Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 15:00   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Selvfølgelig kan dyre klær også få flekker, men det er veldig sjelden klærne får flekker som ikke lar seg fjerne, hvis man går inn for det. Bortsett fra akkurat i babymatperioden, kanskje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:58   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg kjøpte f.eks. en litt dyrere vinterjakke til Storesøster. Hun brukte den i tre sesonger, tror jeg. Nå har Mellomsøster brukt den i en sesong. Den ser fortsatt like fin ut. I vinter fikk de også hver sin vinterjakke av bestemor, et billigmerke. Etter to uker var sømmen i siden gått opp på den ene. Tilfeldig?

Ja, høyst sannsynlig! Jeg har mye dyre klær til ungene, og endel billig. Og kvaliteten er helt hipp som happ. Det aller billigste holder nok generelt fasongen dårligst pga billig stoffkvalitet, men ikke alltid. Men knapper, sømmer, paljetter, pynt, nupper - sorry, der er det helt bingo.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:32   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva gjør ungene deres ute da? Jeg er hvertfall vant til unger som ruller i møkk og sklir på rompa på jorder. Ikke pokker om jeg hadde hatt dyre klær på de da, for selv dyre klær får flekker. Jeg gidder ikke gå rundt å være nervøs for at ungene skal ødelegge klærne og dermed hindre dem i naturlig aktivitet.

Gammel 09-03-07, 14:35   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men hva gjør ungene deres ute da? Jeg er hvertfall vant til unger som ruller i møkk og sklir på rompa på jorder. Ikke pokker om jeg hadde hatt dyre klær på de da, for selv dyre klær får flekker. Jeg gidder ikke gå rundt å være nervøs for at ungene skal ødelegge klærne og dermed hindre dem i naturlig aktivitet.

De har på seg uteklær. Og med det mener jeg klær som tåler å bli rullet i møkk og sånne ting.

Gammel 09-03-07, 14:47   #5
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor skulle du være så nervøs for klærne, Sitron?
Det er jo bare klær.

Gammel 09-03-07, 14:50   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Hvorfor skulle du være så nervøs for klærne, Sitron?
Det er jo bare klær.

Kan være du driter penger, men jeg gjør ikke det. Jeg lar f.eks. ikke ungene legge seg i søledammer med bunad på, fordi klærne er rett og slett for dyre til å ødelegge. Merkelig at du ikke forstår det.

Gammel 09-03-07, 14:56   #7
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan være du driter penger, men jeg gjør ikke det. Jeg lar f.eks. ikke ungene legge seg i søledammer med bunad på, fordi klærne er rett og slett for dyre til å ødelegge. Merkelig at du ikke forstår det.

Sier som hun over her, klær er forbruksvarer uansett pris.
Og nei, jeg kjøper ikke ofte dyre merkeklær.

Gammel 09-03-07, 14:48   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør da mine unger heldigvis også. Møkker seg skikkelig til. Klær er forbruksvarer uansett pris. Så kjøper man dyre klær så har man større klesbudsjett. Rett og slett.

Og så har jeg bare to jenter da, så da har jeg råd til dyrere klær enn om jeg hadde hatt seks å kle opp.

Gammel 09-03-07, 14:50   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Jeg kan faktisk ikke tenke meg at Sitronen er særlig redd for klærne til barna.

Gammel 09-03-07, 14:51   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg kan faktisk ikke tenke meg at Sitronen er særlig redd for klærne til barna.

Nei, men jeg burde kanskje investert i smekker av og til.

Gammel 09-03-07, 14:55   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Nei, men jeg burde kanskje investert i smekker av og til.

Lykke til. Puddingen blånekter og river dem av seg - har ikke storesøster skal ikke hun ha heller.

