna! Skriv det på veggen for kampanjen på FB!

Gammel 02-03-11, 23:00   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var veldig forståelig Polyanna. Og hvis man på et vis mener at rike skal ha "mindre slækk" eller støtte fordi de er ressursterke, så burde de jo virkelig gjøre sitt for at denne fyren blir tatt og må stå til ansvar for det han har gjort. Han er jo virkelig ressursterk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:58   #17
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jeg syns Fakse er inne på noe, jeg. Det er liksom så lett å kaste seg over en sak hvor media er all-in, og det er en pen, vakker norsk blond pike som (mest sannsynlig) har blitt drept av en slem, fæl og rik araber.

Som Ameli-saken tydelig viste oss, så trenger vi "the human touch" på sakene. En personlig framstilling av saken som gjør av vi røres. Men jeg syns det er trist at de sakene som blir presentert i media, svært ofte er saker hvor det er snakk om pårørende som er veldig ressurssterke og flinke til å presentere sin sak. Jeg skulle ønske man hadde andre kriterier for å velge ut hvilke saker man bry seg om og støtter.

Hva angår symbolverdien, så forstår jeg Polyanna, men samtidig tror jeg ikke akkurat denne saken vil ha så fryktelig mye å si. Respekten for kvinner blir ikke bedre over natta, og jeg er veldig usikker på hvor stor signalverdi det vil ha at denne rikmannssønnen blir avhørt og eventuelt dømt. Han er uansett ikke representativ.

Når det er sagt, så ser jeg ingen grunn til å ikke bli med på Coca Cola-boikotten. På samme måte som jeg for eksempel gjerne blir med og bidrar til innsamlinger på forum. Jeg lar ikke være å bidra bare fordi den som trenger litt ekstra babytøy eller en liten pengesum tilfeldigvis har gode kontakter her på FP eller andre plasser. Og jeg lar ikke være å bidra bare fordi jeg vet at pengene kunne kommet bedre med i et utviklingsland.

Forøvrig har Amnesty ganske lenge hatt en kampanje gående for å stoppe vold mot kvinner. Jeg håper alle dere som engasjerer dere voldsomt i denne debatten også i det minste vurderer å undersøke om dere vil støtte Amnesty.

Gammel 03-03-11, 10:01   #18
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å endre mening, ja?

Jeg svarte tidligere uten å ha lest hele tråden, og uten å ha satt meg skikkelig inn i saken.

Gammel 03-03-11, 10:28   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Forøvrig har Amnesty ganske lenge hatt en kampanje gående for å stoppe vold mot kvinner. Jeg håper alle dere som engasjerer dere voldsomt i denne debatten også i det minste vurderer å undersøke om dere vil støtte Amnesty.

Ja, jeg er med i Amnesty og har støttet dette lenge. Særlig dette med vold mot kvinner.

At man er med på denne boikotten utelukker selvfølgelig ikke at man engasjerer seg i andre saker også.

Gammel 03-03-11, 10:52   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er liksom så lett å kaste seg over en sak hvor media er all-in, og det er en pen, vakker norsk blond pike som (mest sannsynlig) har blitt drept av en slem, fæl og rik araber.

Du har helt rett i at dette er en veldig medievennlig sak, jeg skrev litt om det tidligere i tråden. Jeg syns allikevel ikke det er en grunn til å ikke engasjere seg, men heller være bevisst på å engasjere seg andre steder også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.