|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
For meg er det det ihvertfall. Når det gjelder stimulering av rumpemuskler.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Du må sjekke ut Britas omtale av programmet følelser og fornuft.
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Ja, det er helt fantastisk. Det aller beste er kommentarfeltet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Ja, spesielt de til den første episoden, hvor TFT-Mats seiler inn på en blanding av hersketeknikker, dårlig kunnskap, og til slutt tyr til Hitling i kommentarfeltet. Det fikk meg til å schikkelig stole på ham, gitt!
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Jeg er ikke en alternativ person, men i forbindelse med prøving på graviditet tenkte jeg å prøve akupunktur. Hadde en ringerunde først for å forhøre meg litt. Og joda, det var mye snakk om energier og sånt vissvass. Etter tips herfra kom jeg til slutt til en dame som hadde et mer medisinsk perspektiv og jeg har aldri hørt henne nevne verken aura eller energi.
|
|
|
#7 |
|
På (opp?)tur
|
Kanskje blodtrykket ville vært like fallende uten nåler? Du var jo sikkert der en stund. Ja, jeg er en skeptisk person.
|
|
|
|
#8 |
|
Elsker gamlis- godis
Nja. Jeg hadde hatt det i mange uker. Målte det før timen og etter 30 minutter. Når vi har målt når jeg har hatt nålene i, har bt vært på grensen til for lavt, men steget når nålene ble tatt ut.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Det som er noe av problemet med både akupunktur og kiropraktorbehandling er at det har jo effekt på noen tilstander. Akupunktur virker som sagt lenger opp noe smertestillende. Det sies også å ha en effekt mot migrene som skal være dokumentert, men det har jeg ikke sjekket selv. Det betyr dog ikke at det har effekt på alle tilstander. Det samme gjelder kiropraktorbehandling. Det har god effekt mot låste rygger, det er ikke dokumentert noe effekt i det hele tatt i forhold til kollikk. Likevel fortsetter de som bruker disse teknikkene å behandle de som beviselig ikke har noen effekt utover placebo.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Dette synes jeg var en bra kronikk av Skavland! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Balderklinikk, candida og ekstremdiett for å fikse dette? Nei, det hørtes ikke akkurat fremmed ut. Da jeg fikk stoffskiftesykdom var også Balderklinikken det ordet jeg hørte oftest. |
|
|
|
#13 |
|
Skal rømme
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Jeg må også innrømme at jeg har prøvd akupunktur, for igangsetting av fødsel og diverse graviditetsplager + som smertestillende under fødsel. Funket ikke en dritt.
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Jeg har vært på Balderklinikken og ble satt på rotasjonsdiett for å bli kvitt soppinfeksjoner som aldri forsvant og konstante magesmerter.
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Joda, men jeg blir likevelt irritert når man har fjernet en svulst også maser et ikke så rent lite antall mennesker om at man må på Balderklinikken fordi der har de fått vite at sopp står bak det meste av sykdommer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Men dette er jo ikke å ha et holistisk syn, utfra hvordan man bruker dette begrepet vanligvis.
|
|
|
#17 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Jeg er som vanlig så hjertens enig med Zoë!
|
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)De har hatt et forskningsprosjekt på KK i Bergen om akupunktur ifb. med å få morkaken til å løsne lettere/kjappere/hvadetnåvar etter forløsning.
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)I mitt fødselsakupunkturforsøk med n=1 kan jeg fortelle at akupunktur over hodet ikke fungerer på smerter, men derimot får riene igang så det holder.
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)Pøh - hvem trenger vel svakelige unger - rydd dem unna med meslinger, så blir det rom for de sterke av arten.
|
![]() |
|
|