Hver mandag har de tomatsuppe til lunsj i bhg. Det er etterhvert blitt fast rutine å kle henne enten i helrødt eller mørkebrunt om mandagen. *klok av skade*

Gammel 09-03-07, 15:30   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt ei skikkelig dyr "merkebukse" til jenta mi en gang. Den kostet over 400, det synes jeg er fryktelig dyrt for en bukse til ei på ni-ti måneder, og jeg syntes selv jeg var ganske gal. Det var en litt spesiell selebukse i dongeri. Men det endte opp med at de andre buksene nesten bare ble brukt når det ikke var noen vei utenom å vakse denne. Den var så nøytral at den gikk til alt, stoffet var utrolig mykt, den strammet ingen steder og fasongen hemmet ingen bevegelser, den var skikkelig vid og tøff, den var laget med regulerbare seler og oppbrett i bena så den kunne brukes utrolig lenge, den var kjønnsnøytral og en klassisk "barnebukse" (ikke ungdomsklær forminsket til barnestørrelse). Samtidig var den såpass spesiell at den ikke var en av mange. Fargen var såpass mørk at den ikke fikk synlige flekker. Hun brukte den i sandkassa, krabbet på gresset (jo, den fikk en grønskeflekk en gang, som vistes, men den gikk gradvis bort), i skitt og på asfalt. Jeg fantes ikke redd for denne, det var jo det som var så suverent med den! Jeg behøvde ikke være redd for at den skulle få flekker eller bli ødelagt. Den ble bare tøffere jo mer den ble brukt. Det er vel det plagget hun har brukt mest hittil tror jeg. Med tykk longs/genser under om vinteren og rett på bar hud om sommeren. Jeg var virkelig lei meg da jeg måtte innse at hun hadde vokst fra den, og prøvde å finne en til likedan. Men den var selvfølgelig utgått.

Selvfølgelig kan man også finne billige klær med disse egenskapene, det er ikke det jeg mener (akkurat der og da lette jeg men fant ikke noe jeg likte noe sted, før jeg så denne som var nøyaktig det jeg lette etter. Var så lei av å lete da at jeg kjøpte den bare), men vil bare gi et eksempel på at det ikke nødvendigvis er slik at man behøver å være redd for dyre klær og at merkeklær ikke kan brukes til å krabbe i møkka med. Man må bare være kritisk og velge praktiske klær som tåler lek, med farger som tåler å bli utsatt for skitt, og med en kvalitet som gjør at de ikke så lett ødelegges. Fra å tenke at jeg var gal og nesten være flau over at jeg kjøpte denne dyre buksa gikk jeg over til å angre på at jeg ikke kjøpte to med det samme, en litt større som hun kunne bruke når hun hadde vokst fra den minste.

Det mest uøkonomiske denne perioden var alle de billige buksene hun hadde liggende som nesten aldri ble brukt fordi jeg foretrakk denne.

Jeg kan godt finne på å kjøpe noe like dyrt igjen, hvis jeg kommer over noe jeg liker like godt. Selv om det er en hverdagsbukse. Eller spesielt da, for det er jo de som brukes mest. En finkjole som kun skal brukes på julaften, og kanskje i en bursdag, vil jeg helst slippe å bruke mye penger på. Men jeg ser ikke noe galt i å kjøpe dyre klær til barn så lenge man har råd til det og det ikke går ut over noe annet.

Gammel 09-03-07, 15:36   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har kjøpt ei skikkelig dyr "merkebukse" til jenta mi en gang. Den kostet over 400, det synes jeg er fryktelig dyrt for en bukse til ei på ni-ti måneder, og jeg syntes selv jeg var ganske gal.

Jeg er enig i at over 400 kroner er dyrt for en babybukse, og vi har også hatt flere plagg i 4-500-kronersklassen som har vært langt bedre enn de til halvparten. Jeg har kjøpt flere slike ting når jeg har kommet over dem til halv pris, og blir glad når f.eks. svigermor kjøper slikt i gave.

Men jeg var innom en dyr barneklesbutikk i vinter, der de hadde 70% salg på en del ting, fordi jeg tenkte at kanskje jeg kunne finne noe fint der til en overkommelig pris. Det hjalp bare så lite når dongeribuksene i størrelse 2-4 år kostet 1200-1500 kroner i utgangspunktet.

Gammel 09-03-07, 18:07   #14
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

hmmm..for en rar diskusjon....

