|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?
Fine.
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Jepp - sånn er det her, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Lillesøster har en bunad som svigermor har strikket.Håper at den kan passe i noen år, i år var den ny og helt fotsid. Storebror hadde bunad som jeg kjøpte billig her inne ifjor, den har han brukt to år nå.
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Som Polyanna sier.
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Slik er det med barnebunadene våre også, ja. Som 007, Poly og sånn sier. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Det er godt mulig vi kler opp våre mer enn vanlig på søndager, siden vi går i kirken. Det hadde stilt seg annerledes om vi ikke gikk noe sted. Mange av 17.-maiantrekkene jeg så er klær mine bruker på søndager, i bursdager, etc. "Emilskjorte", kanskje vest, lys finbukse, f eks.
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Mine hadde festdrakt i 2009, mens vi tilpasset bunadene til bryllupet senere på høsten. Ellers har de hatt rutaliv og rondastakk eller østerdalsbunad. "Alle" hadde bunad her.
|
|
|
#8 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Jeg strikka "bunad" til jentene da de var små.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Det har blitt mer festdrakter med årene, men fortsatt synes jeg at det er flest bunader (mye hardangerdrakter). I alle fall slik jeg fikk med meg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Kva er ekte barnebunad? Voksenbunad i barnestorleik? Eller er det ein spesiell type?
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Ekte barnebunad er for meg en bunad i barnestørrelse. En bunad må man enten sy selv eller kjøpe på spesielle butikker (,som Husfliden,) de kan ikke kjøpes på Cubus/Obs/ Name it. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Voksenbunad i barnestørrelse, ja. Håndverk som hardangersøm og perlebroderier. Altså ikke masseprodusert drakt kjøpt ferdig i butikk. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I farta!!
|
Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?Her har alle tre ekte bunader og kommer til å ha det i mange år fremover. Stort sett alle ungene her har bunad eller festdrakt. Syns det er utrolig fint og ungene er superstolte og syns de er så fine i bunad.
|
![]() |
|
|