|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
|
Sv: Et likestilt brøl
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
awesom
|
Sv: Et likestilt brølFor at vi skal bli likestilte må flere damer innse at permisjonen ikke tilhører mor, men er foreldrenes på deling. Det er ikke alle menn som ikke tar permisjon som ikke vil, eller som har en sjef som setter ned foten.
|
|
|
#83 |
|
maler
|
Det kommer litt an på om det skjer hjemme hos han eller på overordnet plan. Det er klart at han gjør det han skal gjøre. Likestilt i hodet er han dog ikke, for han gir ganske kraftig uttrykk for at dette ikke er naturlig for han, han føler seg fanget, tilsidesatt og kastrert.
Dette tror jeg du har veldig rett i. Det gjelder både kvinner og menn. Forskjellen er at kvinner alltid har hatt det sånn, mens dette er nytt for menn. Og at vi fremdeles ikke er så likestilte at det er en selvfølge for begge kjønn, menn kan fremdeles velge bort dette og forventer ros for å være like delaktige som kvinnene i familien. Sånn sett er det ikke helt sant at følelsen av å føle seg fanget for menn ikke har noe med likestilling å gjøre. Fordi det ikke er så mange år det var helt normalt å forvente at det alltid var en mamma hjemme som tok seg av alt det praktiske og mannen sto mer fritt. Følelsen av å være fanget er nært relatert til å ta ansvar for barn og er på ingen måte uproblematisk for alle kvinner heller. Bare mer kjent.
|
|
|
#84 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Usj, den følelsen fikk jeg også. Jeg syntes det var ubehagelig å lese en del av innlegget fordi det føltes ... vel, privat, i grunnen.
|
|
|
#87 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Et likestilt brøl Enig. Skikkelig bra! Heia Jørgen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Passiv
|
Sv: Et likestilt brølSabla bra skrevet av Lorentzen ja. |
|
|
|
#91 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et likestilt brølMen nedslående kommentarer han får.
|
|
|
#94 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er sant. Man blir fullstendig desillusjonert og misantropisk hvis man leser for mye av slikt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#96 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Et likestilt brølNå er vel denne Lorentzen fullstendig ødelagt av "hjernevask" i mitt hode, men har gjort et meget godt forsøk på gjenoppretting her.
|
|
|
|
#98 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Et likestilt brøl Jeg likte innlegget du linker til her. Virkelig bra.
|
|
|
|
|
#99 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Takk helt enig, jeg blir bare deppa når jeg leser det. Så mange bitre og sinte menn, for det er mange menn. Jeg håper ikke de er så mange som jeg får følelsen av, bare at det er noen få med fryktelig mye debatteringstid. |
|
|
|
![]() |
|
|