For det første, jeg kommenterer ikke hva andre bruker av penger til klær på ungene sine. Er det fine klær og man vil ta seg råd til dyre klær, så hvorfor ikke? Men jeg skal nok innrømme at jeg mange smykker seg med merkeklær istedenfor f.eks. smykker.... Mange blir nok direkte "lykkelige" av å kle seg i merkeklær. Der er ikke jeg helt.... selv om jeg har alt i fra kjempe-dyrt til billig i mine egne klesskap. Jeg synes f.eks. søm og kvalitet er mye bedre enn at jeg kan fortelle at jeg har ditt og datt av merke på meg. Man skal føle seg vel, og jeg føler meg minst like vel i mine H&M-klær som i mine merkekeklær.

Jeg kjøper mye klær til datteren min. Jeg synes det er gøy med fine klær, og jeg liker å pynte henne, og jeg liker at hun ser velkledd og pen og ren ut.
Jeg kjøper MYE klær på H&M. Barneklær fra H&M er av veldig god kvalitet i forhold til pris. De bruker god søm, og de har smarte løsninger. De følger veldig godt med i motebildet og er oppdatert på nyheter, trender og farger. I og med at jeg bor her ute i øyriket, så finnes ikke H&M, ergo kjøper jeg andre klær også. Tommy Hilfiger og Ralph Lauren for eksempel. Det er bra kvalitet. Spesielt Ralph Lauren. Tommy Hilfiger har omtrent H&M-kvalitet men er minst 3 ganger så dyrt, og det er det absolutt ikke verdt for å kunne smykke seg med et lite TH merke på utsiden av klærne.

Også finnes det indiske butikker her som selger billigdritt produsert i Kina. Klærne stinker av div. kjemiske midler og man må vaske dem 2 ganger eller mer før man tar dem i bruk, og da har klærne mistet fasongen og fargene allerede. Men billig ja, det er det.

...forresten, det er et varemerke hos Cubus som heter Peanuts. DET er BRA! pplyser:

Gammel 09-03-07, 19:28   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper, hvor mye de kjøper eller hvilke butikker de foretrekker. Det eneste jeg stusser på er da folk synes merket teller mer enn komfort og utseende - det er ikke pent å presse seg inn i en litt for trang kjole, samme hvor dyr og fin den egentlig er.

Enkelte ting legger jeg en del penger i selv, vesla har hele tiden hatt forholdsvis dyre sko hele tiden selv om jeg har vært student, for eksempel. Utedresser og luer legger jeg også gjerne noen kroner i. Men resten handler jeg gjerne brukt, og blir veldig glad for arvetøy.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:27   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri kommentert hvordan noen andre prioriterer pengene sine, uansett hva jeg selv hadde syntes om saken. Jeg bruker penger på ting som andre synes er unødvendig selv også, de fleste har problemer med å skjønne at jeg kan bruke så mange penger som jeg gjør på tegneserier f.eks.

Men jeg hadde overhodet ikke brydd meg om noen hadde kommentert hva jeg hadde kjøpt.

Gammel 09-03-07, 14:40   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Så om somrene så bruker dere nesten ikke merkeklær? Vi "bor" ute sommerstid.

Gammel 09-03-07, 14:52   #18
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Så om somrene så bruker dere nesten ikke merkeklær? Vi "bor" ute sommerstid.

Det gjør vi også. Så da går det selvfølgelig mer i billige klær. Men på byturer, besøk og sånne ting synes jeg det er hyggelig å kle dem opp med litt finere klær.

Uansett er ikke ungene her av typen som bader i gjørme, så problemstillingen blir ikke helt den samme...

Gammel 09-03-07, 14:54   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Å, billigere klær. På enkelte her virker det som om det er direkte ekkelt å kjøpe billige klær.

Gammel 09-03-07, 15:05   #20
malena

malena sin avatar

Standard

Å, billigere klær. På enkelte her virker det som om det er direkte ekkelt å kjøpe billige klær.

Var det meg du siktet til? Jeg liker veldig godt å kjøpe billige klær, og jeg synes mye av det de har på HM er kjempefint. Derfor er det veldig leit når gensere nupper med én gang og bukser ser utvaskede ut etter et par vasker.
Det ungene har av dyrere klær (da snakker jeg ikke designerklær fra Dior eller DKNY men sånn 300-500 kr for ett plagg) har holdt seg vask etter vask og er av merkbart bedre kvalitet, og lillebror kan fint arve fra storebror uten at det ser slitt ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.